וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נשנה מדיניות נגד מיידי אבנים – גם בנגב ובגליל"

16.9.2015 / 12:18

ראש הממשלה סייר במקום הפיגוע בירושלים ובכביש 443 ואמר כי ישראל תגביר את האכיפה נגד המתפרעים – ולא רק בירושלים: "נאמץ שינויים גם בהוראות פתיחה באש וגם בעונשי מינימום". לדבריו, יונהגו גם קנסות נגד קטינים ומשפחותיהם. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) לריבוי מקרי יידוי אבנים בימים האחרונים, בהם המהומות בהר הבית ומותו של אלכסנדר לבלוביץ', שלקה בלבו לאחר שאבנים הושלכו לעבר מכוניתו, וטען כי יש להגביר את האכיפה נגד המתפרעים. "אנחנו משנים מדיניות, המצב הקיים אינו מקובל עלינו. ניתן את הכלים לחיילים ולשוטרים כדי לפעול בתקיפות רבה מאוד נגד מיידי אבנים ובקבוקי תבערה", אמר בסיור בכביש 443, שבו אירעו כמה פיגועים קטלניים בחודשים האחרונים, ובירושלים, במקום שבו הושלכו אבנים לעבר מכוניתו של לבלוביץ'. בסיור השתתפו גם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שר התחבורה ישראל כץ וראש עיריית ירושלים ניר ברקת.

לדבריו, ישראל לא תהסס לירות לעבר המתפרעים – גם בתוך שטחי ישראל. "האבן לא מבחינה בין כלי רכב שנפגע כאן ונהרג בו אזרח ישראלי לאותה אבן שנזרקת בתחום הקו הירוק. אנחנו הולכים לאמץ שינויים גם בהוראות פתיחה באש וגם בעונשי מינימום על מיידי בקבוקים ואבנים".

נתניהו הוסיף כי ינקטו גם צעדים כלכליים. "אני מתכוון להחמיר בצורה אינטנסיבית את הקנסות לקטינים ולמשפחותיהם, כדי לגרום להרתעה קשה. לא מקובל שזה יקרה בישראל. אני לא מדבר רק על הצירים המובילים לירושלים או לירושלים עצמה, אני מדבר גם על הגליל והנגב. אנחנו משנים את המדיניות", אמר.

לקריאה נוספת:
שינוי נהלים למוסלמים ועליית השר אריאל - הסיבות למהומות בהר הבית
יידוי אבנים, בקבוקי תבערה: חג אלים בעיר העתיקה
נתניהו מציע: מעצר מנהלי לחשודים ביידוי אבנים ובקבוקי תבערה

ראש הממשלה בביקור בכביש 443. ספטמבר 2015. ראובן קסטרו
"משנים מדיניות". נתניהו בסיור בכביש 443, הבוקר/ראובן קסטרו

"אנחנו בעד שמירה קפדנית על הסטטוס קוו. הוא מופר כל הזמן על ידי פורעים שמתבצרים בהר הבית ומתנכלים למבקרים יהודים. זה לא מקובל עלינו וגם בזה אנחנו מטפלים, תוך שיתוף והתדיינות עם ירדן, אך לא רק איתה", הוסיף.

נתניהו הדגיש כי ישראל לא תתרגל להתפרעויות אלו. "כאן, בלבה של ירושלים, באי תנועה, בדרך מרכזית, פורע ופושע עומד כאן, על אי תנועה, לוקח אבן, וזורק פעם אחר פעם לתוך השמשה הקדמית של מכוניות של תושבי ירושלים, עד שהוא מצליח לגרום להרג - זה לא הרג, זה רצח", התייחס לפיגוע שו נהרג לבלוביץ'. "האבן הזאת היא אבן אחת יותר מדי, אנחנו מכריזים מלחמה על זורקי האבנים, מיידי הבקבוקים והפורעים למיניהם".

עוד באותו נושא

שופטים מקלים? ענישת מיידי האבנים רחוקה מהמקסימום – אך מחמירה

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בביקור בכביש 443. ספטמבר 2015. ראובן קסטרו
"מלחמה במיידי אבנים - גם בשטח ישראל". נתניהו, הבוקר/ראובן קסטרו

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, התייחסה גם היא לאירועים האלימים והתייצבה לצד נתניהו. לדבריה, יש לאכוף "ענישה כלכלית למשפחות של זורקי האבנים מתחת לגיל 18, בנוסף להחמרת הענישה עבור זורקי אבנים בוגרים. כל זורק אבנים צריך להבין שהוא יכנס לכלא, ואם הוא קטין -משפחתו תיענש כלכלית", אמרה והוסיפה כי היא בטוחה ששרת המשפטים איילת שקד תאמץ את ההמלצות.

בתוך כך, גבר נפצע היום באורח קל מאוד מיידוי אבנים לעבר מכוניתו בהתנחלות החרדית ביתר עילית שמדרום-מערב לירושלים. הוא קיבל במקום ולא נזקק לפינוי לבית החולים.

גם היום הורגשה מתיחות בהר הבית. צעירים יהודים מתנועת "חוזרים להר" עלו למקום ונתקלו בהתפרעות של נשות המוראביטון ושל צעירים ערבים, שהחלו לנסות לתקוף יהודים. שוטרים ניסו להרחיק את המתפרעים, אך ללא הועיל. בשלב מסוים התפתחה תגרה בין אנשי הווקף לשוטרים. "המשטרה איבדה את השליטה בהר. לא הבנתי איך השוטרים לא עצרו אפילו מתפרע אחד. נתניהו והשר גלעד ארדן מכריזים הכרזות, אך הפועל המדיניות הרופסת נותרת בעינה", אמר רפאל מוריס, מחברי התנועה.

השתתף בהכנת הידיעה: שבתי בנדט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully