וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בקטלוניה: ניצחון גורף לתומכי ההיפרדות מספרד

28.9.2015 / 0:49

עם ספירת 70.78% מהקולות, עולה כי שתי המפלגות הבדלניות בחבל האוטונומי זכו ברוב מוחלט בפרלמנט המקומי. מנהיגיהן כבר הצהירו שיפעלו להכריז על עצמאות עד 2017, למורת רוחה של ספרד. המונים יצאו לרחובות לחגוג

תומכי המפלגות הבדלניות בחבל קטלוניה חוגגים את תוצאות מדגם הבחירות. רויטרס
תומכי המפלגות התומכות בהיפרדות קטלוניה חוגגים את התוצאות/רויטרס

לקראת עימות? המפלגות הקטלוניות התומכות בהיפרדות מספרד, זכו ברוב מוחלט בבחירות לפרלמנט בחבל האוטונומי - כך עולה מספירת 70.78% מהקולות. מהתוצאות עולה כי מפלגת "השמאל הרפובליקני של קטלוניה" ומפלגת CUP, גוף אזרחי ואנטי-קפיטליסטי, זכו יחד ב-72 מתוך 135 המושבים בפרלמנט. עם פרסום התוצאות פרצו תומכי המפלגות, שיצאו לרחובות הערים, בקריאות שמחה.

"הקטלנים הצביעו 'כן' לעצמאות", אמר נשיא קטלוניה, ארתור מאס, שכבר הצהיר בעבר כי אם ישיגו המפלגות רוב בבחירות, הוא יכריז על עצמאות החבל בתוך 18 חודשים, למורת רוחה של מדריד. קטלוניה, שבירתה היא ברצלונה, מהווה חמישית מהתוצר המקומי הגולמי של ספרד.

ההצבעה בבחירות הייתה כאמור מעין משאל עם לקראת אפשרות של הכרזה על עצמאות החבל. מס אמר מוקדם יותר כי מבחינתו מדובר ב"יום היסטורי" וכי יש סיכוי להשיג "חופש מהשלטון הספרדי".

עוד ידיעות בנושא בוואלה! NEWS
הבחירות בקטלוניה: רגע מכריע בהיסטוריה של החבל
למרות ההתנגדות הספרדית, בקטלוניה לא מוותרים על עצמאות
88% בעד עצמאות מספרד, אבל רק שליש טרחו להצביע

תומכי המפלגות הבדלניות בחבל קטלוניה חוגגים את תוצאות מדגם הבחירות. רויטרס
תומכי המפלגות הבדלניות בחבל קטלוניה חוגגים את תוצאות מדגם הבחירות/רויטרס

עמדת הממשלה הספרדית, המתנגדת לשינוי הסטטוס של קטלוניה זה שנים, נותרה בעינה. במדריד קראו לחבל הארץ שלא לפרוש מהמדינה. לטענת הממשלה, היפרדותה של קטלוניה אינה חוקית, וספרד תיאלץ לפרוש מהאיחוד האירופי במידה שעצמאות קטלוניה אכן תוכרז. מדריד קיבלה את תמיכתם של מנהיגים שונים בעולם, בהם נשיא ארצות הברית ברק אובמה וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, שהגנו על אחדותה של ספרד.

ראש ממשלת ספרד מריאנו רחוי קרא אתמול למצביעים בקטלוניה להשיב את המצב בחבל הארץ לקדמותו, לאחר שנים של מתיחות בעקבות התחזקותם של גורמים בדלניים. "רוב הקטלונים אוהבים את העם שלנו ואוהבים גם את אדמתם, והם לא רוצים לראות אותה נגדעת מספרד ומאירופה", אמר.

עם שפה, מסורת ומנהגים משלה, קטלוניה ניסתה פעמים רבות להשיג עצמאות במהלך המאה האחרונה. דרישותיה הבדלניות מממשלת ספרד היו חלק ממה שהביא למשבר הכלכלי במדינה בשנים האחרונות. לטענת גורמים לאומניים בחבל הארץ, הם מקבלים פחות שירותים מהרשויות במדריד על אף שהם משלמים להן מסים מלאים.

(עדכון ראשון: 21:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully