וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: כדי להביס את דאעש בסוריה, אסד צריך לעזוב

נשיא ארה"ב עמד בראש ישיבה מיוחדת של האו"ם, שעסקה במלחמה בטרור. הוא הוסיף כי "פעולה צבאית לבדה" לא תספיק נגד הארגון ויש לפגוע בשורשי תמיכתו. רוסיה שלחה נציג מדרג נמוך

צילום: רויטרס; עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר היום (שלישי) כי הבסת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה תתאפשר רק אם בשאר אסד יעזוב את השלטון. אובמה, שעמד בראש ישיבה של האו"ם העוסקת במלחמה בטרור, אמר את הדברים לאחר פגישתו הלילה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שעמו הוא חלוק על עתידו של הנשיא.

"בסוריה, הבסת דאעש דורש מנהיג חדש", הדגיש אובמה בכינוס שבו השתתפו כמאה מנהיגים מרחבי העולם ונערך בשולי העצרת הכללית שהחלה אתמול. מוסקבה סירבה להשתתף בדיון ושלחה דיפלומט מדרג נמוך שייצג אותה. הפסגה התקיימה שנה לאחר שאובמה הבטיח למחוץ את ארגון "המדינה האסלאמית" וקרא למדינות נוספות להצטרף למערכה שמובילה ארצות הברית.

הנשיא האמריקני הוסיף כי דאעש איבד כשליש מהשטח שעליו הוא שולט בעיראק וכי הוא "נדחק" מצפון סוריה. ואולם, הוא הבהיר כי פעולה צבאית לבדה לא תספיק וכי יש לטפל בשורש הבעיה שמאפשרת לאסלאם הקיצוני למשוך אליו תומכים רבים.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה במהלך כינוס של האו"ם למלחמה בטרור, 29 בספטמבר 2015. AP
נשיא ארה"ב אובמה בכינוס, היום/AP

על אף שלא הגיעו להסכמות ממשיות, פוטין ואובמה הסכימו אתמול לשתף פעולה במטרה להביא לסיומה של מלחמת האזרחים בסוריה, שנמשכת זה ארבע שנים וחצי וגבתה את חיים של כרבע מיליון בני אדם. עתידו של אסד הוא אחד מסלעי המחלוקת העיקריים בין וושינגטון לבעלי בריתה במוסקבה ובטהראן, שמספקים תמיכה נרחבת למשטר בדמשק.

אחרי העמקת המעורבות הצבאית במדינה, שכוללת הצבת חיילים ומטוסי קרב, קרא אתמול פוטין להקמת "קואליציה רחבה" שתילחם בארגוני הטרור בסוריה. הוא אף הזהיר כי תהיה זאת "טעות עצומה" לדחוק את צבא סוריה מהמאבק.

אובמה, מנגד, טען כי ארצות הברית מוכנה לעבוד יחד עם רוסיה ואיראן כדי "למצוא מנגנון פוליטי שיאפשר חילופי שלטון". ארצות הברית מתעקשת זה זמן רב כי על אסד לעזוב את השלטון, אך אמש התחמק הנשיא האמריקני מהסוגיה ולא ציין אם הנשיא הסורי יוכל לקחת חלק בממשלת המעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully