וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בבירה: פצוע קל מיידוי אבנים, היערכות מוגברת בהר הבית

שבתי בנדט, יוסי אלי ומשה שטיינמץ

18.9.2015 / 0:10

נהג אגד בקו 143 לכוכב יעקב נפצע קל מאבנים שיודו ליד כפר חיזמה. בתקרית אחרת, נרגם באבנים והוצת אוטובוס בראס אל-עמוד, הנהג נמלט. מחשש להפרות סדר, הוגבל גיל המתפללים שיורשו להיכנס היום להר הבית. נתניהו למזכ"ל האו"ם: "ננהג בתקיפות נגד מיידי אבנים"

עריכה: מתן חדד

נהג אוטובוס בקו אגד 143 נפצע אמש (חמישי) באורח קל מידויי אבנים לעבר כלי הרכב בסמוך לכפר חיזמה שבפאתי ירושלים. האבנים שיידו אלמונים על האוטובוס שמחבר בין ירושלים להתנחלות כוכב יעקב, פגעו בשמשה - והנהג נפגע מרסיסים.

תקרית נוספת אמש התרחשה בראס אל-עמוד, כשנהג אוטובוס שהגיע לציר התחנות בשכונה הערבית שבצפון ירושלים, נרגם באבנים. מהמשטרה נמסר כי הנהג נטש את האוטובוס וחבר בהמשך לניידת שיטור - אולם כששבו לזירה גילו כי אלמונים הציתו את האוטובוס. כוחות כיבוי השתלטו על האש. לא היו נפגעים.

זמן קצר קודם לכן פרצה שריפה ליד בסיס צה"ל "עופרית", אחרי שהושלכו לעברו בקבוקי תבערה. ארבעה צוותים של לוחמי אש הוזעקו לכבות את הדליקה ולמנוע ממנה להתפשט לפגוע בבסיס. לא היו נפגעים באירוע זה. במקרה אחר היום תפסו לוחמי מג"ב ילדים כבני עשר, לאחר שעל פי החשוד השליכו אבנים לעבר רכב בכביש הראשי בשכונת א-טור שבמזרח ירושלים. טרם נעצרו הם אף יידו אבנים לעבר הלוחמים.

עוד בנושא
קורבן פיגוע האבנים הובא למנוחות; בנו: "נרצחת בעיר שכה אהבת"
שופט תקף הסדר טיעון למיידה אבנים ובקבוקי תבערה: "המדינה כבלה ידיי"
שינוי נהלים למוסלמים ועליית השר אריאל - הסיבות למהומות בהר הבית

אוטובוס עולה באש לאחר שהוצת בראס אל-עמוד שבירושלים, ספטמבר 2015. דוברות כב"ה
האוטובוס עולה באש בראס אל-עמוד, אמש/דוברות כב"ה

במקביל, צה"ל נערך ביהודה ושומרון ובעוטף ירושלים להפגנות הפלסטינים הצפויות היום על רקע המתיחות בהר הבית. הכוחות ייערכו במוקדי החיכוך והם קיבלו הנחיות לנהוג באיפוק כלפי המפגינים, למעט במקרים שבהם יחושו בסכנת חיים ממשית. גם משטרת ירושלים תגברה את כוחותיה ונפרשה ברחבי העיר, בדגש על גזרת העוטף ועל סמטאות העיר העתיקה והר הבית.

בתום הערכת בראשות מפקד מחוז ירושלים ניצב משה אדרי, ולאור המודיעין לגבי אפשרות להפרות סדר בתפילת יום השישי בהר הבית, הוחלט כי רק גברים מעל גיל 40 יורשו להיכנס למתחם. נשים בכל גיל יוכלו להגיע להתפלל. "הכוחות יישמרו על הסדר וימנעו כל ניסיון לשבש את שגרת החיים בעיר העתיקה ובמזרח ירושלים", אמרו ממחוז ירושלים של המשטרה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
עימותים בין שוטרים לערבים בהר הבית ובעיר העתיקה בירושלים, 15 בספטמבר 2015.. טוויטר, צילום מסך
עימותים בין שוטרים למפגינים פלסטינים בהר הבית, השבוע/צילום מסך, טוויטר

בעניין זה שוחח אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון ואמר לו שישראל "פועלת למיגור האלימות, שומרת בקפדנות על הסטטוס קוו, ומתנהלת בניגוד להסתה הפלסטינית". בנוגע ליידויי האבנים הבהיר נתניהו שישראל תנהג בתקיפות נגד מיידי האבנים ומשליכי בקבוקי התבערה ש"גרמו להרג ישראלים חפים מפשע".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן תקף שלשום בחריפות את ישראל על רקע העימותים האלימים שאירעו בשבוע האחרון בהר הבית. בפגישה שקיים בלשכתו ברמאללה עם נציגים ממזרח ירושלים, הכריז אבו מאזן כי "לא ייתן לישראל להמשיך בצעדיה", שנועדו לדבריו לחלק את הר הבית. יו"ר הרשות אמר לנוכחים: "מסגד אל-אקצא הוא שלנו. אין להם זכות ללכלך אותו ברגליהם המטונפות, לא נאפשר להם לעשות זאת". דבריו פורסמו בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית, "וופא".

נתניהו לפורום מטכ"ל: "הקרקע סביבנו בוערת"

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש מפגשים והרמת כוסית לרגל השנה החדשה עם שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, קציני פורום מטכ"ל, גורמים בשב"כ וכן בנוכחות קצינים במערך הסייבר הלאומי. במפגש עם גורמי שב"כ אמר נתניהו כי "אנחנו ניצבים בפני עולם משתנה והאיסלאם הקיצוני מטלטל מוסכמות ישנות". עוד הוסיף ראש הממשלה: "הקרקע סביבנו בוערת ואנו חווים זעזועים היסטוריים. השב"כ סיפק השנה מודיעין ערכי ואסטרטגי עבור מקבלי החלטות, זאת לצד טיפול בלתי מתפשר בתופעות קיצוניות ועשבים שוטים בחברה הישראלית".

כמו כן, שלשום אמר ראש הממשלה בעת ביקור שערך בכביש 443 כי בכוונת הממשלה להחמיר את הענישה נגד מידי אבנים. "המצב הקיים איננו מקובל עלינו", אמר נתניהו. "ניתן את הכלים לחיילים ולשוטרים כדי לפעול בתקיפות רבה מאוד נגד מידי אבנים ובקבוקי תבערה. האבן לא מבחינה בין רכב שנפגע כאן ונהרג בו אזרח ישראלי לבין אותה אבן שנזרקת בתחום הקו הירוק. אנחנו הולכים לאמץ שינויים גם בהוראות פתיחה באש וגם בעונשי מינימום על מיידי בקבוקים ואבנים".

(עדכון ראשון: 22:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully