וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש על היורים מקליפורניה: "שאללה יקבל אותם כשהידים"

5.12.2015 / 12:37

תחנת הרדיו של ארגון המדינה האיסלאמית פרסמה הודעה שבה נמסר כי בני הזוג שרצחו 14 בני אדם במרכז הקהילתי בסן ברנרדינו השתייכו לדאעש. אתמול הודיע ה-FBI כי הוא חוקר את הטבח כ"פעולת טרור"

צילום: רויטרס

תחנת הרדיו "אל-ביאן", הפועלת באזורים שבשליטת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרסמה היום הודעה שבה נמסר כי תשפין מאליק בת ה-27 ובעלה סעיד פארוק בן ה-28, שירו השבוע למוות ב-14 בני אדם בסן ברנדינו, פרבר של לוס אנג'לס, משתייכים לארגון הטרור. "שניים מלוחמי ארגון 'המדינה האיסלאמית' תקפו לפני כמה ימים מרכז בעיר סן ברנרדינו שבמדינת קליפורניה", נמסר בהודעה.

"הם ירו בתוך המרכז – דבר שהוביל ל-14 הרוגים ויותר מ-20 פצועים. לאחר מכן אירעו חילופי אש עם המשטרה האמריקנית שרדפה אחריהם במשך כמה שעות, ובתום חילופי האש הם נהרגו. אנו מבקשים מאללה שיקבל אותם כשהידים".

המתקפה בקליפורניה - ידיעות נוספות בנושא:
דאעש: "שני תומכים שלנו ביצעו את הירי בקליפורניה"
הירי בקליפורניה: ה-FBI חוקר את הטבח כ"פעולת טרור"

תשפין מאליק, האישה שהשתתפה באירוע הירי בסן ברנרדינו, קליפורניה. רויטרס
נשבעה אמונים למנהיג דאעש. תשפין מאליק/רויטרס

רק אתמול פרסמה סוכנות הידיעות "אעמאק" המזוהה עם הארגון הודעה דומה וקודם לכן דווח בכלי התקשורת בארה"ב כי לפני הטבח, נשבעה היורה אמונים למנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי. על פי גורם מממשלת ארצות הברית ששוחח עם CNN, מאליק הביעה תמיכה בו בפוסט שפרסמה בחשבון פייסבוק, תחת שם בדוי. מאז הפוסט נמחק, ולא ברור מתי רשויות הביטחון הבחינו בו. הגורמים השונים הוסיפו כי הירי ככל הנראה בוצע בהשארת הארגון, אך אין עדות לכך שהוא הוכוון על ידו. לדבריהם, לפני הטבח דאגו היורים להשמיד דיסקים קשיחים ומכשירים אלקטרוניים נוספים.

כמה שעות לאחר מכן הודיע ראש הבולשת הפדרלית בארצות הברית (FBI), ג'יימס קומי, כי היא חוקרת את הטבח כ"אירוע טרור". לדבריו, "ייתכן שהם הושפעו" מארגוני טרור זרים, אך אין ראיות לכך שהם היו חלק מתא טרור מאורגן. קומי הוסיף כי החקירה נמצאת עדיין בשלביה הראשונים וכי ישנן "ראיות רבות שלא מתחברות". דייוויד בודוויץ', דובר מטעם ה-FBI אמר כי כי החוקרים קבעו שזוג הצעירים, שמוצאם מערב הסעודית ומפקיסטן, ערך "תכנון מקיף" לפני ביצוע הטבח. בביתם נמצאו מטענים ותחמושת רבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כוחות הביטחון מחוץ לבית חשוד בירי בסן ברנרדינו קליפורניה שבארצות הברית, 2 בדצמבר 2015. רויטרס
כוחות הביטחון מחוץ לבית הזוג בקליפורניה, בחמישי/רויטרס

במקביל, דווח ברשת NBC כי הרשויות בפקיסטן, ארץ מוצאה של מאליק, עובדות בשיתוף פעולה עם גורמי ביטחון לאומי אמריקניים על מנת לחשוף פרטים על אודותיה. בתוך כך, פנו הרשויות בפקיסטן למשפחתה. לא הרבה ידוע על מאליק עצמה, מלבד שהיא הצליחה להיכנס לארצות הברית באמצעות "ויזת אירוסים", שמאפשרת לזרים לטייל במדינה לשם חתונה במשך 90 יום. מאליק עברה לגור בערב הסעודית לפני 25 שנים ולפני חמש או שש שנים חזרה לפקיסטן, על מנת להשלים את לימודי הרוקחות שלה. היא נישאה לבעלה לפני כשנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully