וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח באיראן: "סולימאני דן עם פוטין באספקת ה-S-300"

7.8.2015 / 19:16

גורם רשמי באיראן אישר את הדיווחים שלפיהם מפקד כוח "קודס" ביקר ברוסיה בחודש שעבר. "הצדדים דנו בסוגיות אזוריות, בהן משלוחי נשק", מסר. על הגנרל הבכיר עדיין מוטלות סנקציות, שטרם הוסרו

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, גנרל קאסם סולימאני, ביקר ברוסיה ונפגש עם בכירי השלטון, בהם הנשיא ולדימיר פוטין - כך אישר הערב (שישי) גורם איראני רשמי. מוקדם יותר היום דיווחה על כך רשת פוקס ניוז האמריקנית, שציטטה גורמי מודיעין מערביים. סולימאני הגיע לרוסיה על אף איסור הנסיעה שמוטל עליו כחלק מסנקציות של מועצת הביטחון של האו"ם, שטרם הוסרו במסגרת הסכם הגרעין.

לדברי הגורם, שסירב להזדהות, ביקורו של סולימאני אירע באמצע החודש שעבר. הוא הוסיף כי הצדדים דנו בשורת נושאים אזוריים ומדיניים, בהם סוגיית משלוח מערכת ההגנה האווירית S-300 לאיראן ואספקת כלי נשק נוספים.

עוד בנושא:
דיווח: "מפקד כוח 'קודס' האיראני פגש את פוטין במוסקבה"
אובמה: "פרט לישראל, כל מדינה בעולם תומכת בהסכם הגרעין"
גורמים בממשל: רוסיה ביצעה מתקפת סייבר מתוחכמת נגד הפנטגון

קאסם סולימאני עם מנהיג איראן עלי חמינאי – טהראן, 27 במרץ 2015. AP
סולימאני/AP

בתוך כך, שגרירת ארצות הברית באו"ם סמנתה פאוור, אמרה היום כי מדינתה מאוד מודאגת מהדיווחים שלפיהם סולימאני ביקר לאחרונה במוסקבה. "אלו דיווחים מאוד מדאיגים אבל אנחנו עדיין עוסקים באיתור העובדות", אמרה פאוור לכתבים אחרי פגישת מועצת הביטחון של האו"ם בנוגע להחלטה לחקור את השימוש בנשק כימי בסוריה.

ב-24 ביולי, קצת יותר משבוע אחרי שנחתם הסכם הגרעין, הגיע הבכיר האיראני לבירת רוסיה, שם נפגש עם הנשיא ועם שר ההגנה שלו סרגיי שויגו. לא ברור על מה דנו השלושה בזמן שסולימאני שהה במדינה למשך יומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully