וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אב פוליטי ומצפן אידיאולוגי": חברי הכנסת נפרדים מיוסי שריד

5.12.2015 / 13:44

הרצוג ספד לשריד, שהלך לעולמו, ואמר כי הוא היה מנהיג חשוב במחנה השלום. ח"כ זהבה גלאון הביעה צער עמוק על לכתו: "יוסי היה גדול אוהבי ישראל, חייבים להמשיך לפעול בדרכו". הלווייתו תיערך מחר ב-15:00 בגבעת השלושה

צילום: דוד קורן, עריכה: טל רזניק

"יוסי היה גדול אוהבי ישראל, וגדול אוהבי הישראלים, שר וח"כ דגול, מגדלור של מוסר ואחריות ומופת של מנהיגות", כך ספדה אמש (שישי) יו"ר מרצ, זהבה גלאון, ליו"ר המפלגה לשעבר יוסי שריד, שהלך לעולמו והוא בן 75. "זוהי אבידה כבירה למדינה, ואבידה אישית שאין לתאר במילים". הלווייתו של שריד תיערך מחר בשעה 15:00 בבית העלמין בקיבוץ בגעת השלושה.

"כשעזב את מפלגת העבודה, הפכנו שותפים לדרך. מאז הוא ליווה מקרוב אין ספור רגעים משמעותיים בחיי ובדרכי הפוליטית. יוסי היה מורה דרך, פנומן של מילים, חד וחריף, שהשמיע קול צלול, ברור, חסר פחד ועקבי", אמרה גלאון.

יוסי שריד באולפן גולאסו. גיא טלר, ספק 500
שריד באולפן וואלה!/ספק 500, גיא טלר

"כשיוסי עלה לדבר, החדר היה משתתק, וכשהיה מוציא לפועל את תכניותיו, דבר לא עמד בדרכו להישג. את האהבה שלו לישראל הוא תרגם לעבודתו כשר חינוך חברתי, שחילק את התקציבים באופן הוגן והיטיב עם הפריפריה, השקיע במגזר הערבי ובלימודי האזרחות והדמוקרטיה", המשיכה גלאון. "שריד ייצג באישיותו ובעשייתו את דמותה הטובה ביותר של מדינת ישראל: מחנכת, חילונית, דמוקרטית, שוחרת שלום, שוויון ואהבה. שריד הפך את ישראל במו ידיו למדינה טובה יותר בכל תפקיד שמילא, ואנחנו מתחייבים להמשיך לפעול למען אותם ערכים ביתר שאת. אני אבלה וכואבת".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
זהבה גלאון בכנס הון-שלטון-עיתונות במרכז האקדמי למשפט ועסקים, רמת גן. פברואר 2015. ראובן קסטרו
"שריד ייצג באישיותו ובעשייתו את דמותה הטובה ביותר של מדינת ישראל". גלאון/ראובן קסטרו

עמיתה למפלגת מרצ, ח"כ עיסאווי פריג' אמר: "השמאל הישראלי מרכין היום את ראשו על לכתו של אחד האנשים הערכיים ביותר שהנהיג אותו. שריד היה עבורי לא פחות מאב פוליטי ומצפן אידיאולוגי. יוסי הוא אחד מהאנשים שבזכותם אני ממשיך להאמין בסיכוי לעשות את מדינת ישראל מקום טוב יותר וצודק יותר. יהיה זכרו ברוך".

גם יו"ר הסיעה ח"כ אילן גילאון נפרד ממנו במילים חמות. "יוסי הנהיג את מרצ בימים בהם היתה שותפה בממשלות השמאל כשר חינוך, וייזכר לעד כמי שהטביע חותם בל יימחה על החינוך בישראל. לאחר שליחותו הפוליטית היה לעיתונאי ואיש ספר בעל לשון חדה כתער וקול טהור ונאמן לערכי ההומניזם, זכויות האדם והשלום. דמותו תהא חקוקה בלבנו לעד".

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), ספד לשריד: "מנהיג עם ערכים של הומניזם, צדק ואומץ ציבורי. הלך לעולמו ידיד אישי, אשר השאיר טביעת אצבע בכל המאבקים הגדולים בעשורים האחרונים למען סיום הכיבוש, במאבק בגזענות ולמען שוויון בין יהודים וערבים. מילותיו וכתיבתו נחרטו בזכרונות רבים, וזכרונו יישאר כאדם אציל נפש וישר דרך אשר נאבק בשחיתות הציבורית ללא חת".

"הותיר חותם עמוק"

ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג ספד לשריד, שלדבריו היה מנהיג חשוב של מחנה השלום. "הוא היה מנהיג שקולו החד והצלול עמד תמיד, בעיקשות וחריפות, על אמת אמיצה, לא מתפשרת, שהאמין בה בכל לבו. אותו קול רם וייחודי הוא שהביא את מרצ להישגים בלתי נשכחים, והפך אותו לשר חינוך שהותיר חותם עמוק על מערכת החינוך והמדינה כולה. אמונותיו, כתביו ופועלו יישארו כמורשת מפוארת שתלווה את כולנו עוד שנים רבות. אני משתתף בצערם העמוק של דורית והמשפחה כולה".

גם חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) ספדה לשריד ואמרה כי מדובר ב"מותו של לוחם על לבה של המדינה". "אפשר היה לא להסכים איתו, אי אפשר היה לא להקשיב לדבריו החדים כתער. גם כשנשמע הכי ציני, דבריו הגיעו מהמקום הכי פחות ציני והכי כואב שיש".

ח"כ מרב מיכאלי סיפרה שהכירה את שריד כבר בשנת 1982 עם פרוץ מלחמת לבנון. "היחידי שהתנגד לה אז בפה מלא ובקול רם וצלול היה יוסי שריד. לכל השאר לקח יותר או פחות זמן להבין שזאת מלחמת שולל, ואני זוכרת כמה התפעלתי מהאומץ שלו לצאת לבדו נגד המלחמה. זה היה יוסי שריד. קול צלול וברור בעד ישראל והאזרחיות והאזרחים שלה".

"היה לו קול חכם, חד, לא מתחנף. חילוניות יהודית שמאמינה בשלום ודורשת אמת. הוא היה מודל להרבה מאיתנו ועכשיו הוא אבידה גדולה מאד לכולנו, גם לאלה שהתנגדו לו. הוא קול שישראל זקוקה לו היום יותר מתמיד, וזאת האחריות שלנו להמשיך להשמיע אותו. כמה עצוב להיפרד ממנו, כל כך בטרם עת".

ח"כ אלוף (במיל') איל בן ראובן (המחנה הציוני) מסר: "יוסי שריד ייזכר כאדם וכמנהיג שהדוגמה האישית והעמידה על העקרונות היו לו לדרך חיים. הוא יחסר לנו, המחפשים את הדרך להבנות עם שכנינו ואת מתן הכבוד לאחר. יוסי שריד היה מנהיג ומתווה דרך".

(עדכון ראשון: 23:10)

ראיון טלפוני עם ציפי לבני, על שליחותה הדיפלומטית בלונדון. מערכת וואלה!
"אפשר היה לא להסכים איתו, אי אפשר היה לא להקשיב לדבריו החדים כתער". ח"כ לבני/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully