וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מרחיבה את המתקפה בסוריה; "המלחמה תימשך עוד עשור"

1.10.2015 / 15:09

משרד ההגנה במוסקבה מסר כי מטוסי קרב רוסיים תקפו יעדים של המורדים זה היום השני, והפעם הפציצו גם את מחוז אידליב האסטרטגי שבו לא פועל דאעש. לצד התקיפות, מסרו מקורות בלבנון: "מאות חיילים איראניים ישתתפו במבצע קרקעי"

צילום: משרד ההגנה של רוסיה עריכה: שניר דבוש

מטוסי קרב של חיל האוויר של רוסיה המשיכו היום (חמישי) להפציץ יעדים של ארגוני מורדים ברחבי סוריה, בהם גם במחוז אידליב האסטרטגי – כך נמסר ממשרד הגנה במוסקבה. לפי ההודעה, בסבב התקיפות החדש הופצצו ארבע מטרות של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במחוזות אידליב וחמאת. ואולם, לדאעש אין נוכחות במחוז אידליב שבצפון-מערב המדינה, שנשלט כמעט לחלוטין על ידי "צבא הפתח", קואליציה של ארגוני מורדים אסלאמיים, שבראשם ג'בהת א-נוסרה.

עוד נמסר כי כלי הטיס "נמנעו מפגיעה באזורים מאוכלסים" וכי בסוריה מוצבים 50 מטוסי קרב ומסוקים. לפי משרד ההגנה, במתקפה השתתפו מטוסי קרב מדגם סוחוי-24M וסוחוי 25M, שפגעו במחסני תחמושת בסמוך למחוז אידליב שבצפון-מערב סוריה ובשלוש מטרות נוספות של דאעש במחוז חמאת, שנמצא דרומה יותר.

במקביל, מקורות לבנוניים מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי מאות חיילים איראניים חמושים הגיעו לסוריה בעשרת הימים האחרונים כדי להשתתף במבצע קרקעי באזורים הנשלטים בידי המורדים בצפון סוריה, לצד צבא אסד. לדבריו, התקיפות האוויריות של רוסיה יתלוו למבצע הקרקעי, שיכלול גם לוחמים מארגון חיזבאללה. "לתקיפות האוויריות של רוסיה יתלוו בקרוב כוחות קרקעיים הכוללים את צבא סוריה ובני בריתו", אמר אחד המקורות.

תקיפה רוסית בסוריה - כותרות נוספות:
בישראל מבהירים: "אם נזהה שיגור מסוריה, לא נחכה לרוסים"
רוסיה תקפה בסוריה לראשונה: ארה"ב וישראל עודכנו מראש
ארה"ב: "התקיפה הרוסית - שמן למדורה"; צפו בתיעוד מתא הטייס

תקיפות מטוסים רוסיים במחוז חומס בסוריה נגד יעדי דאעש. טוויטר, צילום מסך
אזור שהותקף על ידי חיל האוויר של רוסיה, אתמול/צילום מסך, טוויטר

למחוז אידליב יש חשיבות גדולה עבור דמשק, מאחר שהוא סמוך למחוז לטקיה שנחשב למעוזו של הנשיא בשאר אסד. לאחרונה החלה הקואליציה להתקדם לעבר רצועת החוף ותקפה גם אזורים שבהם מתגורר המיעוט העלוואי, עדתו של הנשיא אסד

לפי דיווח מוקדם יותר של רשת אל-מיאדין הלבנונית, כלי הטיס הרוסיים ביצעו 30 גיחות נגד יעדים של "צבא הפתח". לפי הדיווח, בין האזורים שהותקפו הייתה העיירה ג'יסר א-שורור שבאידליב.

כמו כן, גורם צבאי בסוריה אמר היום כי התמיכה מצדה של מוסקבה תביא ל"שינוי גדול" במלחמה, בעיקר בזכות יכולות המעקב המתקדמות של צבא רוסיה שיכולות להצביע על מטרות של המורדים. לדבריו, "יהיה שינוי גדול בהתפתחויות בשטח, בזכות הטכנולוגיה המתקדמת וכלי הנשק שיש לצבא רוסיה, במיוחד ביכולות המעקב וזיהוי המטרות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כיבוש העיר ג'יסר א-שורור הנמצאת בצפון-מערב סוריה על ידי ג'בהת א-נוסרה. רויטרס
לוחמי ג'בהת א-נוסרה בעיירה ג'יסר א-שורור/רויטרס

בתוך כך, מפקד המיליציה הכורדית בסוריה (YPG), סיפאן המו, אמר היום כי מלחמת האזרחים עלולה להימשך עוד עשור, ברקע ההתערבות של המעצמות הזרות בנעשה במדינה. לדבריו, שנאמרו בריאיון שאותו פרסם הארגון הסורי לזכויות אדם, הסביר המו כי הפתרון למלחמה, שנמשכת זה ארבע שנים וחצי, כבר לא נמצאת בידי התושבים, אלא הוא נתון "לרחמיהן של המעצמות".

דברים דומים אמר בשאר א-זובי, מפקד של אחד מארגוני המורדים הגדולים ביותר שעדיין פועלים תחת מה שנותר מ"צבא סוריה החופשי". לדברי א-זובי, שעומד בראש "צבא הירמוכ", "התקיפות האוויריות הללו יאריכו את משכה של המלחמה בשלב הראשון. בשלב השני, הן יגרמו להפצת קיצוניות, משום שעל אף שהמלחמה הפכה למלחמה גלובלית נגד העם הסורי, הוא לא ייסוג ממטרותיו ותהיה קרקע פורייה למשיכת לוחמים זרים שיילחמו ברוסים".

(עדכון ראשון: 13:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully