וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: בשבוע הבא נחתום על עסקה לרכישת טילי S-300 מרוסיה

שר ההגנה חוסיין דהקאן הודיע כי בשבוע הבא תחתום ארצו עם מוסקבה על עסקה לרכישת מערכת ההגנה האווירית, הנחשבת לאחת הטובות בעולם. לדבריו, איראן מתחמשת בטילים "מתוך זכותה להגן על עצמה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר ההגנה האיראני חוסיין דהקאן הודיע הבוקר (שלישי) כי בשבוע הבא תחתום איראן עם רוסיה על עסקה לרכישת מערכת טילי S-300 מתקדמת נגד מטוסים. בדברים שפורסמו בסוכנות הידיעות האיראנית "איסנא", הבטיח דהקאן כי "זמן קצר" לאחר חתימת העסקה תסופק המערכת לאיראן.

אתמול התראיין דהקאן לערוץ טלוויזיה באיראן, ואמר כי הדוקטרינה הצבאית של איראן היא הגנתית, ואין לה תפיסה התקפית. לדבריו, "איראן מתמקדת כיום בפיתוח מערך הטילים הבליסטיים שלה מתוך זכותה להגן על עצמה".

עוד בחדשות בעולם:
האיום הגדול ביותר שבפניו ניצב העולם לפי ברק אובמה
הפיצוץ בבנגקוק: מצוד אחר חשוד שזוהה במצלמות אבטחה
התרסקות המטוס האינדונזי: אין ניצולים, נמצאה הקופסה השחורה

מערכת טילים מדגם S-300 במצעד צבאי – מוסקבה, מאי 2015. GettyImages
אחת מערכות ההגנה האוויריות הטובות בעולם. טילי S-300/GettyImages

לפני שבועיים מסר גורם איראני כי מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, גנרל קאסם סולימאני, ביקר בחודש יולי ברוסיה ונפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין, על אף איסור הנסיעה שמוטל עליו כחלק מסנקציות של מועצת הביטחון של האו"ם, שטרם הוסרו במסגרת הסכם הגרעין. לדברי הגורם, אחת הסוגיות בהם דן סולימאני עם פוטין הייתה מועד משלוח מערכת הS-300.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זכותה של איראן להגן על עצמה". שר ההגנה האיראני דהקאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה כמה שנים שישראל והמערב מודאגים מהאפשרות שטהראן תתחמש במערכת ה-S-300 הרוסית, הנחשבת לאחת ממערכות ההגנה האוויריות הטובות בעולם, דבר שיקשה ביותר על תקיפה אווירית אפשרית של מתקני הגרעין. ב-2007 נחתמה לראשונה עסקת רכישת המערכת בין רוסיה לאיראן, אך בשל לחצי המערב על רוסיה היא לא סופקה מעולם. ב-2010 אף הטיל נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמברגו על חברות רוסיות על מכירת המערכת לאיראן, דבר שהוביל לתביעה איראנית נגד רוסיה, בדרישה לתשלום פיצויים בגובה ארבעה מיליארד דולרים.

בחודש אפריל השנה, לקראת חתימת הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות, הסיר פוטין את האמברגו, ונימק זאת בכך שמדובר ב"מערכת הגנתית לכל דבר" שנועדה לשמש גורם מרתיע בלבד, ועל כך אין מניעה לספק אותה לאיראנים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על כך בזמנו ואמר כי "ישראל רואה בחומרה רבה" את אספקת הטילים לאיראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully