וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר מתהדק: רוסיה מוכרת לאיראן מטוסים וציוד לווייני במיליארדים

אחרי הסכם הגרעין, היחסים בין מוסקבה לטהראן ממשיכים להתחמם. ראש ארגון התעשיות האוויריות באיראן מסר לסוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק כי השתיים חתמו על חוזים של 21 מיליארד דולר. בחודש שעבר דווח על עסקה למכירת מערכת ההגנה האווירית S-300

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(רוחאני ופוטין במוסקבה, אפריל האחרון)

איראן חתמה על חוזים בסך כולל בסך 21 מיליארד דולר לרכישת ציוד לווייני ומטוסים מרוסיה – כך מסר אמש (שבת) ראש ארגון התעשיות האוויריות באיראן, מנוצ'ר מנטג'י, לסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק". לדבריו, החוזים נחתמו במהלך תערוכה אווירית שנערכה ברוסיה בחודש שעבר. הוא ציין כי בין השאר, תרכוש הרפובליקה האיסלאמית מטוסי נוסעים מסוג סוחוי סופר-ג'ט 100.

העסקה הנוכחית מהווה צעד נוסף במסגרת הידוק הקשרים בין מוסקבה לטהראן לאחר החתימה על הסכם הגרעין בווינה ביולי האחרון. רק בחודש שעבר צוטט סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב בסוכנות הידיעות הרוסית רי"א כאומר כי שתי המדינות הגיעו להסכם על אספקת מערכת ההגנה האווירית S-300 - . לדבריו, "ההסכם סגור", אך נותרו רק עוד כמה פרטים טכניים שצריך לפתור.

עוד בנושא:
איראן: בשבוע הבא נחתום על עסקה לרכישת טילי S-300 מרוסיה
רוסיה: הושג הסכם לאספקת מערכת S-300 לאיראן
דיווח באיראן: "סולימאני דן עם פוטין באספקת ה-S-300"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא איראן חסן רוחאני בפגישה בשנגחאי, סין, מאי 2014. AP
נשיא איראן רוחאני/AP

יום לפני כן אמר שר ההגנה של איראן, חוסיין דהקאן, כי העסקה תיחתם בשבוע הבא. בדברים שפורסמו בסוכנות הידיעות האיראנית "איסנא", הבטיח דהקאן כי "זמן קצר" לאחר חתימת העסקה תסופק המערכת לאיראן.

רמז נוסף להידוק הקשר בין המדינות ניתן בתחילת אוגוסט, אז טען גורם איראני רשמי כי מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, גנרל קאסם סולימאני, ביקר ביולי ברוסיה ונפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין. זאת, על אף איסור הנסיעה שמוטל עליו כחלק מסנקציות של מועצת הביטחון של האו"ם, שטרם הוסרו במסגרת הסכם הגרעין. לדברי הגורם, אחת הסוגיות שעליהן דן סולימאני עם פוטין הייתה מועד משלוח מערכת הS-300.

(עדכון ראשון: 19:40)

מערכת טילים מדגם S-300 במצעד צבאי – מוסקבה, מאי 2015. GettyImages
מערכת S-300/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully