וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים אמריקניים: רוסיה מתכוננת למבצע קרקעי בסוריה

רשת CNN דיווחה, בהתבסס על שני גורמי ביטחון, כי רוסיה שיגרה לצפון-מערב סוריה לוחמים וכלים ללחימה קרקעית כדי שבהינתן האות יתמכו בכוחות הסוריים בשטח. לפי הדיווח, צבא אסד, בתמיכת רוסיה, מתכנן לתקוף את המורדים, ולא את דאעש

צילום: משרד ההגנה של רוסיה עריכה: שניר דבוש

שני גורמי ביטחון אמריקניים אמרו היום (שני) לרשת CNN כי לפי הערכה עדכנית של ארצות הברית, רוסיה מתכוננת למבצע קרקעי בסוריה. לפי הרשת, רוסיה שיגרה לצפון-מערב לוחמים וכלים ללחימה קרקעית כדי שבהינתן האות יתמכו בכוחות הסוריים בשטח המתכננים לתקוף את הארגונים הנלחמים בצבאו של בשאר אסד. זאת בניגוד לדבריו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שלפיהם אין בכוונתו לשלוח לפי שעה כוחות קרקעיים שיילחמו לצד משטרו של אסד.

אחד הגורמים אמר כי ארצות הברית רואה בצעד של רוסיה "הגברה של הפעילות הקרקעית" בסוריה, שנועדה לתקוף את כוחות המורדים ולא את דאעש. הגורמים הוסיפו כי בממשל האמריקני מעריכים כי הרוסים מציבים את כלי הנשק שלהם, בהם ארטילריה, כמו גם ארבע מערכות טילי BM-30, הנחשבים למדויקים מאוד, כך שיוכלו לתמוך במבצע קרקעי התקפי. הגורמים אמרו כי רוסיה שיגרה לסוריה גם ציוד אלקטרוני לשיבוש אותות, שעלול לשבש את היכולת האלקטרונית של מטוסי הקואליציה נגד דאעש.

לפני כמה שבועות העבירה רוסיה לנמל לטקיה שישה כלי נשק ארטילריים. לפי אותו גורם שהתראיין ל-CNN, צעד נתפס בעיני ארצות הברית כחלק ממערך ההגנה על הנמל, אולם כעת הוא מפורש כאפשרות לתקיפות קרקעיות בימים הקרובים. הכלים זוהו כעת בין באזורים חומס ומערב אידליב.

לקריאה נוספת:
רוסיה מרחיבה את המתקפה בסוריה; "המלחמה תימשך עוד עשור"
ארה"ב: ייתכן שהתקיפות הרוסיות בסוריה החריפו את המשבר במדינה
מצ'צ'ניה ועד סוריה: "הצאר" פוטין קובע סדר עולמי חדש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תקיפות רוסיות בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, התייחס בשבוע שעבר לדיווחים על מבצע קרקעי אפשרי של איראן וחיזבאללה בשטח סוריה, שילווה בתקיפות רוסיות מהאוויר. לדבריו, אם הדיווחים יתבררו כנכונים, מדובר ב"הדגמה ברורה" לכך שפעילותה הצבאית של רוסיה החריפה את הסכסוך.

דבריו באו בעקבות דיווח ברויטרס, שהתבסס על מקורות לבנוניים, לפיו מאות חיילים איראניים חמושים הגיעו לסוריה בעשרת הימים האחרונים כדי להשתתף במבצע קרקעי באזורים הנשלטים בידי המורדים בצפון סוריה, לצד צבא אסד. לדבריו, התקיפות האוויריות של רוסיה יתלוו למבצע הקרקעי, שיכלול גם לוחמים מארגון חיזבאללה. "לתקיפות האוויריות של רוסיה יתלוו בקרוב כוחות קרקעיים הכוללים את צבא סוריה ובני בריתו", אמר אחד המקורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully