וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח חב"ד בבנגקוק: "מנסים להרגיע את ההורים בארץ"

17.8.2015 / 18:03

שעות לאחר הפיגוע בלב בנגקוק, עדיין לא ברור מה היה המניע. תיירים רבים, ובהם ישראלים, נוהגים לפקוד את האזור. הרב נחמיה וילהם: "קיבלנו המון טלפונים. בודקים אם אין ישראלים בין הנפגעים"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

עשרות בני אדם נהרגו היום (שני) בפיצוץ שאירע במרכז בנגקוק, וכמה שעות לאחר הפיצוץ עדיין לא ברור המניע לפיגוע. נתי חדד, מצוות קומסוי חילוץ והצלה שהגיע לזירה אמר כי "אין ישראלים בין ההרוגים". הפיצוץ אירע בסמוך למרכזי קניות פופולריים בקרב תיירים, ולפי המשטרה המקומית, הוא נגרם כתוצאה מאופנוע ממולכד.

הרב נחמיה וילהם, שליח בית חב"ד בבנגקוק, סיפר כי הוא נמצא בקשר עם הגורמים הרשמיים וכי הוא עוקב אחר ההתפתחויות. "עד כמה שאנחנו יודעים אין נגיעה ישראלית. אנחנו בקשר עם כוחות הביטחון המקומיים", אמר בריאיון למשדר וואלה! NEWS. "היו מטיילים שראו את הפיצוצים וחלק מהמראות. קיבלנו המון טלפונים מהורים מישראל, אנחנו מנסים להרגיע את כולם".

עוד בוואלה! NEWS:
ניצחון החומר על הרוח: בנט – ההיפך הגמור מפירון
דוח: הוצאות מעונות ראש הממשלה ב-2014 - כשני מיליון שקלים
שישה פלסטינים נאשמים שרצחו את דני גונן ומלאכי רוזנפלד

פיצוץ במרכז בנגקוק, בירת תאילנד, 17 באוגוסט 2015. רויטרס
"קיבלנו המון טלפונים מהורים מישראל". זירת הפיצוץ/רויטרס

אלון מילר, ישראלי המתגורר בבנגקוק סיפר שהמשטרה אישרה שהפיצוץ אכן היה פיגוע. "הפיגוע הזה היה במרכז העיר, בצומת מרכזי, הצומת הכי מפורסם עם מרכזי הקניות הכי מוכרים", אמר מילר. "הפצצה הוטמנה בסמוך למקדש ארווין, בדיוק בצומת. שודרו תמונות של דם וכאוס די גדול. המקום כרגע סגור לחלוטין. חסמו את כל האזור, אבל הרכבת העילית עדיין עובדת. מי שנמצא במרכזי הקניות, יש לו בעיה לצאת. בצבא הודיעו שהכול תחת שליטה, לא נראה שיש פאניקה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

אזור הפיצוץ במרכז בנגקוק

לדברי מילר, "מעבר לכביש שבו היה הפיצוץ יש את בית החולים המשטרתי, ומעבר לשם - המרכז המשטרתי הגדול ביותר, לכן חושבים שזה היה פיגוע על רקע פוליטי. תאילנד הייתה שקטה בתקופה האחרונה לאחר השלטון הצבאי והיה נראה שהחיים חזרו למסלולם. זה אזור שהומה תיירים וגם ישראלים".

איציק מחלב, ישראלי שמתגורר בתאילנד, סיפר דקות אחדות לאחר הפיצוץ: "זה לא רחוק מהמרכז של ה-MBK, מקום שהרבה ישראלים מגיעים לעשות בו קניות. כרגע הכול מעורפל עדיין והדיווחים לא ברורים. לא ברור על איזה רקע זה, בהתחלה אמרו שזה על רקע עברייני, אחרי זה אמרו שמישהו עבר עם בלון גז".

פיצוץ במרכז בנגקוק, בירת תאילנד, 17 באוגוסט 2015. AP
פיצוץ במרכז בנגקוק, בירת תאילנד, 17 באוגוסט 2015/AP

מור כהן, ישראלי נוסף שמתגורר בבנגקוק, סיפר ש"התאילנדים מאוד רגועים", אך הפיגוע הצליח להשפיע עליהם ו"אין הרבה שמסתובבים ברחוב כמו בימים רגילים". "יש הרבה אנשי צבא וכוחות ביטחון, באזור הקוואסון (שוק מקומי – ד"י) עוברים ג'יפים של הצבא שלא רואים אותם ביום-יום, הרבה שוטרים ואנשי צבא שרוכבים על אופנועים, זה מראה די נדיר, רואים את זה בזמני מהפכה או בימים כמו היום כשיש פיגוע", אמר.

"כל הישראלים מתנהלים כמו בחמ"ל, מעדכנים בטלפון מה קורה", הוסיף כהן. "יש הרבה טלפונים מהארץ, הסיאם פראגון (אזור הקניות שבו אירע הפיגוע – ד"י) זה אזור מאוד תיירותי, זה קניון מאוד גדול ומפורסם, יש שם באזור הרבה מלונות, יש מחסומים כמעט בכל פינה, הרחובות דלילים לעונה הזאת, מדברים על עונת השיא, כולם מגיעים לכאן היום לחופשת קיץ. האווירה בחוץ רגועה, התאילנדים מאוד ממושמעים, יחסית לאתמול מאוד שקט כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully