וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "לא רואה סיכוי לשיפור היחסים עם טורקיה בעתיד הקרוב"

17.12.2015 / 13:08

בנאומו השנתי התייחס נשיא רוסיה למשבר עם אנקרה עקב הפלת המטוס ותהה "מה הם השיגו מכך?". על סוריה אמר כי הוא לא משוכנע שיש צורך להקים שם בסיס קבע. "יכולים לפגוע בכל מקום, גם במרחק של אלפי קילומטרים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (חמישי) כי הוא "לא רואה סיכוי" לשיפור היחסים עם ההנהגה הנוכחית בטורקיה, שהידרדרו לשפל בעקבות הפלת המפציץ הרוסי בחודש שעבר.

"זה קשה עבורנו להגיע להסכם עם ההנהגה הנוכחית בטורקיה, אם בכלל היא אפשרית", הבהיר הנשיא במהלך מסיבת העיתונאים השנתית שהוא מכנס. פוטין הוסיף כי הפלת כלי הטיס בגבול סוריה הייתה "צעד של עוינות" וכי הוא לא מבין מדוע אנקרה עשתה זאת. "מה הם השיגו מכך? אולי הם חשבנו שנברח משם (מסוריה)? העניין הוא שרוסיה היא לא מדינה כזאת".

נשיא רוסיה התייחס גם לנוכחות בסוריה ואמר כי הוא לא משוכנע שיש צורך להקים בסיס קבע במדינה. זאת, לדבריו, בשל העובדה שמוסקבה מחזיקה בכלי נשק חזקים מספיק בשביל "לפגוע בכל אחד" גם אלפי קילומטרים מעבר לגבולותיה של המדינה. בהמשך הדגיש כי הוא לעולם לא יסכים שגורם חיצוני יחליט מי ישלוט בדמשק וכי אין דרך לפתור את המשבר במדינה אלא באמצעים פוליטיים.

מחר יתחדשו השיחות הבינלאומית על עתידה של סוריה בניו יורק, כשאחת הסוגיות העיקריות בין הצדדים נותרה עתידו של השליט בשאר אסד. ואולם, פוטין אמר כי מוסקבה תומכת באופן כללי ביוזמתה של וושינגטון להעלות הצעת החלטה במועצת הביטחון של האו"ם הנוגעת למלחמה וכי טיוטת ההצעה מקובלת עליו באופן כללי.

לקריאה נוספת בנושא
לאחר בקשת עיראק: פונו החיילים הטורקים שהוצבו ליד מוסול
עוד שמן למדורה: משחתת רוסית ירתה ירי הרתעתי לעבר ספינה טורקית

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך מסיבת העיתונאים השנתית שלו, 17 בדצמבר 2015. רויטרס
קורא לפשרה במזרח אוקראינה. פוטין, היום/רויטרס

בנאומו נגע פוטין גם במשבר עם אוקראינה, שנדחק מעט לשוליים לנוכח מעורבותה הגוברת של מוסקבה במזרח התיכון. פוטין הודה כי אנשים מטעמה נוכחים במזרח אוקראינה, אך הכחיש שמדובר בכוחות צבא סדירים. "מעולם לא אמרנו שאין לנו שם אנשים, שמבצעים פעולות מסוימות, כולל כאלו בתחום הצבאי, אך זה לא אמור שיש כוחות סדירים שם", הדגיש.

נשיא רוסיה הבהיר כי הוא מוכן לפעול כדי להביא לכך שהבדלנים הפרו-רוסים יסכימו להגיע לפשרה שתוביל להסדר מדיני במזרח אוקראינה ולסיום הלחימה. לדבריו, הוא צופה שהיחסים הכלכליים עם קייב ידרדרו, אך ציין כי הקרמלין לא יטיל סנקציות על אוקראינה בתגובה להסכם הסחר שלה עם האיחוד האירופי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"אין ספק שטראמפ מוכשר מאוד"

בתשובה לשאלה על המועמד המוביל במרוץ הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, טען פוטין: "הוא מאוד ססגוני, מאוד מוכשר, אין שום ספק. אנחנו לא אלה שנחליט אם הוא ראוי, אלא המצביעים בארצות הברית". לדבריו, "הוא מוביל את המרוץ לנשיאות, ואומר שהוא רוצה לקדם את היחסים עם רוסיה".

"איך אנחנו יכולים שלא לקבל זאת בברכה?", קרא פוטין. "ברור שאנחנו מקבלים זאת בברכה". עם זאת, הוסיף הנשיא כי היחסים בין מוסקבה לוושינגטון אינם במשבר, והבהיר: "אנו מוכנים לעבוד עם כל נשיא שייבחר על ידי העם האמריקני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully