וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "התקיפה הרוסית - שמן למדורה"; צפו בתיעוד מתא הטייס

נציגי הממשל האמריקני הביעו "חששות כבדים" אם יתברר שמטרת התקיפות הרוסיות הייתה תמיכה בנשיא סוריה אסד ולא פגיעה ביעדי "המדינה האיסלאמית". רוסיה פרסמה תיעוד מהתקיפות וטענה כי "מוצבים של דאעש הושמדו"

צילום: משרד ההגנה של רוסיה עריכה: שניר דבוש

שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר אמר אמש (רביעי) כי התקיפה של רוסיה בסוריה היא כמו "לשפוך שמן למדורה". במקביל, טען שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי כי לוושינגטון יהיו "חששות כבדים" אם יתברר כי רוסיה פגעה במטרות בסוריה שאינן בשליטת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

עם זאת, משרד ההגנה הרוסי התעקש כי במהלך התקיפות הושמדו מטרות של הארגון הקיצוני. "השמדנו מוצבים של דאעש באזורים הרריים בסוריה", צוטט משרד ההגנה הרוסי בסוכנות הידיעות הרוסית "איטאר-טאס". המשרד מסר כי הכוחות תקפו שמונה מטרות של הארגון ושבסך הכול כלי הטיס הרוסיים ביצעו 20 גיחות. כמו כן, משרד ההגנה הכחיש כי הותקפו מתקנים אזרחיים או אזורים הסמוכים להם.

המבצע הרוסי בסוריה, שעליו עודכנו מראש ישראל וארצות הברית, נפתח לאחר שהפרלמנט הרוסי אישר לנשיא ולדימיר פוטין להתחיל בו. בעוד מוסקבה טוענת כי בתקיפות במחוזות חומס וחמאת הופצצו רק יעדי דאעש, בוושינגטון ובאופוזיציה הסורית סבורים כי התקיפות פגעו גם במורדים הנתמכים על ידי גורמים זרים מערביים.

לקריאה נוספת:
סעודיה מאיימת: על אסד לעזוב - או שיודח בכוח צבאי
תיעוד ראשון: מטוסי קרב רוסיים בבסיס במערב סוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד התקיפה שפרסמה רוסיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט אמר כי מוקדם מדי לדעת את אופי התקופות, משום שנשמעים מהשטח דיווחים סותרים. לדבריו, הוא סבור כי לא ברור אם מטרת התקיפות הייתה תמיכה בנשיא בשאר אסד או פגיעה ביעדי דאעש. "משרד ההגנה בוחן את הפעילות הרוסית בסוריה", אמר בתדרוך לעיתונאים.

שר החוץ הסורי וואליד אל-מועלם בירך על התקיפות הרוסיות ואמר כי המדינות התוקפות את דאעש צריכות לתאם ולשתף פעולה עם ממשלתו של אסד. "אלה שבאמת רוצים להילחם בטרור שבתוך סוריה צריכים לתאם כוחות עם ממשלת סוריה, שצבאה נלחם בטרור", אמר במועצת הביטחון של האו"ם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תקיפות מטוסים רוסיים במחוז חומס בסוריה נגד יעדי דאעש. טוויטר, צילום מסך
"לא ברור אם הותקפו יעדי דאעש". עשן מיתמר מעל אחד מאזורי התקיפה/צילום מסך, טוויטר

במקביל הודיעה ארצות הברית אמש כי היא המשיכה לבצע תקיפות אוויריות נגד דאעש בסוריה בשעות הערב, ובכך התנערה מהבקשה הרוסית מוושינגטון להימנע מכניסה למרחב האווירי בסוריה. קרי אמר למועצת הביטחון כי ארצות הברית תמשיך בפעולותיה האוויריות בסוריה והיא מברכת על התקיפות הרוסיות אם הן אכן כוונו נגד דאעש או ג'בהת א-נוסרה.

בנוסף לכך, בכיר אמריקני אמר כי וושינגטון בוחנת את האינדיקציות לפיהן הרוסים תקפו באזור נוסף בסוריה, במחוז אל-ראב שבחמאת, שאינו נמצא בשליטת דאעש. הגורמים אמרו לרויטרס כי התקיפה כוונה לעיירה תליבסה. לפי סרטונים שהעלו לרשת גורמי אופוזיציה, בעיירה זו נפצעו אזרחים סורים.

(עדכון ראשון: 21:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully