וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם באנקרה: חלה התקדמות בשיחות עם ישראל; היחסים יחודשו בקרוב

18.12.2015 / 19:30

לדברי הגורם, יושג הסכם סופי לחידוש היחסים בזמן הקרוב ונרשמה התקדמות גם בנושא "הסרת המצור מעל לרצועת עזה", כפי שדורשת טורקיה מישראל בשנים האחרונות. הדברים מגיעים על רקע פריצת הדרך בשיקום היחסים בין המדינות מאז 2010

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד מ-2005: ביקור ארדואן בישראל)

הסכם סופי לחידוש הקשרים הדיפלומטיים בין טורקיה לישראל יושג בקרוב, לאחר שחלה התקדמות בשיחות בין המדינות - כך אמר היום (שישי) גורם רשמי בטורקיה. עוד נמסר כי השיחות בנוגע להסרת המצור על עזה נמשכות וגם בהן נרשמה התקדמות.

אמש דווח לראשונה על פריצת דרך במגעים בין ירושלים לאנקרה, במסגרת פגישה שערכו אמש ראש המוסד הנכנס יוסי כהן ומנכ"ל משרד החוץ לשעבר יוסף צ'חנובר, עם בכיר בממשלת טורקיה, פרידון סינירולו.

לקריאה נוספת:
הקשר בין מתווה הגז וההסכם המתגבש עם טורקיה אינו מקרי בהחלט
ישראל וטורקיה הגיעו להבנות בדרך לחידוש היחסים הדיפלומטיים
פוטין: "לא רואה סיכוי לשיפור היחסים עם טורקיה בעתיד הקרוב"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בכנס באיסטנבול, 25 בנובמבר 2015. רויטרס
נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, בחודש שעבר באיסטנבול/רויטרס

הפגישה, שדבר קיומה פורסם לראשונה בחדשות 10, נערכה ביום שלישי בשווייץ. במהלכה גובשו ההסכמות הבאות: ראשית, ישראל תקים קרן לפיצוי משפחות הרוגי תקרית המרמרה מ-2010 ובתמורה לכך, כל התביעות שהתנהלו בנושא זה נגד ישראל וחיילי בצה"ל, יבוטלו. כמו כן, המדינות יחדשו באופן מלא את היחסים הדיפלומטיים ביניהן, כולל מינוי שגרירים בתל אביב ובאנקרה. ישראל דרשה גם שטורקיה לא תאפשר לאיש חמאס סלאח ערורי, שהיה מעורב בתכנון והכוונה של פיגועים כנגד ישראלים, לפעול משטחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היו זמנים. ארדואן עם ראש הממשלה לשעבר שרון, בביקור בישראל ב-2005/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם במשרד החוץ באנקרה אישר את הדיווח, ומסר לרשת CNN בטורקיה: "זה תהליך. השיחות מתמשכות, אך לא הסתיימו". שר האנרגיה יובל שטייניץ בירך אמש על המגעים וטען: "אין לי ספק שההתקדמות בחודשים האחרונים במתווה הגז תרמה תרומה משמעותית להתקרבות ביחסי ישראל-טורקיה. זוהי דוגמה מצוינת לרלוונטיות המדינית של מתווה הגז".

לדבריו, "זה כמה חודשים שאנחנו מנהלים בירורים בדרכים שונות בנוגע לקידום ייצוא גז ישראלי לטורקיה, מה שיתרום לפיתוחו המהיר של מאגר לוויתן, ויהווה תמריץ לחברות בינלאומיות לחזור ולחפש שדות גז נוספים במים הכלכליים של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully