וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש להתגברות הפיגועים: כוחות מיוחדים בכביש 443

26.8.2015 / 15:15

בתום ישיבה משולבת של כוחות הביטחון הוחלט לאחרונה להציב אמצעי מעקב ולהגביר את אבטחת הציר המחבר בין ירושלים ומודיעין. "הפעילות הזו כבר נושאת פירות מבצעיים", אמר גורם ביטחוני לוואלה! NEWS

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

(הפצוע מפיגוע הדקירה ב-443 משחזר)

האכיפה לאורך כביש 443 וסביבתו תוגברה נוכח העלייה בפיגועי הטרור באזור. ההחלטה התקבלה לאחרונה, בתום הערכת מצב משולבת לצה"ל, למשטרה ולמג"ב. בין היתר הוחלט על הפעלת כוחות מיוחדים. "הפעילות הזו כבר נושאת פירות מבצעיים", אמר גורם ביטחוני לוואלה! NEWS.

לפעילות הסיכול בסביבת הציר החשוב, שמחבר בין ירושלים ומודיעין הייתה עד כה תרומה יחסית, אך השטח לא נרגע ותושבי הסביבה – שמשתמשים בכביש בזה באופן יומיומי, הביעו חשש לנסוע בו. היו מי שאמרו שעם החרפת המצב הביטחוני ב-443, לא נותרה ברירה אלא לנסוע בכביש מספר 1, על אף הפקקים בשל עבודות השיפוץ שם. כעת, כאמור, תוגברו הכוחות כדי לשפר עוד את תחושת הביטחון בציר הרוחב המאוים.

עוד בנושא
האם השינוי בהוראות הפתיחה באש של צה"ל מבלבל את הלוחמים?
גורמים ביטחוניים: המשך הפיגועים עלול להביא לסגירת 443 לפלסטינים
הפצוע בפיגוע הדקירה בכביש 443: "יצאתי משם בנס"

עימותים בכביש 443, אוקטובר 2012. יותם רונן
עימותים בין כוחות הביטחון למפגינים פלסטינים בכביש 443/יותם רונן

לדברי הגורם הביטחוני, לצד המאמץ לסכל טרור, יש לקחת בחשבון את נקודות התורפה שעשויות להשפיע על פעילות הכוחות בשטח. הבולטת שבהן היא האוכלוסייה הפלסטינית הצפופה שחיה באזור. "מצד אחד אנחנו רוצים למגר טרור, אבל מצד שני אין לנו כוונה להפוך את כל מי שגר באזור כביש 443 לאויב. לכן, צריך לעבוד בצורה חכמה וממוקדת, ולסכל אירועים מתפרצים", ציין.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל משקיע מאמצים ומשאבים רבים למיגור האירועים החבלניים לאורך כביש 443, המהווה ציר חיוני ואסטרטגי למדינת ישראל. בחודשים האחרונים, בהתאם להערכת המצב, תוגברו הכוחות לאורך הכביש באופן ניכר. כמו כן, שודרגו אמצעי האיסוף לאורכו, בין היתר באמצעות בלון תצפיות חדשני ומצלמות אבטחה ותצפית".

יחד עם הדברים הללו, לטענת גורם צבאי, לאורך החודשים האחרונים "נשמר רף אירועים נמוך לאורך הציר, שבאחריות צה"ל". לדבריו, הנטרול המהיר של המחבלים בשני בפיגועי הדקירה האחרונים לאורך הכביש, "מצביע על ערנות ונוכחות הכוחות במרחב".

מחבל דקר חייל בידו בסמוך למחסום עופר ופצע אותו באורח קל, כוח צה"ל ירה בו בידו, אוגוסט 2015. שלמה מור, מערכת וואלה! NEWS
כוחות משטרה, צבא ומד"א בזירת הפיגוע בכביש 443 לפני שבועיים/מערכת וואלה! NEWS, שלמה מור

הפיגוע האחרון בכביש היה לפני שבועיים, אז דקר מחבל חייל במחסום "בל" ופצע אותו באורח קל. כוחות שהיו במקום, ממערב להתנחלות בית חורון, ירו לעבר הדוקר והוא נפצע באורח קל בידו. החייל והמחבל פונו לבית החולים שערי צדק שבירושלים באמצעות כלי רכב צבאי. לדברי החיילים, המחבל פנה אליהם וביקש מים, ואז הוציא סכין ודקר את אחד מהם.

יצוין כי יידויי האבנים לאורך הציר נמשכים, ורק היום דווח על זריקות אבנים שלא גרמו לנזק או לנפגעים.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully