וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לירי - צה"ל תקף בסוריה: "אסד חצה קו אדום"

28.9.2015 / 0:47

כוחות ארטילריה השמידו שני תותחים של הצבא הסורי, זאת בתגובה לנפילות בשטח ישראל ביממה האחרונה. בתקשורת הערבית דווח על 4-3 פצועים. יעלון: "רואים במשטר הסורי ובצבאו אחראיים לנעשה בשטחם"

צילום: מאיר וקנין, קק"ל; עריכה: טל רזניק

(בחודש שעבר: ארבע רקטות נורו לצפון הארץ מסוריה)

צה"ל תקף אמש (ראשון) שתי מטרות של צבא סוריה במרכז רמת הגולן הסורית, זאת - בעקבות זליגת הירי ממלחמת האזרחים לשטח ישראל כפי שהיה פעמיים ביממה האחרונה בצפון הרמה. התקיפה בשטח סוריה בוצעה באמצעות כוחות ארטילריה של חיל התותחנים. בערוץ LBC הלבנוני דווח על שלושה או ארבעה פצועים בקרב חיילי אסד בעקבות ההפצצה של צה"ל בגזרת קוניטרה.

"הנפילות בשטח ישראל אתמול והיום, כתוצאה מירי תותחי צבא סוריה המעורבים בקרבות שם, הן מבחינתנו הפרת ריבונות וחציית קו אדום", אמר שר הביטחון משה יעלון. "אין למדינת ישראל כל כוונה לעבור לסדר היום על מקרים מסוג זה, ולכן צה"ל תקף הערב שני תותחים של צבא סוריה. אנחנו רואים במשטר הסורי ובצבאו אחראים למתרחש משטחם. לא נהיה סובלנים במקרים דוגמת אלו שהתרחשו אתמול והיום, ונפעל כדי למנוע כל ניסיון לפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
שידור חוזר או הפתעה? ההזדמנות של נתניהו באו"ם
בחירות לפרלמנט בקטלוניה: "הצבעה שתוביל לחופש מספרד"
גואל המשטרה: הצלחת רוני אלשיך תלויה בקרדיט מארדן

אזור גדר הגבול עם סוריה שבו הונח מטען חבלה. צילום: חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
כוחות צה"ל בצפון רמת הגולן/מערכת וואלה! NEWS, צילום: חמד אלמקת

ערוץ "אל-נשרה" הלבנוני דיווח שישראל ירתה שלושה פגזים לעבר הפלוגות הסוריות הנמצאות בסביבת הכפרים מחירס ו-נבע אל-פואר וכן לעבר בסיסים של הצבא הסורי בצפון מחוז קוניטרה. עוד נטען כי במהלך התקיפה חגו מטוסי קרב ישראליים בשמי האזור.

זה תקופה ארוכה סובל הגולן מטפטופי נפילות - שכבר הביאו לכמה פצועים. עם זאת, ארגוני ג'יהאד מנסים מעת לעת את עירנותו של צה"ל בחסות מלחמת האזרחים המשתוללת זה ארבע שנים וחצי ותוקפים את ישראל. כך היה למשל לפני כחודש, אז התפוצצו ארבע רקטות בצפון הרמה ואצבע הגליל. בעקבות זאת תקף צה"ל 14 יעדים בסוריה.

(עדכון ראשון: 20:25)

אזור התקיפה בסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully