וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים יידו אבנים ממסגד אל-אקצא; שוטרים נכנסו למתחם

28.9.2015 / 10:11

הכוחות פרצו להר הבית לאחר שהמתפרעים השליכו בקבוקי תבערה מהמסגד וירו זיקוקים לעבר השוטרים - עד שאלה הסירו את הביצורים וסגרו את הכניסה למסגד עם מחסום. הביקורים בהר מתקיימים כסדרם

חטיבת דובר המשטרה

כוחות של משטרת ישראל נכנסו הבוקר (שני) למתחם הר הבית, לאחר שעשרות פלסטינים השליכו מתוך מסגד אל-אקצא אבנים ובקבוקי תבערה. קבוצת המתפרעים נכנסה למתחם כבר במהלך הלילה, והתבצרה במסגד. גם אתמול נכנסה המשטרה למתחם, כאשר אנשי ה"מוראביטון", קבוצה שמטרתה להפגין נוכחות בהר הבית, החלו להתפרע וליידות אבנים במקום.

המשטרה הציבה בפתח המסגד מחסום שמנע ברובו פגיעה במתפללים, ומתחם הר הבית נפתח לביקורים בזמן. העימותים בין הכוחות לבין המתפרעים נמשכו לאחר מכן, עד שהצליחה המשטרה להסיר את הביצורים שהציבו המתפללים המוסלמים, ולסגור את דלת המסגד באמצעות המחסום - וכך למנוע השלכת אבנים ובקבוקי תבערה נוספים ממנו.

לקריאה נוספת:
מהומות ויידוי אבנים לעבר המשטרה בהר הבית; הכוחות פרצו למתחם
תיעוד המהומות בהר הבית: הח"כים הערבים לא מנעו את האלימות
וואלה, הבנתי: למה הר הבית כל כך נפיץ?

עימותים בהר הבית, ספטמבר 2015. צילום: חטיבת דובר המשטרה,
מתחם הר הבית, הבוקר/צילום: חטיבת דובר המשטרה

"משטרת ירושלים קיימה פעילות הידברות ממושכת עם הנהלת הווקף במטרה לאפשר להם לפרק את הביצורים ולהוציא את הפורעים שהתבצרו במהלך הלילה במסגד מתוך כוונה להפר את הסדר, להתעמת עם השוטרים ולפגוע בשגרת הביקורים והתפילות בהר", נמסר ממשטרת ירושלים. "לאחר שמוצו כל הנסיונות להשיב בדרכי דיאלוג ושתוף פעולה את השקט והבטחון להר הבית, לא נותר אלא ליזום מהלך לתפיסת האמצעים המסוכנים שנועדו לפגוע במבקרים ובשוטרים ובכלל לסכן את חייהם".

"פעולות הפורעים המוסלמים היום הנה חילול ציני של מקום קדוש", הוסיפו במשטרה. "משטרת ירושלים תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה למעצרם של הפורעים האלימים ותדאג למיצוי מלוא הדין עימם".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
עימותים בהר הבית, ספטמבר 2015. חטיבת דובר המשטרה
עימותים בהר הבית, ספטמבר 2015/חטיבת דובר המשטרה

כאמור, גם אתמול פרצה המשטרה לתוך המתחם, בעקבות הפרות סדר שהחלו באזור על ידי עשרות פלסטינים שיידו אבנים וירו זיקוקים לעבר כוחות הביטחון. השוטרים פעלו על מנת לפזר את המתפרעים הפלסטינים והשתמשו ברימוני הלם.

בערב ראש השנה נכנסה המשטרה להר הבית בעקבות מידע מודיעיני על צעירים ערבים, חלקם רעולי פנים, שהתבצרו עוד משעות הלילה בתוך המסגד אל-אקצא. עם הגעתם למתחם החלו עימותים בין הצדדים, וחמישה שוטרים נפצעו באורח קל מיידוי האבנים וירי הזיקוקים לעבר הכוח. במקביל, דיווחו כלי התקשורת הפלסטינים על כמה נפגעים מכדורי גומי ורימוני עשן שירו כוחות הביטחון.

(עדכון ראשון: 08:10)

עימותים בהר הבית, ספטמבר 2015. חטיבת דובר המשטרה
עימותים בהר הבית, ספטמבר 2015/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully