וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן פיגוע האבנים הובא למנוחות; בנו: "נרצחת בעיר שכה אהבת"

16.9.2015 / 18:00

אלכסנדר לבלוביץ', שלקה בלבו ומת בעקבות האבנים שהושלכו לעבר רכבו בערב ראש השנה, הובא לקבורה בגבעת שאול שבירושלים. זוגתו איריס ספדה לו: "נלקחת מאיתנו בטרם עת בגלל שנאת חינם שמעולם לא הייתה בלבך"

צילום: שי מכלוף עריכה: שניר דבוש

בני משפחה, חברים ומכרים ליוו הערב (רביעי) למנוחות בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים את אלכסנדר לבלוביץ' בן ה-64, שמת בפיגוע האבנים בערב ראש השנה. בנו, ניר, ספד לו: "אבא, איך נוכל להמשיך בלעדיך? בלי לשמוע את הצחוק שלך. כל כך התגאית בי, תמכת בי במה שעשיתי. לא אהבת לדבר על פוליטיקה וההרגשה והפספוס חונקים את הגרון. אבא, נוח בשלום אבא אהוב שלי באדמת המדינה והעיר שכה אהבת, העיר שבה נולדת, גדלת וגם נרצחת".

בתו מעיין אמרה בבית ההספדים בירושלים: "אבא שלנו יקירנו, נתת לנו שלושה ימים לעכל את האסון, אפילו בצאת החג השמיים בכו. איך נקטע לנו החג עם בשורת האיוב. אבא, תחסר לי מאוד. לא יכולה לתאר את הכאב והעצבות בלעדיך". בת זוגו איריס, שזעקה את שמו לחלל החדר, אמרה: "אלכס, אישי אהובי שותפי לחיים, זמן קצר לאחר שבילינו ושמחנו בארוחת החג קיבלנו את הבשורה המרה שאבן אחת הפכה את חיינו. נלקחת מאיתנו בטרם עת בגלל שנאת חינם שמעולם לא הייתה בלבך".

לקריאה נוספת:
נתניהו: "נשנה מדיניות נגד מיידי אבנים – גם בנגב ובגליל"
בעקבות גל הטרור: הממשלה תקדם עונשי מינימום למיידי אבנים
פיגוע האבנים בירושלים: ההרוג הוא אלכסנדר לבלוביץ'

ניר לבלוביץ', הלווית אלכסנדר לבלוביץ', גבעת שאול, 16 בספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
ניר לבלוביץ' סופד לאביו/נועם מושקוביץ

לבלוביץ' לקה בלבו לאחר שאבנים יודו לעבר מכוניתו ברחוב אשר וינר בשכונת ארמון הנציב שבירושלים. בעקבות אירוע הלב הוא הידרדר עם רכבו לוואדי. לבלוביץ' פונה לבית חולים, שם נקבע מותו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

ראש העיר ברקת: "נער שמחליט לזרוק אבן – דמו בראשו"

ראש העיר ירושלים ניר ברקת נשא דברים בבית ההספדים בטרם נטמן לבלוביץ'. "אין ספק שהממשלה וכל המערכת חייבת להחמיר את הענישה ולייצר הרתעה. נער שמחליט לזרוק אבן – דמו בראשו. הוא צריך לדעת שהוא יכול להיפגע ואחרי שיתפסו הוא יישב זמן ממושך בכלא. ושהמשפחה שלו תשלם מחיר יקר בקנסות. לפני שילד ירים אבן שהיא כמו כלי נשק, שהיא רוצחת אנשים, שיחשוב אלף פעם לפני שהוא עושה את הצעד הזה".

"המפגעים שזורקים בנו אבנים ולפעמים הורגים בנו, מנסים לגרום לפחד שלנו לשתק אותנו. הם רוצים שהפחד ישתק, הם רוצים לשבש את שגרת יומנו, הם רוצים שאנשים יפחדו לנסוע בכבישים וללכת לעבודה. את הפחד הזה צריך לכבוש. ולהמשיך בשגרת חיינו. זו התשובה של כל תושב כנגד המפגעים. שיידעו שזה לא יעזור לאף אחד", הוסיף ברקת.

החמרה ביידוי אבנים על שכונת ארמון הנציב, דיווח באולפן. מערכת וואלה!
מכוניתו של אלכסנדר לבלוביץ' לאחר שהידרדרה לוואדי/מערכת וואלה!

רוית, בת 21 מירושלים ששהתה באותו הערב ברכב עם אלכסנדר ואמה, סיפרה לוואלה! NEWS על רגעי הפחד: "פתאום משהו עף מכיוון החלון שלו. הוא ישר נלחץ, קפץ והתחיל לפרפר. זה היה נראה כאילו ממש קשה לו לנשום, הוא ממש פרפר ואיבד שליטה על ההגה". רוית הייתה יחד עם לברוביץ בארוחת חג וחזרה ברכבו יחד אמה.

מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לריבוי מקרי יידוי האבנים בימים האחרונים, בהם המהומות בהר הבית ומותו של לבלוביץ' וטען כי יש להגביר את האכיפה נגד המתפרעים. "אנחנו משנים מדיניות, המצב הקיים אינו מקובל עלינו. ניתן את הכלים לחיילים ולשוטרים כדי לפעול בתקיפות רבה מאוד נגד מיידי אבנים ובקבוקי תבערה", אמר בסיור בכביש 443, שבו אירעו כמה פיגועים קטלניים בחודשים האחרונים, ובירושלים, במקום שבו הושלכו אבנים לעבר מכוניתו של לבלוביץ'.

הלווית אלכסנדר לבלוביץ', גבעת שאול, 16 בספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
"אבן אחת הפכה את חיינו"/נועם מושקוביץ
הלווית אלכסנדר לבלוביץ', גבעת שאול, 16 בספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
"איך נקטע לנו החג עם בשורת האיוב"/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully