וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בממשל: רוסיה ביצעה מתקפת סייבר מתוחכמת נגד הפנטגון

רשת NBC ציטטה גורמים רשמיים בממשל האמריקני, שלפיהם מתקפה מתוחכמת נגד הפנטגון פגעה ברשת הדואר האלקטרוני הבלתי-מסווג של רמטכ"ל צבא ארצות הברית. הם הבהירו כי לא ברור אם הייתה בהנחיית מוסקבה או יוזמה פרטית

יו"ר המטות המשולבים גנרל מרטין דמפסי בוועידה ביטחונית בסינגפור, מאי 2014. רויטרס
פרצו לחשבונות של 4,000 אנשי צבא ואזרחים. מרטין דמפסי/רויטרס

רוסיה ביצעה "מתקפת סייבר מתוחמכת" נגד מערכת הדואר האלקטרוני של רמטכ"ל צבא ארצות הברית - כך דיווחה אמש (חמישי) רשת NBC האמריקנית, שציטטה גורמים רשמיים בממשל. לפי הדיווח, הפנטגון סגר את מערכת המיילים של גנרל מרטין דמפסי לפני כשבועיים, לאחר שזיהה את המתקפה שבוצעה כפי הנראה בידי האקרים רוסים.

לפי הגורמים, הפריצה אירעה סביבות 25 ביולי והשפיעה על 4,000 אנשי צבא ואזרחים שעובדים בשורות המטות המשולבים, שבראשם דמפסי עומד. עוד טענו הגורמים כי ההאקרים תיאמו את המתקפה דרך הרשתות החברתיות, אך הבהירה כי לא ברור אם היא בוצעה בהנחיית מוסקבה או בתור יוזמה פרטית של הפצחנים, אבל לאור היקף המתקפה, "ניכר כי העבודה היא של שחקן מדיני", אמרו.

הפנטגון האמריקאי. AP
"ניכר כי העבודה היא של שחקן מדיני". הפנטגון/AP

המקורות אמרו ל-NBC כי כי נראה שמתקפת הסייבר נסמכה על סוג של מערכת אוטומטית שאספה כמות עצומה של מידע במהירות רבה ובתוך דקות הפיצה את אותו לאלפי חשבונות ברשת.

כמו כן, הגורמים הדגישו כי ההאקרים לא הצליחו לשים את ידם על מידע רגיש, אלא רק על חשבונות לא מסווגים. לדבריהם, המערכת כובתה לחלוטין עם זיהוי המתקפה והיא צפויה לשוב לפעילות תקינה עד לסוף השבוע.

(עדכון ראשון: 22:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully