וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה מאיימת: על אסד לעזוב - או שיודח בכוח צבאי

ברקע האפשרות שנשיא סוריה יישאר בתפקידו לתקופת מעבר, תקף שר החוץ של הממלכה בחריפות את היוזמה: "זה יכול להיות תהליך ארוך והרסני, אך הבחירה בידי אסד", הזהיר

צילום מסך

שר החוץ של ערב הסעודית, עאדל אל-ג'ובייר, הבהיר הלילה (רביעי) כי נשיא סוריה בשאר אסד חייב לעזוב את תפקידו או שיודח ממנו בכוח. אל-ג'ובייר דחה את קריאות רוסיה ליצירת קואליציה שתסייע לאסד במלחמה בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

"אין עתיד לאסד בסוריה, עם כל הכבוד לרוסים ולכל אחד אחר", אמר שר החוץ לאחר פגישה עם בעלי בריתה של הממלכה בשולי עצרת האו"ם בניו יורק. זאת ברקע הדברים שהשמיעו לאחרונה מנהיגים במערב, שלפיהם לאסד יוכל להיות תפקיד מסוים בשלטון המעבר.

"יש שתי אפשרויות להסדר בסוריה - האחת היא האופציה של תהליך פוליטי שבו תהיה ממשלת מעבר. האפשרות השנייה היא צבאית, וגם היא תסתיים בהדחתו של אסד מתפקידו", הזהיר אל-ג'ובייר. "זה יכול להיות תהליך ארוך והרסני יותר, אך הבחירה נמצאת לגמרי בידיו של אסד".

הוא אף הזהיר כי מדינות אחרות יגבירו את תמיכתן בארגוני המורדים המתונים הלוחמים במשטר העלוואי. אל-ג'ובייר תקף בחריפות גם את מעורבותה של איראן בקואליציה שמקימה רוסיה ותיאר את טהראן כ"כוח כובש" בסוריה. הוא האשים את הרפובליקה האסלאמית בהפצת טרור וקיצוניות ברחבי האזור

נשיא סוריה בשאר אסד בתפילה במסגד בדמשק במהלך חג הקורבן, 24 בספטמבר 2015. רויטרס
נשיא סוריה בשאר אסד בתפילות חג הקורבן, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully