וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש: "שני תומכים שלנו ביצעו את הירי בקליפורניה"

סוכנות ידיעות המזוהה עם ארגון "המדינה האיסלאמית" הודיעה כי שניים מתומכיה ביצעו את הירי בקליפורניה ורצחו 14 בני אדם. קודם לכן דווח בכלי התקשורת בארה"ב כי לפני הטבח, נשבעה היורה אמונים למנהיג דאעש

צילום: רויטרס

סוכנות הידיעות "אעמאק", המזוהה עם "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הודיעה היום (שישי) כי תשפין מאליק בת ה-27 ובעלה סעיד פארוק בן ה-28, שירו שלשום למוות ב-14 בני אדם בסן ברנדינו, פרבר של לוס אנג'לס, הם "תומכים" של ארגון הטרור. בכך, פרס לראשונה דאעש את חסותו על הטבח הקטלני, אם כי לא לקח עליו אחריות.

מוקדם יותר דווח בכלי התקשורת האמריקניים כי מאליק נשבעה לפני מותה אמונים למנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי. על פי גורם מממשלת ארצות הברית ששוחח עם CNN, מאליק הביעה תמיכה בו בפוסט שפרסמה בחשבון פייסבוק, תחת שם בדוי. מאז הפוסט נמחק, ולא ברור מתי רשויות הביטחון הבחינו בו. הגורמים השונים הוסיפו כי הירי ככל הנראה בוצע בהשארת הארגון, אך אין עדות לכך שהוא הוכוון על ידו. לדבריהם, לפני הטבח דאגו היורים להשמיד דיסקים קשיחים ומכשירים אלקטרוניים נוספים.

במקביל, דווח ברשת NBC כי הרשויות בפקיסטן, ארץ מוצאה של מאליק, עובדות בשיתוף פעולה עם גורמי ביטחון לאומי אמריקניים על מנת לחשוף פרטים על אודותיה. בתוך כך, פנו הרשויות בפקיסטן למשפחתה. לא הרבה ידוע על מאליק עצמה, מלבד שהיא הצליחה להיכנס לארצות הברית באמצעות "ויזת אירוסים", שמאפשרת לזרים לטייל במדינה לשם חתונה במשך 90 יום. מאליק עברה לגור בערב הסעודית לפני 25 שנים ולפני חמש או שש שנים חזרה לפקיסטן, על מנת להשלים את לימודי הרוקחות שלה. היא נישאה לבעלה לפני כשנתיים.

הטבח בקליפורניה - כותרות אחרונות:
השאירו את התינוקת אצל הסבתא – וטבחו: מי הם היורים מקליפורניה?
"אלוהים לא פותר את זה": הירי ההמוני מתגבר, והרפובליקנים חוטפים
ארה"ב: 14 הרוגים מירי בפרבר של לוס אנג'לס; מצוד אחר החשודים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סעיד פארוק, בעלה של מאליק, לצד זירת הירי בקליפורניה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש דווח כי בעלה של תשפין, בן 28, היה בקשר עם אנשים הקשורים לארגוני טרור בינלאומיים, שהיו תחת פיקוח ה-FBI. לפי הדיווח, פארוק יצר קשר עם אותם חשודים דרך הטלפון והרשתות החברתיות. עוד דווח כי פארוק כנראה הושפע מאותם הגורמים והקצין את דעותיו. לדברי אחד הגורמים, הדבר ככל הנראה תרם לפעולת הירי.

בחיפוש בבית הזוג נמצאו 12 מטעני צינור, כמו גם מאות כלים שבהם ניתן להכין מטעני נפץ מאולתרים. מפקד משטרת סן ברנרדינו, ג'ארוד בורגון, אמר כי התוקפים השאירו מטען אחד במקום שבו בוצע הירי, המורכב משלושה מטעני צינור. לדבריו, הסיבה שהמטענים לא התפוצצו היא תקלה בשלט שהיה אמור להפעילם. עוד אמר מפקד המשטרה כי באירוע נפצעו 21 בני אדם, ולא 17 כפי שנטען תחילה. הוא ציין כי התוקפים ירו בין 65 ל-75 פעמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

גיסו של הרוצח: "לא אסלח לו על מה שעשה למשפחתו, לחפים מפשע"

הלילה דווח כי פארוק נהג לפקוד מסגד במרכז האיסלאמי שבעיר ריברסייד הסמוכה בשנים 2012-2014, וב-2013 אף ביקש את ברכתו להינשא למאליק. מנהל המסגד אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא חש נבגד מפעולותיו של פארוק, שסותרות לדבריו את הלכות האיסלאם.

"אני רוצה לומר שאני מצטערת. התעצבתי מאוד. זה יום עצוב לכולנו", אמרה היום סעירה חאן, אחותו של פארוק. "שאלתי את עצמי כל כך הרבה שאלות. שאלתי אם התקשרתי אליו באותו בוקר או בלילה לפני, אם תהיתי איך הוא מרגיש ומה שלומו. לו רק הייתה לי איזושהי השערה - הייתי יכולה לעצור את זה". פרחאן חאן, גיסו של הרוצח, הוסיף: "מה שהוא עשה למשפחה שלו, לבת שלו, לאנשים החפים מפשע שם - על זה לא אסלח לו".

טבח בקליפורניה: 14 הרוגים מירי במרכז קהילתי בפרבר של לוס אנג'לס - שני יורים חוסלו. רויטרס
פינוי אחד הפצועים מהזירה בסן ברנרדינו, שלשום/רויטרס

הלילה פרסם משרד הפתולוג של סן ברנרדינו את שמות 14 ההרוגים, לאחר שזוהו ונמסרה הודעה למשפחותיהם. שמותיהם הם: שאנון ג'ונסון, בת 45; בנטה בית-באדל, בת 46; אורורה גודוי, בת 26; אייזק אמאניוס, בן 60; לארי קאופמן, בן 42; הארי באומן, בן 46, ייבט ולאסקו, בת 27; סיירה קלייבורן, בת 27; רוברט אדמס, בן 40; ניקולס ת'לסינוס, בן 52; טין נגויין, בן 31; חואן אספינוזה, בן 50, דמיאן מיינס, בן 58 ומייקל ווצל, בן 37.

אחיה של מאליק סיפר אתמול כי היא ובעלה הביאו את בתם בת השישה חודשים לאמו של פארוק שעות ספורות לפני הירי, וטענו כי הם צריכים ללכת לרופא. טרם התברר באופן מלא מה קרה בשעות שלאחר מכן, אולם ידוע שפארוק היה באירוע במקום העבודה שלו זה חמש שנים - מרכז "אינלנד" - לקראת חג המולד. במהלך האירוע, התפתח ויכוח כלשהו ודווח כי פארוק עזב את המקום "בזעם". על פי גורם ממשלתי אמריקני, העובד גינה את "הסכנות המושרשות באיסלאם" ועורר את חמתו של פארוק.

כוחות הביטחון מחוץ לבית חשוד בירי בסן ברנרדינו קליפורניה שבארצות הברית, 2 בדצמבר 2015. רויטרס
כוחות הביטחון מחוץ לבית הזוג בקליפורניה, אתמול/רויטרס

כששב פארוק, יחד עם רעייתו, השניים פתחו באש וכאמור, הביאו למותם של 14 בני אדם ולפציעתם של 21 נוספים. כעבור ארבע וחצי שעות נהרגו השניים בחילופי אש עם כוחות המשטרה בדרך שבין סן ברנרדינו לרדלנדס, לאחר שנמלטו מהזירה ברכב שטח שחור.

"הייתה חייבת להיות רמה מסוימת של תכנון בפעולה הזאת", הבהיר מפקד משטרת סן ברנרדינו, ג'ארד בורגואן, אתמול במסיבת העיתונאים. "מדובר באנשים שהגיעו מוכנים". השניים היו לבושים בבגדים צבאיים כהים, ונשאו רובים חצי אוטומטיים. מרדית דייוויס, דוברת הלשכה הממשלתית לענייני אלכוהול, טבק, נשק וחומרי נפץ, מסרה כי החוקרים הצליחו להתחקות אחר מקורם של כלי הנשק שבהם נעשה שימוש בירי, והם נרכשו באופן חוקי לפני כשלוש או ארבע שנים.

(עדכון ראשון: 17:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully