וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות ויידוי אבנים לעבר המשטרה בהר הבית; הכוחות פרצו למתחם

27.9.2015 / 8:15

השוטרים נכנסו למתחם על מנת לנסות ולהשיב את השקט לאזור, לאחר שפלסטינים ניצלו במהלך הלילה את הסרת מגבלות הכניסה למסגד אל-אקצא עקב חג הקורבן - ופתחו במהומות. לא מדובר בפעם הראשונה החודש שהמשטרה פורצת להר הבית

צילום: דניאל אליאור, סרטוני חובבים שהועלו לרשת

המשטרה פרצה הבוקר (ראשון) לתוך מתחם הר הבית בעקבות הפרות סדר שהחלו באזור על ידי עשרות פלסטינים שיידו אבנים וירו זיקוקים לעבר כוחות הביטחון. השוטרים פעלו במקום לפיזור המתפרעים הפלסטינים והשתמשו ברימוני הלם. המתפרעים, אנשי "מוראביטון" שפועלים להפגנת נוכחות בהר הבית, הגיעו למתחם כבר במהלך הלילה וניצלו את היתר הכניסה שניתן להם על ידי המשטרה להיכנס למקום ללא מגבלת גיל, בגלל חג הקורבן.

לא מדובר בפעם הראשונה החודש שהמשטרה פרצה למתחם. בערב ראש השנה נכנסה המשטרה להר הבית בעקבות מידע מודיעיני על צעירים ערבים, חלקם רעולי פנים, שגם אז התבצרו עוד משעות הלילה בתוך מסגד אל-אקצא. עם הגעתם למתחם החלו עימותים בין הצדדים, וחמישה שוטרים נפצעו באורח קל מיידוי האבנים וירי הזיקוקים לעבר הכוח. במקביל כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו על כמה נפגעים מכדורי גומי ורימוני עשן שירו כוחות הביטחון.

עוד בנושא:
אבו מאזן: "אם העימותים בהר הבית יימשכו - זה יוביל לאינתיפאדה"
מלך ירדן לח"כים הערבים: "פעולות ישראל בהר הבית מסכנות האזור"
אבנים יודו על שוטרים בבירה; אושר גיוס מילואים חריג במג"ב

כוחות הביטחון שהוצבו להתמודד עם הפרות הסדר בעיר העתיקה ובהר הבית בירושלים, 18 בספטמבר 2015.. נועם מושקוביץ
שגרת חגים. עימותים בהר הבית, לפני כשבוע וחצי/נועם מושקוביץ

בעקבות המתיחות הרבה, אישר ביום חמישי הקבינט המדיני-ביטחוני את תכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למלחמה במיידי אבנים ובקבוקי תבערה. התכנית כוללת שינוי נהלי פתיחה באש, הטלת עונשי מינימום למשליכי אבנים ובקבוקי תבערה, והטלת קנסות כבדים להורי קטינים שיורשעו בעבירות אלו. לפי התכנית, מהורים שלא ישלמו את הקנסות יישללו קצבאות הביטוח הלאומי.

ראש הממשלה התייחס בסיום הישיבה להר הבית, והדגיש כי בישראל "שומרים על הסטטוס קוו, לא אנחנו מפרים אותו". הוא אמר: "כל האמירות שמפזרים על כוונתנו לפגוע במקומות הקדושים לאיסלם הן הבל הבלים. לא אנחנו משנים את הסטטוס קוו, מי שמכניס צינור עם חומר נפץ למסגדים הם אלה שמשנים את הסטטוס קוו. אנחנו כמובן נפעל לשמור על החוק, על השקט, על הסדר. אנחנו אומרים זאת לכל שכנינו ואנחנו קוראים גם לרשות הפלסטינית להפסיק את ההסתה הפרועה".

עוד באותו נושא

שינוי נהלים למוסלמים ועליית השר אריאל - הסיבות למהומות בהר הבית

לכתבה המלאה
סיור ראש הממשלה בנימין נתניהו באיזור ירושלים. ספטמבר 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
מלך ירדן מסרב לשוחח עמו, מחשש שישדר "עסקים כרגיל". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

טרם ברורה השפעת המתיחות בהר הבית על היחסים הדיפלומטיים עם ירדן: ביום חמישי מסרו מקורות ערביים לוואלה! NEWS כי עבדאללה מלך ירדן סירב לשוחח עם נתניהו, למרות שנתבקש לעשות זאת על ידי ארצות הברית. לדבריהם, דילפומטים אמריקנים הדגישו בפני המלך את חשיבות התקשורת בין שני המנהיגים, על מנת להרגיע את מתיחות סביב מאורעות הר הבית בחודש האחרון. עם זאת, עבדאללה השני הסתייג מכך ואמר כי הוא חושש שנתניהו ינצל את התקשורת בין השניים על מת לייצר מצג שווא בפני העולם, של "עסקים כרגיל" עם ירדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully