וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבנים יודו על שוטרים בבירה; אושר גיוס מילואים חריג במג"ב

יוסי אלי, משה שטיינמץ ועמרי נחמיאס

18.9.2015 / 15:24

צעירים יידו אבנים לעבר שוטרים בשער שכם, בא-טור ובמעבר קלנדיה. לא נרשמו נפגעים. במקביל, אישרה ועדת החוץ והביטחון לגייס לוחמי מג"ב במילואים לתגבור הכוחות בבירה. השר ארדן בסיור בעיר העתיקה: "נשמור על הר הבית פתוח עבור כל מי שחפץ לבקר בו"

צילום: דוד קורן, עריכה: טל רזניק

על רקע המתיחות הרבה בירושלים במהלך תפילות יום השישי בהר הבית, נרשמו גם היום (שישי) הפרות סדר באזור. כמה מתפרעים יידו אבנים לעבר שוטרים בשער שכם. השוטרים עשו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ועצרו חשוד. לא דווח על נפגעים. זמן קצר לאחר מכן, יודו אבנים לעבר כוחות משטרה ומג"ב במעבר קלנדיה ובסמטת סלמן אל-פרסי בשכונת בא-טור. השוטרים פיזרו את המתפרעים באמצעים לפיזור הפגנות. תפילת יום השישי בהר הבית הסתיימה ללא אירועים חריגים.

במקביל לעימותים שנרשמו היום, אישרה ועדת החוץ והביטחון של הכנסת באופן חריג לגייס לוחמי מילואים של משמר הגבול כמענה להחמרת המצב הביטחוני בירושלים. יושב ראש הוועדה, ח"כ צחי הנגבי (הליכוד), אמר לאחר מתן האישור: "ללוחמי משמר הגבול ניסיון עשיר ומוצלח בהתמודדות עם פעילות עוינת ואלימה. הצבת פלוגות מג"ב בבירה תסייע להשבת הסדר על כנו במהרה".

הסלמה בירושלים - עוד כותרות:
המתיחות בבירה: פצוע קל מיידוי אבנים, היערכות מוגברת בהר הבית
קורבן פיגוע האבנים הובא למנוחות; בנו: "נרצחת בעיר שכה אהבת"
שופט תקף הסדר טיעון למיידה אבנים ובקבוקי תבערה: "המדינה כבלה ידיי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נעשה ככל יכולתנו לשמור על השקט". ארדן, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הגיע בצהריים לעיר העתיקה כדי לערוך סיור במוקדי החיכוך המרכזיים. "בירושלים פרוסים החל משעות הבוקר אלפי שוטרים כדי להבטיח את השקט והביטחון בה. הסתובבתי בשכונת התפר שבהן היו הפרות סדר. הנוכחות המשטרתית מורגשת ונעשה כל שביכולתנו כדי שהשקט יישמר ככל שניתן. המשטרה תנקוט ביד קשה ביותר נגד כל מפירי הסדר", אמר ארדן.

"אני מביע צער רב", הוסיף, "על ההסתה והשקרים של הרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן של חברי כנסת ערבים. הכוונה שלנו היא לשמור על הסטטוס קוו בהר הבית, אבל הוא כולל חופש תנועה וביקור לכל מי שרוצה לבקר בהר. מה שראינו בימים האחרונים זה פורעים איסלאמים, שאמורים לשמור על קדושתו של ההר כבית תפילה, מכניסים סלעים וצינורות נפץ שהופכים את ההר למחסן של טרור. משטרת ישראל תשמור על הר הבית פתוח לטובת על מי שחפץ לבקר בו".

הבוקר נפרסו יותר מ-5,000 שוטרים ולוחמי מג"ב ברחבי מזרח העיר ובאזור העיר העתיקה במטרה להתמודד עם אלימות מצד מתפרעים. אמש, בתום הערכת בראשות מפקד מחוז ירושלים ניצב משה אדרי, ולאור המודיעין לגבי אפשרות להפרות סדר בתפילת יום השישי בהר הבית, הוחלט כי רק גברים מעל גיל 40 יורשו להיכנס למתחם. נשים בכל גיל יוכלו להגיע להתפלל. "הכוחות יישמרו על הסדר וימנעו כל ניסיון לשבש את שגרת החיים בעיר העתיקה ובמזרח ירושלים", אמרו במחוז ירושלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פאנל בנושא יהדות וציונות במרכז רבין בתל אביב, 29 במאי 2015. ניב אהרונסון
הטלת קנסות על הורים של מיידי אבנים. השרה שקד/ניב אהרונסון

בתוך כך, שרת המשפטים, איילת שקד, ושר הרווחה, חיים כץ, פרסמו תזכיר תיקון לחוק הנוער: שפיטה, ענישה ודרכי טיפול. הצעת החוק תאפשר, בין היתר, הטלת קנסות על הורים לקטינים אשר הורשעו ביידוי אבנים. כיום, מלבד האפשרות להרשיע קטין שביצע עבירה ולחייבו בעונש, קיימת בפני בית המשפט האפשרות לקבוע כי הקטין ביצע את העבירה מבלי להרשיעו, ולצוות על דרכי טיפול שונות, זאת מתוך רצון להביא לשיקומו של הקטין והחזרתו למוטב, מבלי שידבק בו הכתם הפלילי הכרוך בהרשעה ובענישה. חלק מדרכי הטיפול עליהן ניתן להורות במקרה זה, הן חיוב הקטין או הוריו של הקטין בתשלום קנס או הוצאות המשפט וכן חיוב הקטין או הוריו בתשלום פיצויים לאדם אשר ניזוק באותה העבירה.

ואולם, הצורך לחייב את ההורה ליטול חלק בהליך הפלילי המתנהל נגד ילדו נדרש גם במקרים בהם החליט בית המשפט להרשיע את הקטין ולגזור את דינו. כך למשל, במקרים בהם ההורה אינו מגלה כל מעורבות בחיי ילדו או במעשיו, או במקרים בהם ההורה מעודד את ילדו לביצוע העבירות, כפי שלעיתים קורה בתופעה של יידוי אבנים על ידי קטינים, על רקע אידיאולוגי. על כן, הצעת החוק תאפשר, בין היתר, הטלת קנסות גם על הורים אשר ילדיהם הורשעו בידוי אבנים. בכך, הצעת החוק מחזקת את ההרתעה ,מטילה את האחריות כלפי החברה הן על הקטין והן על הוריו ואף מסייעת לחיזוק סמכות ההורים למול הקטין.

כמו כן, בהצעת החוק מובהר כי בית המשפט לא יחייב את ההורה אלא לאחר שניתנה לו הזדמנות נאותה להשמיע את טענותיו - כך למשל, להראות כי הקטין ביצע את העבירה לא בשל הזנחה או חוסר אכפתיות מצד ההורה אשר מצדו נקט בכל הצעדים והאמצעים האפשריים על מנת להבטיח את התנהגותו החיובית של בנו ולמנוע ממנו להסתבך בביצוע עבירות, אך זאת ללא הצלחה, מסיבות שאינן תלויות בו.

כוחות הביטחון שהוצבו להתמודד עם הפרות הסדר בעיר העתיקה ובהר הבית בירושלים, 15 בספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
עימותים בעיר העתיקה, היום/נועם מושקוביץ

תקרית נוספת אמש התרחשה בראס אל-עמוד, כשנהג אוטובוס שהגיע לציר התחנות בשכונה הערבית שבצפון ירושלים, נרגם באבנים. מהמשטרה נמסר כי הנהג נטש את האוטובוס וחבר בהמשך לניידת שיטור - אולם כששבו לזירה גילו כי אלמונים הציתו את האוטובוס. כוחות כיבוי השתלטו על האש. לא היו נפגעים.

זמן קצר קודם לכן פרצה שריפה ליד בסיס צה"ל "עופרית",
אחרי שהושלכו לעברו בקבוקי תבערה. ארבעה צוותים של לוחמי אש הוזעקו לכבות את הדליקה ולמנוע ממנה להתפשט לפגוע בבסיס. לא היו נפגעים באירוע זה. במקרה אחר היום תפסו לוחמי מג"ב ילדים כבני עשר, לאחר שעל פי החשוד השליכו אבנים לעבר רכב בכביש הראשי בשכונת א-טור שבמזרח ירושלים. טרם נעצרו הם אף יידו אבנים לעבר הלוחמים.

בהכנת הידיעה השתתף יהושע בריינר

(עדכון ראשון: 8:40)

כוחות הביטחון שהוצבו להתמודד עם הפרות הסדר בעיר העתיקה ובהר הבית בירושלים, 15 בספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
שוטרי מג"ב בעיר העתיקה, היום/נועם מושקוביץ
כוחות הביטחון שהוצבו להתמודד עם הפרות הסדר בעיר העתיקה ובהר הבית בירושלים, 15 בספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
מהומות בעיר העתיקה, היום/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully