וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוץ בבנגקוק: מצוד אחר חשוד שזוהה במצלמות אבטחה

18.8.2015 / 11:10

ראש הממשלה הודיע כי הרשויות מנהלות חיפושים אחר אדם שנראה במצלמות אבטחה בקרבת זירת הפיצוץ, שממנו נהרגו לפחות 22 בני אדם. עד כה אף ארגון לא קיבל אחריות, אך הסברה: המפגע חבר בהתארגנות אנטי-ממשלתית. דיווח לאולפן וואלה! NEWS מתאילנד

עריכה: ניר חן

ראש ממשלת תאילנד, פריות צ'אן אוצ'ה, הודיע הבוקר (שלישי) כי הרשויות במדינה נמצאות במצוד אחר חשוד במעורבות בפיצוץ שאירע אתמול במרכז בנגקוק, שגבה את חייהם של לפחות 22 בני אדם והוביל לפציעתם של 123 נוספים. החשוד נראה במצלמות של מצלמות אבטחה בקרבת אזור הפיצוץ. "הוריתי שהמצלמות ייבדקו מאחר שקיים חשוד אחד, אך לא ברור עדיין מי הוא", אמר. בנוסף לכך הקימו הרשויות מחסומים באזורים תיירותיים בכמה ערים גדולות.

עד כה שום ארגון לא קיבל אחריות על הפיצוץ הקטלני שהחריב בין היתר את מקדש ארוואן שבלב האזור התיירותי. מפקד המשטרה המקומית, סומיוט פומפנמואנג, כינה את האירוע מתקפה חסרת תקדים. סגן שר ההגנה, אודומדג' סיטאבור, שלל את האפשרות כי מדובר בהתקוממות של מוסלמים מדרום המדינה. "זה לא דומה לתקריות המתרחשות בדרום תאילנד", אמר בריאיון לטלוויזיה המקומית. "סוג הפצצה שבה הם השתמשו לא מתאימה לדרום".

מנגד, צ'אן אוצ'ה אמר כי ככל הנראה החשוד חבר בארגון מורדים. לדבריו, החשוד הוא חלק "מהתארגנות אנטי-ממשלתית הממוקמת בצפון-מזרח המדינה" - מקום מושבם של הארגון האופוזיציוני "החולצות האדומות".

לקריאה נוספת:
שליח חב"ד בבנגקוק: "מנסים להרגיע את ההורים בארץ"

פיצוץ במרכז בנגקוק, בירת תאילנד, 17 באוגוסט 2015. רויטרס
"זה היה מחזה נורא". זירת הפיצוץ, אתמול/רויטרס

בתוך כך, הבוקר אדם לא מזוהה השליך מטען חבלה קטן מגשר מעל נהר צ'או פראייה שבמרכז בנגקוק. המטען נחת בתוך תעלת מים ולא היו נפגעים באירוע. כוחות המשטרה הגיעו למקום בניסיון לאתר את החשוד במעשה. "אין נפגעים באירוע, אך אם המטען לא היה נוחת במים, הוא ודאי היה גורם לפציעות", אמר גורם במשטרת בנגקוק.

ג'ון קירבי, דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מסר כי מוקדם לומר אם בכלל מדובר במתקפת טרור. הוא ציין כי הרשויות במדינה לא ביקשו סיוע מארצות הברית.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"אנשים נקרעו לגזרים"

בשעות הבוקר עדיין נותרו בזירת הפיצוץ אופנועים חרוכים, שרידי דם והריסות של קירות המקדש. צוותי המשטרה התהלכו ביניהם עם כפפות ותיקי פלסטיק במטרה לאתר רמזים לנסיבות ההאירוע. "איסוף הראיות בלילה לא הושלם", אמר אודומדג'.

מרקו קנינגהאם, פרמדיק ניו זילנדי שעובד עבור שירות ההצלה המקומי, סיפר כי הפיצוץ יצר מכתש ברוחב שני מטרים. "היו גופות בכל מקום. אנשים נקרעו לגזרים", תיאר. "היו רגליים במקום שבו היו אמורים להיות ראשים. זה היה מחזה נורא".

פיצוץ במרכז בנגקוק, בירת תאילנד, 17 באוגוסט 2015. רויטרס
איסוף הראיות טרם הושלם. צוות משטרה מקומי בזירה/רויטרס

תושבי תאילנד, מדינה שבה 10% מהכלכלה מבוסס על תיירות, חוששים מהשלכות האירוע. "אני חושב שזה ישפיע על הכלכלה שלנו באופן רע מאוד", אמר תושב בנגקוק. "זה גם ישפיע באופן רע מאוד על האנשים, מקומיים ותיירים. אם הייתי תייר, לא הייתי רוצה להיות במצב הזה". שר ההגנה פראוויט וונגסוואן אמר כי מיקום התקרית, בלב המחוז התיירותי, מעיד כי"המפגעים תכננו להרוס את הכלכלה ואת התיירות".

המקדש שבו אירע הפיצוץ מושך אליו בעיקר תיירים ממזרח אסיה. בין ההרוגים, שלושה אזרחי סין, שניים מהונג קונג, שניים ממלזיה ואזרחים מסינגפור ומהפיליפינים. אחד הפצועים הוא אזרח טייוואן.

(עדכון ראשון: 7:25)

פיצוץ במרכז בנגקוק, בירת תאילנד, 17 באוגוסט 2015. רויטרס
פיצוץ במרכז בנגקוק, בירת תאילנד, 17 באוגוסט 2015/רויטרס
פיצוץ במרכז בנגקוק, בירת תאילנד, 17 באוגוסט 2015. רויטרס
פיצוץ במרכז בנגקוק, בירת תאילנד, 17 באוגוסט 2015/רויטרס
פיצוץ במרכז בנגקוק, בירת תאילנד, 17 באוגוסט 2015. רויטרס
חלק גדול מהנפגעים הם תיירים מאסיה. זירת הפיצוץ, אתמול/רויטרס
פיצוץ במרכז בנגקוק, בירת תאילנד, 17 באוגוסט 2015. נתי חדד, מערכת וואלה! NEWS
פיצוץ במרכז בנגקוק, בירת תאילנד, 17 באוגוסט 2015/מערכת וואלה! NEWS, נתי חדד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully