וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה פלסטינים נאשמים שרצחו את דני גונן ומלאכי רוזנפלד

17.8.2015 / 16:08

התביעה הצבאית הגישה כתבי האישום נגד השישה, שנאשמים בביצוע שני פיגועי הירי השונים בחודש שעבר. בשני הפיגועים "המטרה הייתה לרצוח יהודים". אמו של גונן: "רק עונש מוות למחבלים"

צילום: עומר מירון, עריכה: מתן חדד

התביעה הצבאית הגישה היום (שני) לבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום נגד שישה נאשמים בביצוע הפיגועים שבהם נרצחו דני גונן ומלאכי רוזנפלד בחודש שעבר. בפיגוע שבו נהרג גונן, במעין עין בובין שבבנימין, נאשמים מוחמד אבו שאהין, אמג'ד עדואן ואשרף עמאר. בפיגוע שבו נרצח רוזנפלד, ליד ההתנחלות שבות רחל, נאשמים עבדאללה אסחאק, פאיז חאמד ונאשם נוסף. כמו כן, הם מואשמים בפציעתם של שלושה בני אדם נוספים. מעצרם של הנאשמים בשני הפיגועים הוארך עד תום ההליכים.

עוד בוואלה! NEWS:
ניצחון החומר על הרוח: בנט – ההיפך הגמור מפירון
המדינה לבג"ץ: נשקול לשחרר את עלאן אם יעזוב את ישראל
הורשע האב מאל-פורעה ברצח שתי בנותיו בנגב לפני כשנתיים

דני גונן ומלאכי רוזנפלד. פייסבוק, עיבוד תמונה
מימין: דני גונן ומלאכי רוזנפלד/עיבוד תמונה, פייסבוק

על פי כתבי האישום בעניין רצח גונן, מחמד אבו שאהין ערך תצפיות ומעקב אחר תנועות מטיילים וכוחות הביטחון באזור יהודה ושומרון. שלושת חברי החוליה יצאו יחדיו בכמה הזדמנויות כדי לבצע פיגועי ירי כשהם חמושים באקדח, במטרה לרצוח יהודים. באחד מהמקרים בשל מעצור בנשק הם לא הצליחו להוציא לפועל את הפיגוע, ובחלק מהמקרים האחרים חברי החוליה לא איתרו קורבן מתאים ולכן לא מימשו את מטרתם. כתב אישום נוסף בפרשה זו, מייחס לנאשם רביעי, אוסאמה אסעד, עבירת הריגה בגין מסירת האקדח שבו בוצע הפיגוע. אסעד שוחרר במסגרת עסקת חילופי השבויים לשחרור גלעד שליט.

על פי כתבי האישום בעניין הרצח של רונזפלד ופציעתם של שלושה נוספים, אחמד נג'אר, אשר שוחרר במסגרת העסקה לשחרור גלעד שליט ואשר שוהה בירדן, גייס פעיל שהקים חוליה צבאית השייכת לחמאס. שני הנאשמים, אסחאק וחאמד, הם חברי החוליה והם תכננו לבצע פיגועי ירי במטרה לרצוח יהודים. ב-27 ביוני ירו חברי החוליה לעבר אמבולנס בסמוך ליישוב בית אל וכן ביצעו את פיגוע הירי שבו נרצח מלאכי רוזנפלד ונפצעו שלושה נוספים. בנוסף, הוגש כתב אישום נגד ג'מאל יונס, סוחר אמצעי לחימה, אשר מכר את הנשק שבאמצעותו בוצע הפיגוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אמו של דני גונן: "רק עונש מוות"

דבורה גונן, אמו של דני, אמרה בתגובה להגשת כתב האישום: "שלושת המחבלים המרצחים האלה החליטו להפסיק את הקיום של הבן שלי. שלושת המחבלים האלה לא צריכים להתקיים. במדינת ישראל הגיע הזמן להחיל חוק עונש מוות. החוק קיים, צריך ליישם אותו. אנחנו כואבים, לא פשוט לעמוד כאן היום. אני מקווה שימצו את הדין עם כל הקשורים, כל המחבלים, כל המרצחים עד הסוף ולא לפחד למצות את הדין. מאסר עולם זה לא מספיק, עונש מוות - רק עונש מוות ואז תהיה לנו הרתעה טובה יותר. אנחנו צריכים להפסיק להקריב קורבנות, הבן שלי יצא לטייל ולא חזר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנאשמים ברצח מלאכי רוזנפלד, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

דני גונן, בן 25 מלוד, נרצח ואדם נוסף נפצע באורח קל-בינוני לאחר שנפגעו מירי לעבר מכוניתם בשביל עפר בסמוך לצומת הפרסה שבאזור ההתנחלות דולב שבבנימין. גונן נפצע באורח אנוש ופונה באמצעות מסוק לבית החולים, שם נאלצו לקבוע את מותו. מחקירת האירוע עלה כי היורה ניגש לגונן שישב בכיסא הנהג ודיבר עמו, ולפתע שלף אקדח וירה בנוסעים מטווח אפס.

מלאכי רוזנפלד בן ה-26 מכוכב השחר נפצע אנוש בפיגוע ירי ליד ההתנחלות שבות רחל ומת מפצעיו בבית החולים שערי צדק. שלושה בני אדם נוספים נפצעו באורח בינוני. מחקירת האירוע עלה כי החשודים ירו לעבר כלי רכב ישראלי חולף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנאשמים ברצח דני גונן, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully