וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשע האב מאל-פורעה ברצח שתי בנותיו בנגב לפני כשנתיים

17.8.2015 / 13:22

עלי אמטיראת הורשע ברצח בנותיו, בנות שנתיים וארבע, לפני כשנתיים, ככל הנראה על רקע סכסוך עם אשתו. שתי הבנות נמצאו ללא רוח חיים עם סימני חניקה. אמטיראת ממשיך לטעון לחפותו: "אני אדם זכאי"

צילום: בני בן סימון, עריכה: מתן חדד

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (שני) את עלי אמטיראת בן 40, באשמת רצח שתי בנותיו בחודש מאי לפני כשנתיים. הבנות, אסינאד ורימאס אמטיראת בנות שנתיים וארבע, נמצאו ללא רוח חיים עם סימני חניקה בכפר הבדואי אל-פורעה. הרקע למעשיו הוא ככל הנראה סכסוך עם אם בנותיו. אמטיראת נעלם ורק חודש וחצי אחרי הרצח הוא נמצא על ידי ימ"ר נגב כאשר הוא מתחבא במערה באזור ים המלח.

"הנאשם הוא שרצח את שתי בנותיו", קבעה השופטת רז לוי. השופטים ביססו את הכרעתם על שורה של ראיות, בין היתר האיומים ברצח שהשמיע, העובדה שהוא האחרון שראה אותן בחיים, המילים שאמר לבתו שעוד יכרה קבר לה ולאחותה, חטיפת אחיה של האם ובריחתו לאחר מעשה, דבר שלפי השופטים העיד על אשמה. גם העובדה שלא נתן הסביר את הדברים והיעדר האליבי שלו הובילו להרשעתו. עביר דנדיס, אמן של הבנות, הייתה בבית המשפט בעת הכרעת הדין.

הכרעת דין לעלי אמטיראת שרצח את בנותיו, בית המשפט בבאר-שבע. אוגוסט 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
"הנאשם הוא שרצח את שתי בנותיו". עלי אמטיראת בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

טרם הכרעת הדין המשיך לעמוד האב על חפותו ואמר: "ביקשתי להגיע להסדר ולא הגיעו להסדר, לכן שבתתי רעב. אני מבקש שיגיעו איתי להסדר ושיוכיחו שאני אדם זכאי. המשטרה עשתה טרור משטרתי בביתי, אין להם כבוד. המשטרה עצרה את הילדים שלי, אני לא עבריין. אני חף מפשע ואוכיח את זה ולא בקומבינות של התביעה".

עוד בוואלה! NEWS:
בדרך למסע בפולין: 4 נערים התעלפו במטוס בשל תקלה במיזוג
משפחות האסירים למשפחת מנגיסטו: "הלוואי שיהיו חילופי שבויים"
העבודות הושלמו: נהרס "המקום הכי נמוך בתל אביב"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הבנות שנרצחו, רימאס ואיסנאד אמטראת מנג, מאל פורעה. פאנט
נמצאו כשסימני אלימות וחניקה קשים על גופן. אסינאד ורימאס אמטיראת/פאנט

תומר אוריינוב, סנגורו של הנאשם אמר בתום ההכרעה: "מדובר בתיק עם קשיים ראייתיים בעייתיים, נמצא ד-נ-א של אדם אחר והמשטרה ברשלנות לא בדקה במי מדובר. לא בדקו את שעת המוות ומומחה קבע שהן נרצחו לפני הזמן שאמרו שראו אותן. היו כשלים רבים במהלך החקירה, אנחנו יודעים שאין כדי להביא להרשעתו נוכח מחדלי במשטרה. נקרא את ההכרעה ונערער בהתאם לזה".

הרצח עלה לכותרות בין היתר בגלל מחדלי המשטרה, שלא השכילה להעניק לשתי הבנות הקטנות הגנה והתעלמה מכל נורות האזהרה ומתחנוניה של אמן לעזור להן. במהלך הפרשה הודחו מפקד תחנת משטרת ערד, סגנו וקצין נוסף, כיוון שהשוטרים לא בדקו תלונה שהגישה האם יום לפני הרצח.

בחודש יולי באותה שנה הוגש נגדו כתב אישום המייחס לו את רצח בנותיו, אך עלי הכחיש את הדברים. כתב האישום מגולל את פרטי הרצח. לפיו, אמטיראת איים על אישתו שחיה בנפרד ממנו, כי אם תבקש לראות את הילדות מבלי שהזוג יגיע להסדרי ראיה - הוא ירצח אותן. האישה סירבה לחזור להתגורר עימו והוא חשד כי היא מקיימת קשר עם גברים אחרים. הוא הואשם שלקח את הבנות לביתו, שם חנק אותן ותלה אותן, ומאוחר יותר מצא אותן דודן. בחקירתו הכחיש את החשדות נגדו, אך אמר: "מה שאני עשיתי זה עסק שלי. אלה הילדות שלי ואני יכול לעשות איתן מה שאני רוצה". בפרקליטות ראו בכך הודאה באשמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully