וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ייתכן שהתקיפות הרוסיות בסוריה החריפו את המשבר במדינה

2.10.2015 / 2:54

דובר הבית הלבן אמר כי אם יש אמת בדיווחים על מבצע קרקעי של איראן וחיזבאללה שילווה את התקיפות הרוסיות, מדובר "בהדגמה" לכך שרוסיה הסלימה את המשבר. בנוסף, צוותים אמריקניים ורוסיים שוחחו בנוגע לפעילות האווירית של שתי המדינות

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, התייחס אמש (חמישי) לדיווחים על מבצע קרקעי של איראן וחיזבאללה בשטח סוריה, שילווה בתקיפות הרוסיות במדינה. לדבריו, אם הדיווחים יתבררו כנכונים, מדובר ב"הדגמה ברורה" לכך שפעילותה הצבאית של רוסיה החריפה את הסכסוך. עם זאת, לדברי ארנסט, המעורבות הרוסית במשבר הסורי לא תוביל להערכה מחודשת של האסטרטגיה האמריקנית. הוא הבהיר כי "לא סביר" שרוסיה תצליח להביס את ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) אם תמשיך לתמוך במשטרו של בשאר אסד.

מנגד, שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, העביר הלילה ביקורת על ארצות הברית ומדינות נוספות הקוראות להדחתו של בשאר אסד מהשלטון בסוריה, ואמר כי המבצעים להפלת סדאם חוסין בעיראק ומוחמד קדאפי בלוב הביעו כאוס למדינות אלה. "האם עיראק הוא מקום בטוח יותר? האם לוב היא מקום טוב יותר?", תהה. לדבריו, הטענות על כך שניתן להביס את ארגון דאעש מבלי שאסד יהיה בשלטון "אינן רציניות".

עוד בוואלה חדשות:
על רקע תקיפות רוסיה בסוריה: סגן הרמטכ"ל ייפגש עם מקבילו הרוסי
רוסיה מרחיבה את המתקפה בסוריה; "המלחמה תימשך עוד עשור"
ארה"ב: "התקיפה הרוסית - שמן למדורה"; צפו בתיעוד מתא הטייס

נזק מתקיפות כלי טיס רוסיים באידליב שבסוריה, 30 בספטמבר 2015. רויטרס
נזק מתקיפה רוסית באזור אידליב, אתמול/רויטרס

בתוך כך, בכירים אמריקנים ורוסים שוחחו אתמול במשך יותר משעה בנוגע לתיאום הצפוי של הפעילות הצבאית של ארצות הברית ורוסיה בשטח סוריה – כך מסר דובר הפנטגון, פיטר קוק. כמו כן, שני הצדדים הסכימו לבחון לעומק את ההצעות שהעלו וושינגטון ומוסקבה במהלך הדיון ולהגיע להסכמות "בימים הקרובים". זאת, למרות המתיחות הקשה בין הצדדים בנוגע למעורבות הצבאית במשבר בסוריה.

במהלך השיחה, אליסה סלוטקין, עוזרת שר ההגנה האמריקני, ציינה בפני הבכירים הרוסים כי הממשל האמריקני מודאג מכך שרוסיה נמנעת מפגיעה במטרות של דאעש. דובר הבית הלבן ארנסט הוסיף בתדרוך לכתבים כי מדובר בדיון ראשון בנושא בין הצדדים, במה שצפויה להיות סדרת שיחות לתיאום הפעילות הצבאית של שתי המדינות בסוריה.

בנוסף, נשיא צרפת פרנסואה הולנד התייחס אתמול למעורבות הצבאית של רוסיה במשבר הסורי, וטען כי על הרוסים לפעול נגד מטרות של "המדינה האיסלאמית" בלבד. בהתייחסות לפגיעה בארגוני מורדים הנתמכים על ידי הממשל האמריקני, אמר הולנד: "מה שקרה מאשר שוב כי יש למצוא פתרון מדיני ללא בשאר אסד". קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הוסיפה היום כי ניתן יהיה להביא את מלחמת האזרחים בסוריה לסופה גם ללא סיוע רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully