וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות לפרלמנט בקטלוניה: "הצבעה שתוביל לחופש מספרד"

5.5 מיליוני התושבים בחבל האוטונומי מצביעים בבחירות שמשמשות גם כמעין משאל עם להיפרדות מספרד. הנשיא אמר כי מדובר ב"יום היסטורי" שיקבע את גורל קטלוניה, אך במדריד מזהירים מההשלכות של החלטה על עצמאות החבל

נשיא קטלוניה ארתור מס מצביע בבחירות לפרלמנט הקטלוני בברצלונה. 27 בספטמבר 2015.. רויטרס
הצהיר על ההצבעה כ"סיכוי להשגת חופש מספרד". נשיא קטלוניה ארתור מס בקלפי, היום/רויטרס

5.5 מיליון תושבי קטלוניה שבספרד מצביעים היום (ראשון) בבחירות הנערכות בחבל, המשמשות גם כמעין משאל עם על היפרדות והכרזה על עצמאות. נשיא קטלוניה, ארתור מס, אמר כי ההצבעה לפרלמנט המחוזי היא "יום היסטורי" וכי יש סיכוי להשיג "חופש מהשלטון הספרדי". מול הנשיא המכהן מתמודדת מפלגה בדלנית המעוניינת להכריז על עצמאות עד 2017. הממשלה במדריד מתנגדת נחרצות להיפרדותה של קטלוניה ולהפיכתה למדינה חדשה באירופה.

מס מעוניין שקטלוניה תלך בעקבות מחוז קוויבק שבקנדה וסקוטלנד שבממלכה הבריטית – ותערוך משאל עם בנוגע לעצמאות. קולות בדלניים וקיצוניים ממנו קוראים להצהיר על עצמאותה של המדינה גם אם ההצעה לא תזכה ברוב בפרלמנט.

הסקרים בקטלוניה הראו כי קיים סיכוי דומה לניצחון הן עבור מפלגתו השמרנית של מס והן עבור מפלגת השמאל המתמודדת מולו, "השמאל הרפובליקני של קטלוניה", התומכת בעצמאות. ואולם, המפלגות הגדולות יצטרכו להתמודד עם תנועת CUP, פלג אזרחי ואנטי-קפיטליסטי שעשוי לצבור השפעה בבחירות הנוכחיות בעקבות המשבר הכלכלי שבו שרויה ספרד כולה.

עוד ידיעות מהעולם:
לפני העצרת הכללית באו"ם - מנהיגי העולם ינסו להציל את כדור הארץ
הקשר מתהדק: רוסיה מוכרת לאיראן מטוסים וציוד לווייני במיליארדים
העולם מתגייס לפתרון המלחמה בסוריה: קרי נועד עם זריף

נשיא קטלוניה ארתור מס מצביע בבחירות לפרלמנט הקטלוני בברצלונה. 27 בספטמבר 2015.. רויטרס
מס בקלפי בברצלונה, היום/רויטרס

עמדת הממשלה הספרדית, המתנגדת לשינוי הסטטוס של קטלוניה זה שנים, נותרה בעינה. במדריד קראו לחבל הארץ שלא לפרוש מהמדינה, המווה את הכלכלה הרביעית בגודלה באיחוד האירופי. לטענת הממשלה, היפרדותה של קטלוניה אינה חוקית, וספרד תיאלץ לפרוש מהאיחוד האירופי במידה שעצמאות קטלוניה אכן תוכרז. מדריד קיבלה את תמיכתם של מנהיגים שונים בעולם, בהם נשיא ארצות הברית ברק אובמה וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, שהגנו על אחדותה של ספרד.

ראש ממשלת ספרד מריאנו רחוי קרא למצביעים בקטלוניה להשיב את המצב בחבל הארץ לקדמותו, לאחר שנים של מתיחות בעקבות התחזקותם של גורמים בדלניים. "רוב הקטלונים אוהבים את העם שלנו ואוהבים גם את אדמתם, והם לא רוצים לראות אותה נגדעת מספרד ומאירופה", אמר.

עם שפה, מסורת ומנהגים משלה, קטלוניה ניסתה פעמים רבות להשיג עצמאות במהלך המאה האחרונה. דרישותיה הבדלניות מממשלת ספרד היו חלק ממה שהביא למשבר הכלכלי במדינה בשנים האחרונות. לטענת גורמים לאומניים בחבל הארץ, הם מקבלים פחות שירותים מהרשויות במדריד על אף שהם משלמים להן מסים מלאים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אלפי בני אדם בהפגנה בברצלונה למען הכרזת עצמאותה של קטלוניה מספרד. 27 בספטמבר 2015.. רויטרס
הפגנת ענק בברצלונה למען עצמאות מספרד, לפני שבועיים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully