וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "אם העימותים בהר הבית יימשכו - זה יוביל לאינתיפאדה"

22.9.2015 / 15:22

יו"ר הרשות הפלסטינית הזהיר כי האירועים סביב אל-אקצא "מסוכנים" ואמר כי זה עלול להוביל להתקוממות "שאיננו מעוניינים בה". היום עבר ללא אירועים מיוחדים בהר הבית, וכוחות הביטחון ערוכים עם אלפי שוטרים ברחבי הבירה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס היום (שלישי) למתיחות בירושלים והזהיר מפני אינתיפאדה נוספת – כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. אבו מאזן אמר את הדברים בתום פגישה עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד בפריז. הוא כינה את האירועים במסגד אל-אקצא שבהר הבית "מסוכנים" ואמר כי הם עלולים להוביל ל"אינתיפאדה שאיננו רוצים בה". "מה שקורה שם הוא מאוד מסוכן", אמר לעמיתו. הולנד מצדו קרא לקדם את "השלום, השלווה והכבוד ההדדי" בכל הנוגע למקומות הקדושים בירושלים.

בתוך כך, מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי סייר היום יחד עם ממלא מקום המפכ"ל ניצב בנצי סאו במוקדי החיכוך בירושלים. השניים עמדו מקרוב על ההיערכות המבצעית במזרח העיר, בדגש על העיר העתיקה ושוחחו עם המפקדים והשוטרים בשטח.

"אנחנו משקיעים משאבים רבים על מנת לשמור על הסדר ועל הביטחון של כלל התושבים מכל הדתות והעדות בעיר", אמר אדרי. "השוטרים ולוחמי מג"ב פועלים במסירות רבה וראויים לכל הערכה". במהלך היום ביקרו בשטח הר הבית כ-370 אנשים, מהם ככ-150 יהודים, ובשונה מהשבוע שעבר – לא היו אירועים חריגים, כך מסרו מהמשטרה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
בשל התנגשות בין כיפור לחג הקורבן: כוננות מוגברת בערים המעורבות
וואלה, הבנתי: למה הר הבית כל כך נפיץ?
"נשבענו שאם נצא מפה בחיים - נצום בכיפור הבא": הגולן במלחמה

יו''ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן במוקטעה. אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
אבו מאזן/ראובן קסטרו

ברקע המתיחות והמצב הביטחוני הרגיש, יתקיימו השנה יום הכיפורים וחג הקורבן המוסלמי (עיד אל-אדחא) זה אחר זה. מדובר במועדים רוחניים משמעותיים לשתי הדתות, אולם השוני באופי החגים לצד המתיחות הקיימת בערים המעורבות מעסיקה את העיריות ואת כוחות הביטחון. יום הכיפורים עוסק בצום, תענית ותפילות, ואילו חג הקורבן הוא חגיגה שכוללת שחיטת טלה וסעודה מפוארת.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מתנדבי המשמר האזרחי יצוידו בכלי נשק

כחלק מההיערכות המוגברת בכל רחבי העיר, לקראת יום הכיפורים וחג הקורבן המוסלמי, נפרשו אלפי שוטרים ממשטרת ירושלים, לוחמי מג"ב, שוטרי תגבור ומתנדבים - במטרה לשמור על הסדר הציבורי והביטחון של המתפללים הרבים הצפויים להגיע לרחבת הכותל המערבי. בנוסף לכך, הוחלט כי מתנדבי המשמר האזרחי יצוידו בכלי נשק לאבטחת בתי הכנסת באזור מגוריהם. בערב יום הכיפורים תקצה המשטרה שוטרים שיפרידו בין המגזרים בשכונות המעורבות, לרבות פסגת זאב, נווה יעקב, בית חנינא, בית צפאפא, ארמון הנציב והכפרים השכנים.

במשטרה ציינו כי פעילות השוטרים תתמקד בשמירת ביטחון הציבור, סיכול פעילות חבלנית, שמירה על צירי תנועה והסדר הציבורי בירושלים. כמו כן, המשטרה תציב שוטרים במחסומים באזור ובמקביל תאבטח המשטרה את בתי הכנסת בעיר ואת המתפללים במהלך יום הכיפורים. כוננות מוגברת תחול גם בגדה המערבית

העיר העתיקה בירושלים ביום הכיפורים, ספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
לוחמות מג"ב ושוטרים בעיר העתיקה בירושלים/נועם מושקוביץ

בתוך כך, שר הביטחון משה יעלון החליט כמדי חג להטיל סגר כללי על שטחי יהודה ושומרון ולסגור את המעברים ברצועת עזה במהלך יום כיפור החל מהיום ועד מחר בחצות. במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים, כל זאת בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully