וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד ראשון: מטוסי קרב רוסיים בבסיס במערב סוריה

30.9.2015 / 0:17

ערוץ הטלוויזיה הצרפתי TF1 פרסם תיעוד מהבסיס האווירי במעוזו של הנשיא אסד בעיר לטקיה, שאותו מתגברת מוסקבה לאחרונה עם ציוד צבאי רב. בתיעוד נראה מטוס תובלה רוסי ומטוסי קרב

צילום מסך

ערוץ הטלוויזיה הצרפתי TF1 פרסם שלשום (שני) תיעוד ראשון מבסיס חיל האוויר בלטקיה, שם הציב לאחרונה צבא רוסיה מטוסי קרב, מסוקי תקיפה, טנקים, חיילים וציוד צבאי נוסף. בתיעוד נראה מטוס תובלה הנושא את הסמל של צבא רוסיה לצד מטוסי קרב המוסווים ברשתות.

העיר, שנמצאת במערבה של סוריה, נחשבת למעוזו של הנשיא בשאר אסד, שלעזרתו התגייסה לאחרונה מוסקבה ביתר שאת. פרט לבסיס המבצעים האווירי, תמונות לוויין שפורסמו לאחרונה חושפות שרוסיה מקימה שני בסיסים נוספים באזור, ואחד מהם נמצא בסמוך לסוללת נ"מ.

העמקת המעורבות של רוסיה במלחמת האזרחים בסוריה גרמה לכך שהסוגיה עלתה מחדש על סדר היום העולמי, והיא נמצאת במוקד העצרת הכללית של האו"ם, המתכנסת בימים אלו.

לקריאה נוספת בנושא
אובמה: כדי להביס את דאעש בסוריה, אסד צריך לעזוב
קרי: הגענו להסכמה עם רוסיה על "כמה עקרונות" בסוריה

מטוסי קרב רוסיים בבסיס חיל האוויר בלטקיה, מערב סוריה, ספטמבר 2015. TF1, צילום מסך
מטוסי הקרב שתועדו על ידי הערוץ/צילום מסך, TF1

רוסיה טוענת כי היא מסייעת למשטרו של אסד במלחמתו נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) והנשיא ולדימיר פוטין קרא אתמול במהלך העצרת לשיתוף פעולה נרחב. הוא אף הזהיר כי תהיה זאת "טעות עצומה" שלא לעבוד יחד עם הנשיא הסורי, שאחראי למותם של עשרות אלפי אזרחים במהלך ארבע וחצי שנות המלחמה.

במערב מדגישים כי אסד יהיה חייב לעזוב את השלטון כדי לסיים את המלחמה, אך לאחרונה הם ריככו את עמדתם. היום אמר ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון כי אסד יוכל להישאר בשלטון, אך ציין כי זה יהיה רק לתקופת מעבר קצרה. דברים דומים השמיע גם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

(עדכון ראשון: 20:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully