וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב עושה שרירים: דחתה ההצעה הרוסית לשיתוף פעולה בסוריה

14.10.2015 / 15:25

שר החוץ הרוסי לברוב הודיע כי וושינגטון לא הסכימה לשלוח למוסקבה נציגי צבא בכירים כדי לדון בתיאום הלחימה. במקביל, טורקיה הזהירה את שגרירי שתי המדינות מתמיכה בכורדים בסוריה

עריכה: יאיר דניאל, צילום: רויטרס

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר היום (רביעי) כי ארצות הברית סירבה לשלוח למוסקבה נציגי צבא בכירים כדי לדון בתיאום הלחימה בסוריה. לדברי לברוב, ההצעה ניתנה על ידי הנשיא ולדימיר פוטין במהלך ביקורו בניו יורק בחודש שעבר, אז נאם בעצרת האו"ם ונפגש בשוליה עם הנשיא האמריקני ברק אובמה.

לברוב, שאמר את הדברים בנאום בפני הבית העליון של הפרלמנט, הוסיף כי ההצעה כללה בשלב השני גם שליחת משלחת רוסית לוושינגטון, שאותה היה אמור להוביל ראש הממשלה דימיטרי מדבדב. ואולם, הגעת המשלחת נדחתה על ידי וושינגטון.

שתי המעצמות הבהירו כי הן מעוניינות בתיאום כדי להימנע מתקריות בשמי סוריה, אולם אירוע כזה כמעט שהתרחש בשבוע שעבר - משרד ההגנה במוסקבה מסר היום כי מטוס קרב רוסי התקרב ביום שבת האחרון למטוס קרב אמריקני כדי "לזהות אותו", ולא כדי "להפחיד אותו". לדברי המשרד, מטוס קרב מדגם Su-30 היה במרחק של כשניים עד שלושה קילומטרים מכלי הטיס האמריקני.

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב בנאום בבית העליון של הפרלמנט, 14 באוגוסט 2015. רויטרס
שר החוץ לברוב במהלך נאום בבית העליון של הפרלמנט, היום/רויטרס

במקביל, נמשך המבצע המשולב בסוריה שאותו מובילה רוסיה ושבו משתתפות גם איראן וחיזבאללה. עלאדין בורוג'רדי, יו"ר ועדת הביטחון הלאומי ומדיניות החוץ בפרלמנט של איראן, הגיע הלילה לדמשק, שם ייפגש עם בכירים במשטרו של הנשיא בשאר אסד. לדבריו,נרקם בין מוסקבה, טהראן, דמשק ובגדאד ציר "מוצלח" למלחמה בטרור, בניגוד לקואליציה האמריקנית שנכשלה.

אמש מסרו שני גורמים בכירים באזור לסוכנות הידיעות רויטרס כי אלפי חיילים איראנים הגיעו לסוריה בימים האחרונים וישתתפו במתקפה קרקעית נרחבת בצפון המדינה. לדבריהם, הכוחות יילחמו לצד צבא סוריה וחיזבאללה ובתמיכה מהאוויר של רוסיה. זאת במקביל לדיווחים שונים שלפיהם מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, גנרל קאסם סוליאמני, נמצא במדינה כדי לפקח על המהלך הקרוב.

לוואלה! NEWS נודע כי סולימאני ביקר ברמת הגולן הסורית ונפגש שם עם חיילים סורים ולוחמי חיזבאללה. הגנרל הבכיר ביקר באזור תל מרעי וכפר נסג', כדי לעודד את הכוחות לנוכח מפלות צבאיות שידעו בקרבות מול קואליציית המורדים "החזית הדרומית". כיום, לפי הדיווחים, נמצא מפקד כוח "קודס" במחוז לטקיה, מעוזו של הנשיא אסד.

הכוונה של משמרות המהפכה היא לפתוח במהלך קרקעי, יחד עם כוחות סוריים וחיזבאללה, מכיוון המחוז מזרחה, לעבר העיר האסטרטגית ג'יסר א-שורור שבמחוז אידליב, ומשם לחאלב. זאת במטרה להגיע לעבר נהר הפרת ולהרחיב את השטחים שעליהם שולטת דמשק. השליטה בחאלב ובאזורים הסמוכים לה בקרבת הגבול עם טורקיה מחולקת בין משטר אסד, ארגוני מורדים שונים וארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שנוכח בפאתי העיר השנייה בגודלה במדינה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
חיילים איראנים במהלך נאום של המנהיג העליון עלי חמינאי בטהראן, אוקטובר 2015. רויטרס
חיילים איראנים בנאומו של המנהיג העליון חמינאי בטהראן/רויטרס

בתוך כך, גורם רשמי במשרד החוץ של טורקי אמר היום לסוכונת הידיעות הצרפתית כי שגרירי ארצות הברית ורוסיה במדינה זומנו לשיחה, שבה הוזהרו מתמיכה בכוחות הכורדיים הנלחמים ב"מדינה האסלאמית" בצפון סוריה.

"השגרירים נקראו אתמול לשיחה שבה הוצגה להם עמדתה של טורקיה לגבי ה-PYD (המפלגה הכורדית הגדולה ביותר בסוריה", מסר הגורם. "הם הוזהרו כפי הנדרש". אנקרה רואה במפלגה ענף של מפלגת הפועלים של כורדיסטן, שהזרוע הצבאית שלה (PKK) מנהלת מאבק מזוין בטורקיה זה יותר מ-30 שנה.

לוחמים המיליציה הכורדית YPG באזור העיירה תל אבייד, שבצפון סוריה, 14 ביוני 2015. רויטרס
לוחמים כורדים בצפון סוריה/רויטרס

כוחות ה-PYD, שנלחמים במסגרת יחידת ההגנה של העם (YPG), הם בעלי הברית המרכזיים והיעילים ביותר של ארצות הברית נגד דאעש. בימים האחרונים הצניחו כלי טיס של כוחות הקואליציה תחמושת לכורדים בצפון סוריה, שחברו לכמה ארגוני מורדים מתונים לקראת מתקפה עתידית על מעוז "המדינה האסלאמית" במחוז א-רקה.

המהלך הגיע לאחר הכרזת הפנטגון בשבוע שעבר, ולפיה היא נוטשת את התכנית השאפתנית לאימון אלפי מורדים מתונים בכל שנה, אחרי שקבוצת הלוחמים הראשונה נחלה מפלה תוך זמן קצר. מעתה תתמקד ארצות הברית בהעברת ציוד לראשי קבוצות אופוזיציה שאותן מחשיב הממשל לאמינות.

הקרמלין, מצדו, תוקף ארגוני מורדים רבים שנחשבים בעיני המערב למתונים, אולם הוא מעוניין בשיתוף פעולה עם ה-YPG. גורם רוסי רשמי נועד בשבוע שעבר עם מנהיג המיליציה סאלח מוסלם, אך השניים ככל הנראה לא הגיעו להסכמות בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully