וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

השר לשעבר והעיתונאי יוסי שריד הלך לעולמו והוא בן 75, בן 28 נהרג בהתהפכות טרקטורון בגליל העליון, ארגון דאעש הודיע כי שניים מתומכיו ביצעו את הירי בקליפורניה. אלו הכותרות שעשו את השבת

השר לשעבר יוסי שריד הלך לעולמו בגיל 75

השר לשעבר יוסי שריד הלך אמש לעולמו והוא בן 75. שריד לקה בלבו בביתו שבתל אביב ולמרות פעולות החייאה ממושכות של מד"א נקבע מותו.

"אבא הלך לעולמו בסביבות השעה 21:30, כככל הנראה מבעיית לב שהוא סבל ממנה שנים רבות", מסר בנו ישי לתקשורת מחוץ לביתו שבתל אביב. "הלך לעולמו מנהיג אמיץ, לוחם לשלום, לצדק, ציוני גדול. אנחנו מצטערים גם כמשפחה וגם כחלק מעם ישראל".

"בן 75 הלך מאיתנו, ויש שיאמרו כי קיבלנו תריסר שנים במתנה, שהרי כמעט ונפרדנו ממנו ערב הניתוח שהסיר את הגידול ממוחו", ספד לו חבר הכנסת לשעבר יוסי ביילין. "אבל בדמי ימיו נפטר יוסי שריד. כשעטו מושחז ולשונו חדה, ודבריו מצליפים, והוא חכם כל כך. כל כך חכם".

"אב פוליטי ומצפן אידיאולוגי": חברי הכנסת נפרדים מיוסי שריד

בן 28 נהרג בהתהפכות טרקטורון בגליל העליון

צעיר בן 28 נהרג בהתהפכות טרקטורון שאירעה בסמוך לקיבוץ איילת השחר שבגליל העליון. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ראשוני, אך נאלצו לקבוע את מותו במקום. אדם נוסף טופל במקום ומצבו מוגדר קל.

קודם לכן אירעו שלוש תאונות דרכים נוספות. באזור נחל גזית שבגליל התחתון נפצע גבר כבן 50 באורח בינוני בהתהפכות רכב. הוא טופל בידי חובשים ופרמדיקים של מד"א ופונה לבית החולים רמב"ם שבחיפה סובל מפגיעות בגפיים. במקביל, נפצעה הולכת רגל בת 27 באורח קשה מפגיעת רכב בכביש 2 בסמוך למחלף נתניה לכיוון דרום. היא פונתה לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, סובלת מפגיעה רב מערכתית, מורדמת מונשמת. כתוצאה מהתאונה הורגש עומס תנועה כבד במקום.

דאעש: "שני תומכים שלנו ביצעו את הירי בקליפורניה"

תחנת הרדיו "אל-ביאן", הפועלת באזורים שבשליטת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרסמה היום הודעה שבה נמסר כי תשפין מאליק בת ה-27 ובעלה סעיד פארוק בן ה-28, שירו השבוע למוות ב-14 בני אדם בסן ברנדינו, פרבר של לוס אנג'לס, משתייכים לארגון הטרור. לאחר שנודע כי מאליק נשבעה אמונים למנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, הודיעה הבולשת הפדרלית בארצות הברית (FBI) כי היא חוקרת את הטבח כ"אירוע טרור".

לדברי ראש הבולשת, ג'יימס קומי, "בהתבסס על המידע ועל העובדות שאנחנו יודעים, אנחנו חוקרים את המעשה המחריד הזה בתור פעולת טרור". הוא הוסיף כי החוקרים קבעו שזוג הצעירים, שמוצאם מערב הסעודית ומפקיסטן, ערך "תכנון מקיף" לפני ביצוע הטבח. בביתם נמצאו מטענים ותחמושת רבה.

שרת החוץ השבדית: "ישראל מוציאה להורג פלסטינים ללא משפט"

שרת החוץ של שבדיה, מרגוט וולסטרום, אמרה בדיון בפרלמנט בשטוקהולם כי ישראל מבצעת הוצאות להורג ללא משפט של מחבלים המבצעים פיגועי דקירה נגד אזרחים ישראלים. האמירה השנויה במחלוקת, שצפויה להגביר את המתיחות בין שטוקהולם לירושלים, נאמרה בזמן דיון בפרלמנט על גל הטרור בארץ, שבמסגרתו בוצעו כמעט 70 פיגועי דקירה, דריסה וירי.

בדבריה, אמרה וולסטרום כי לישראל יש את הזכות להגן על עצמה, אך טענה כי מספר ההרוגים הפלסטינים אינו פרופורציונלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

צרפת: "הדחת אסד אינה תנאי מקדים לשינוי פוליטי בסוריה"

שר החוץ של צרפת לורן פביוס אמר היום כי הדחתו של בשאר אסד מהשלטון בסוריה אינה תנאי הכרחי להתחלת תהליך של שינוי פוליטי במדינה. בריאיון לעיתון הצרפתי "לה פרוגרה", טען פביוס: "סוריה מאוחדת, משמעה שינוי פוליטי. אין זה אומר שאסד חייב לעזוב לפני התהליך הזה, אולם יש לקבוע ערבויות לעתיד".

מדובר למעשה בשינוי מדיניות של צרפת, שעד כה התנגדה להישארותו של אסד בשלטון ולהשתתפותו בשיחות לפתרון המשבר. בפתח ועידת האקלים בפריז ביום שני האחרון, טען פביוס כי שיתוף פעולה עם הצבא הסורי נגד "המדינה האיסלאמית" (דאעש) "אינו אפשרי תחת הנהגתו של בשאר אסד". לדבריו, "אם נגיע לתקופת מעבר פוליטי ואסד כבר אינו מפקד על הצבא הסורי, נוכל לפעול יחד נגד הטרור".

הרופא הישראלי הנמלט נעצר בטורקיה בחשד לסחר באיברים

אזרח ישראלי נעצר אתמול בנמל התעופה "אטאטורק" שבאיסטנבול בחשד לסחר באיברים והונאה, לאחר שהיה מבוקש על ידי סוכנות השיטור הבינלאומית "אינטרפול" - כך דיווחו כלי התקשורת במדינה. בוריס וולפמן, בן 31, נעצר בשעה 2:40 לפנות בוקר, עם נחיתתו בטורקיה מבירת תאילנד, בנגקוק. לפי סוכנות הידיעות הטורקית "דואן", במקביל למעצרו פתחה המשטרה הטורקית בחקירה על מנת לאתר את קשריו של וולפמן באיסטנבול, והיום הוא יובא בפני שופט.

זוהי לא הפעם הראשונה שבה נקשר שמו של וולפמן בחשד לסחר באיברים. בתחקיר של "ניו יורק טיימס" על הזרוע הישראלית של תעשיית הסחר באברים, שפורסם בשנה שעברה, עלה כי וולפמן ושני ישראלים נוספים הם מפעילים מרכזיים בשוק המחתרתי של סחר בכליות בישראל ובעולם. לפי התחקיר, במשך שנים, הם קיבלו סכומי עתק בעבור חיבור בין תורמים לבין חולים ברחבי העולם, אך לטענתם, חלקם בהשתלה הוא עקיף בלבד ופעילותם היא חוקית לחלוטין.

יעלון בביקורת על אובמה: "צריך להיות פעיל יותר במאבק בדאעש"

שר הביטחון, משה יעלון, השתתף הלילה בכנס "פורום סבן" במכון ברוקינגס שבוושינגטון, ארצות הברית, והעביר ביקורת על התמודדותו של הנשיא ברק אובמה עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). הוא התייחס למאבק בארגון הקיצוני בסוריה ואמר כי "לצערי, במצב הנוכחי רוסיה משחקת תפקיד משמעותי יותר מארצות הברית. היא לא יכולה לשבת על הגדר. אם עושים זאת, החלל הריק שנוצר מתמלא או על ידי איראן והציר השיעי, הנתמך על ידי רוסיה, או על ידי דאעש. לכן אנו טוענים כי על ארצות הברית לשאת תפקיד פעיל יותר באזור".

עוד הוסיף יעלון כי על אובמה להנהיג את המחנה הסוני המתון, הכולל מדינות כמו ערב הסעודית, מצרים, ירדן ואיחוד האמירויות הערביות, ולפעול לפתרון המשבר. "אנו לא אוהבים את העובדה שמלך ירדן, מצרים וסעודיה פונות למוסקבה, זה צריך להיות שונה", הדגיש. הוא אף ציין כי לישראל ולאותן המדינות יש אינטרס משותף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully