וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכות: כל הדברים המרכזיים שקרו במהלך החג

נפילה אותרה בשטח פתוח ברמת הגולן, כנראה זליגה מהמלחמה בסוריה. צה"ל תקף בתגובה. פעוטה נהרגה בתאונה ליד בית שאן. מהומות פרצו בהר הבית כשפלסטינים יידו אבנים ובקבוקי תבערה, ועשרות אלפי מטיילים ברחבי הארץ. אלה הכותרות המרכזיות מחג הסוכות

בעקבות זליגת ירי מסוריה: צה"ל תקף יעדים של צבא אסד

צה"ל תקף אמש (ראשון) שתי מטרות של צבא סוריה במרכז רמת הגולן הסורית, זאת - בעקבות שתי זליגות ירי ממלחמת האזרחים לשטח ישראל ביממה החולפת. התקיפה בשטח סוריה בוצעה בירי ארטילרי. אף שככל הנראה הנפילות בישראל לא היו מכוונות, מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בצבא הסורי האחראי לנעשה בשטחו ולא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה".

שעתיים קודם לתקיפה בסוריה זוהתה נפילה בצפון רמת הגולן. על אף שהשיגור אוכן, לא הופעלו הצופרים משום שהתברר כי הירי לא יפגע בשטח מיושב. לא היה נזק ולא דווח על נפגעים. ההערכה בצה"ל היא שמדובר בפגז שזלג מהלחימה בין כוחות צבא סוריה והמורדים מעבר לגבול. זו כאמור הנפילה השנייה ב-24 השעות האחרונות בצפון רמת הגולן לאחר שאתמול בערב, כמעט באותה השעה נשמע פיצוץ בשטח ישראל, בעקבות ירי מסוריה. גם במקרה זה לא היו נפגעים.

פעוטה בת שנתיים נהרגה בתאונת דרכים ליד בית שאן

פעוטה כבת שנתיים מתה היום מפצעיה ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים העמק שבעפולה, לאחר שנפצעה אתמול באורח אנוש בתאונת דרכים חזיתית בין שני כלי רכב בכביש 90, בקטע הכביש שבין בית שאן למושב רחוב שבצפון הארץ. בתאונה נפצעו שלושה בני אדם נוספים. ההודעה על מותה נמסרה לאמה, שנפצעה באורח קשה בתאונה ומאושפזת בבית החולים. שני גברים בשנות ה-30 לחייהם, שהיו במכונית שהגיעה ממול והתנגשה ברכב שבו היו השתיים, נפצעו באורח בינוני.

מסמך רשמי חושף: ישראל מוכנה להקמת 2 ערים פלסטיניות נוספות בגדה

ישראל מוכנה להקמת שתי ערים פלסטיניות חדשות בצפון הגדה, מלבד העיר רוואבי שנמצאת בהקמה בימים אלה - כך עולה ממסמך רשמי שחשף הבוקר העיתון הלבנוני "אל-אחבאר". הדוח מתעד פגישה שהתקיימה ב-9 בספטמבר בין מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, לראש הממשלה הפלסטיני רמי חמדאללה והשר לעניינים אזרחיים ברשות, חוסיין א-שייח.

בפגישה המשולשת מסר מרדכי כי ישראל מוכנה להציג תוכנית משותפת להפעלת קווי גז מישראל לעזה, להעניק אישור להפעלת ניידים בטכנולוגיית "הדור השלישי" (3G) בגדה, ולתמוך בהקמת טכנולוגיית "דור שני" בעזה.

פלסטינים יידו אבנים ממסגד אל-אקצא; שוטרים נכנסו למתחם

כוחות של משטרת ישראל נכנסו הבוקר למתחם הר הבית, לאחר שעשרות פלסטינים השליכו מתוך מסגד אל-אקצא אבנים ובקבוקי תבערה. קבוצת המתפרעים נכנסה למתחם כבר במהלך הלילה, והתבצרה במסגד. גם אתמול נכנסה המשטרה למתחם, כאשר אנשי ה"מוראביטון", קבוצה שמטרתה להפגין נוכחות בהר הבית, החלו להתפרע וליידות אבנים במקום.

המשטרה הציבה בפתח המסגד מחסום שמנע ברובו פגיעה במתפללים, ומתחם הר הבית נפתח לביקורים בזמן. העימותים בין הכוחות לבין המתפרעים נמשכו לאחר מכן, עד שהצליחה המשטרה להסיר את הביצורים שהציבו המתפללים המוסלמים, ולסגור את דלת המסגד באמצעות המחסום - וכך למנוע השלכת אבנים ובקבוקי תבערה נוספים ממנו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

לעיני עוברי אורח: חשוד כי רצח את בת זוגו כי חשב שבוגדת בו

אזרח אריתריאה כבן 30 חשוד כי רצח הבוקר את בת זוגו, גם היא ילידת אריתריאה כבת 30, לעיני עוברים ושבים ברחוב צ'לנוב בדרום תל אביב. האישה נמצאה מוטלת ברחוב כשעל גופה סימני אלימות קשים, ולצוותי מד"א שהגיעו למקום לא נותר אלא לקבוע את מותה. התוקף נעצר לאחר שעוברי אורח הצליחו להשתלט עליו בסיוע מתנדב של המשטרה שלא היה בתפקיד אולם חלף ברחוב, והחזיקו בו עד ששוטרי תחנת שרת הגיעו למקום ועצרו אותו.

מחקירה ראשונית של משטרת מרחב יפתח בפיקודו של ניצב-משנה דוד גז, בני הזוג הסתכסכו משום שהאיש חשד שהנרצחת בגדה בו. הוא התנפל עליה ברחוב בשעת בוקר מוקדמת והלם בראשה באבן כבדה עד שהתמוטטה. גם לאחר שאיבדה הכרה, המשיך התוקף להכות אותה נמרצות.

אזרחים שהבחינו במתרחש התקשרו למוקד 100 של המשטרה וכן למגן דוד אדום, וביחד עם מתנדב הצליחו לרתק את התוקף עד לבוא השוטרים. במשטרה בודקים כעת אם האישה פנתה לגורמי סיוע כלשהם, לפני שאירעה הטרגדיה.

כלביית "תנו לחיות לחיות" בגליל הוצתה; 2 כלבים נשרפו למוות

עמותת "תנו לחיות לחיות" הודיעה אמש כי הכלבייה שהיא מפעילה בסחנין שבגליל התחתון הוצתה, וכי שני כלבים נשרפו למוות. על פי הודעת העמותה, לאחר שהצליחו צוותי הכיבוי לכבות את הלהבות ולהציל חלק מן הכלבים, האחרונים הועברו לכלביית כפר רות שליד מודיעין, וממתינים לאימוץ.

בשעות הבוקר אישרו ברשות הכבאות וההצלה כי השריפה אכן נגרמה כתוצאה מהצתה. "במסגרת החקירה אותרו במקום ראיות, שלפיהן ניתן לקבוע כי מדובר באירוע פלילי", מסר קצין החקירות רשף משנה קובי כהן. מסקנות החקירה הועברו לידי המשטרה להמשך החקירה.

עם ישראל יצא מהסוכה: עשרות אלפי מטיילים ברחבי הארץ

עשרות אלפי מטיילים ביקרו היום באתרים רבים ברחבי הארץ. מרשות הטבע והגנים נמסר כי כ-50 אלף מטיילים ביקרו בגנים הלאומיים ושמורות הטבע השונות, אולם העומסים הכבדים ביותר נרשמו באזור הצפון, שמורת טבע נחל שניר, שמורת טבע עיון, שמורת טבע בניאס והגן לאומי חורשת טל. מבקרים רבים פקדו גם את הגן הלאומי קיסריה, גן לאומי מצדה, גן לאומי אשקלון וכן את שמורת הטבע שבחוף הבונים-דור.

כמו כן, באיגוד ערים כינרת מסרו כי 30 אלף מתרחצים פקדו מאתמול את חופי הימה ואת הסוכות המיוחדות שהוקמו במיוחד לרווחת המתרחצים. בנוסף, עשרות רוכבי אופנועים הגיעו היום לפנות בוקר, לצפות בשקיעת הירח האדום וזריחת השמש מהר בנטל שבמרום גולן. בתיירות מרום גולן הודיעו כי התפוסה בחדרי האירוח בצפון הגולן גבוהה במיוחד.

מדגם בבחירות בקטלוניה: ניצחון גורף לתומכי ההיפרדות מספרד

המפלגות הקטלוניות התומכות בהיפרדות מספרד, זכו ברוב מוחלט בבחירות לפרלמנט בחבל האוטונומי - כך לפי מדגם שפרסמה אמש רשת הטלוויזיה המקומית TV3. מהתוצאות עולה כי מפלגת "השמאל הרפובליקני של קטלוניה" ומפלגת CUP, גוף אזרחי ואנטי-קפיטליסטי, זכו יחד ב-79-74 מתוך 135 המושבים בפרלמנט. עם פרסום התוצאות פרצו תומכי המפלגות, שיצאו לרחובות הערים, בקריאות שמחה.

מנהיגי שתי המפלגות כבר הצהירו בעבר כי אם ישיגו רוב בבחירות, הם יכריזו על עצמאות החבל בתוך 18 חודשים, למורת רוחה של מדריד. קטלוניה, שבירתה היא ברצלונה, מהווה חמישית מהתוצר המקומי הגולמי של ספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully