וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: "רוסיה תאבד הרבה אם תהרוס את הידידות עם אנקרה"

בביקור בפרלמנט האירופי, זכה הנשיא הטורקי לגיבוי מלא של נאט"ו בעקבות חדירת מטוסי הקרב הרוסיים. מזכ"ל הארגון: "לא מתקבל על הדעת". רוסיה: לבקשת בגדאד, אנו עשויים לשקול הרחבת התקיפות לעיראק

צילום: משרד ההגנה של רוסיה עריכה: שניר דבוש

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר היום (שלישי) כי רוסיה "תאבד הרבה אם תהרוס את הידידות עם אנקרה". לדבריו, בעקבות הדיווחים על חדירת מטוסי קרב רוסיים למרחב האווירי שלה בסוף השבוע האחרון, טורקיה לא תהיה סובלנית כלפי הפרות של ריבונותה. "מערכת היחסים החיובית שלנו עם רוסיה ידועה ומוכרת, אך אם רוסיה תאבד ידידה כמו טורקיה, היא תאבד הרבה ועליה לדעת זאת", הבהיר ארדואן בביקור בפרלמנט האירופי בבריסל.

מוקדם יותר היום נפגש ארדואן עם מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, שטען כי תקרית המטוס "לא נראית כמו תאונה". לדבריו, "מטוס קרב רוסי הפר את המרחב האווירי הטורקי, וזה לא מתקבל על הדעת". סטולטנברג הבהיר כי המדינות החברות בנאט"ו הבהירו את מחויבותן לטורקיה וגינו את המקרה. "אני מפציר ברוסיה למלא תפקיד חיובי במאבק נגד דאעש ('המדינה האיסלאמית'), תוך שיתוף פעולה", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
גורמים אמריקניים: רוסיה מתכוננת למבצע קרקעי בסוריה
על רקע המתיחות בין המדינות: מטוס רוסי נכנס לשמי טורקיה
מצ'צ'ניה ועד סוריה: "הצאר" פוטין קובע סדר עולמי חדש

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג בבריסל, אוקטובר 2015. AP
"לא נראה כמו תאונה". סטולטנברג, היום/AP

בתוך כך, משרד החוץ הטורקי זימן היום את שגריר רוסיה במדינה בפעם השנייה ביומיים האחרונים לנזיפה בעקבות חדירת המטוסים. טורקיה הביעה בפני השגריר את "מחאתה החריפה" בנוגע לכך. מחלקת המדינה האמריקנית גינתה אף היא את המקרה, ובהודעה רשמית נמסר אמש כי החדירה הרוסית לשטחה האווירי של טורקיה היא "חסרת תקנה ופרובוקטיבית".

אתמול אישר משרד ההגנה הרוסי כי מטוס סוחוי-30 של צבא רוסיה נכנס לשטחה האווירי של טורקיה "לכמה שניות". היום פורסם בסוכנות הידיעות הרוסית "טס" כי הממשלה במוסקבה בוחנת את הדיווחים על חדירה נוספת.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
תקיפות של חיל האוויר הרוסי בסוריה, 3 אוקטובר 2015. AP
אזור שהופצץ השבוע על ידי חיל האוויר הרוסי בסוריה/AP

נציג רוסיה בנאט"ו, אלכסנדר גרושקו, אמר כי הוא חושב שהארגון משתמש בחדירת המטוס הרוסי לטורקיה, שנעשתה לטענתו בטעות, על מנת "לחבל בפעילות האווירית של מוסקבה בסוריה". לדבריו, "קיבלנו את הרושם שהתקרית במרחב האווירי של טורקיה משמשת את נאט"ו כדי להפריע לפעילות האווירית שלנו בסוריה".

במקביל, מחוקקים רוסים ציינו היום כי הרשויות פועלות במאמצים מרוכזים למניעת מעבר אזרחים לשטחי סוריה, על מנת להשתתף בלחימה. כמו כן, חיל האוויר הרוסי תקף היום מטרות המשויכות לדאעש בערים חאלב ותדמור שבצפון סוריה. על פי דיווח הטלוויזיה הרוסית, במתקפה בתדמור נהרסו 20 כלי רכב ומחסני נשק של דאעש. עם זאת, ובניגוד לעמדת המערב, דוברת הבית העליון של הפרלמנט במוסקבה ולנטינה מטביינקו הצהירה היום כי "רוסיה תבחן את האפשרות של תקיפות אוויריות בעיראק, אם תתקבל בקשה לכך מבגדאד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully