וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי: הגענו להסכמה עם רוסיה על "כמה עקרונות" בסוריה

אחרי פגישת אובמה ופוטין, שר החוץ האמריקני אמר כי שתי המדינות מסכימות כי יש צורך להילחם בדאעש ולהחליף את השלטון, אך הן חלוקות על אופי המשטר העתידי. מחר הוא ייפגש עם לברוב

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי אמר היום (שלישי) כי וושינגטון הגיעה להסכמה עם מוסקבה על "כמה עקרונות בסיסיים" לגבי סוריה והוסיף כי הוא ייפגש מחר עם עמיתו סרגיי לברוב. לדבריו, ישנה הסכם עם רוסיה על כך שיש להילחם יחד בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) וכי יש צורך בחילופי שלטון, אך הוא הבהיר כי עדיין נותרו מחלוקת סביב אופיו של השינוי במשטר. דבריו מגיעים לאחר הפגישה שהתקיימה הלילה בין נשיא ארצות הברית ברק אובמה לבין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

"יש הסכמה על כך שסוריה צריכה להישאר מדינה מאוחדת וחילונית, שצריך לפגוע בדאעש ושצריך להיות שינוי בשלטון", אמר קרי בראיון לרשת MSNBC. הוא הוסיף כי אין הסכמה על השינוי שיעבור המשטר בדמשק. רוסיה מתעקשת כי על הנשיא בשאר אסד להישאר בשלטון, ואילו ארצות הברית מדגישה כי הוא לא יכול חלק מהשלטון העתידי. ואולם, קרי כבר אמר לאחרונה כי אסד "לא חייב ללכת כבר ביום הראשון או בחודש הראשון".

לקריאה נוספת בנושא
פוטין בתום פגישה עם אובמה: לא שולל שיתוף פעולה במאבק בדאעש
פוטין באו"ם: "טעות עצומה" לא לשתף פעולה עם אסד נגד דאעש
אובמה באו"ם: "מוכנים לעבוד עם רוסיה ואיראן לפתרון המשבר בסוריה"

נשיא ארה"ב ברק אובמה ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין בוועידת האו"ם, ניו יורק. ספטמבר 2015. רויטרס
פוטין ואובמה בארוחת צהריים, אתמול/רויטרס

מוקדם יותר היום התייחס לברוב לפגישה שהתקיימה בשולי עצרת האו"ם בין פוטין לבין אובמה. לדבריו, וושינגטון ומוסקבה מתכוונת לנצל את המפגש לשיתוף פעולה נגד דאעש. "זה היה דיון חיובי מאוד", אמר לברוב בריאיון בשפה האנגלית לערוץ הטלוויזיה RT הנתמך בידי הקרמלין. "לא הסכמנו על צעדים ספציפיים, אבל מה שהם כן הסכימו היה להמשיך את שיתוף הפעולה שלנו ואת השיחות בין משרדי החוץ וההגנה במטרה למצוא את הדרכים להפוך את המטרה המשותפת שלנו לברת-השגה". הוא הוסיף כי שני המנהיגים "לא שוחחו על קואליציות במובן הקלאסי של המילה".

לדבריו, "הם שוחחו על האפשרויות של ארצות הברית ושל סוריה לשתף פעולה בנושאים הבוערים ביותר שעל הפרק, בראש ובראשונה סוריה". לברוב עוד ציין כי "אני מאמין שהנשיא אובמה שמע מה שהיה לפוטין להגיד" והדגיש כי "כולנו הסכמנו על כך שהמטרה המשותפת היא הבסת דאעש כדי שלא יוכל להקים את החליפות שלו. גם רוסיה וגם ארצות הברית נחושות למנוע ממנו להצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully