וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודות הושלמו: נהרס "המקום הכי נמוך בתל אביב"

17.8.2015 / 8:13

דחפור שהובא לרחוב פין 1 בעיר השלים את עבודות ההריסה שהחלו בתחילת החודש. במקום, ששימש נשים שעסקו בזנות וסוחרי סמים, ייבנה בניין דירות יוקרתי. דיווח לאולפן וואלה!NEWS

צילום: דוד קורן, עריכה: גדי וינסטוק

הריסת הבניין ברחוב פין 1 בתל אביב הושלמה הבוקר (שני) עם הפלת קירות הבניין באמצעות דחפור שהובא למקום אתמול. תהליך ההריסה של הבניין היה מורכב במיוחד, שכן שתי מסעדות השוכנות במבנה ימשיכו לפעול. במקום המבנה ייבנה בניין יוקרתי ובכך יושלמו העבודות שהחלו בתחילת החודש להריסת המבנה המפוקפק, שנחשב ל"מקום הכי נמוך בתל אביב".

הבניין הידוע לשמצה כלל 60 דירות חדר, שמכולן אפשר להשקיף על חצר פנימית. המבנה משך נשים שעסקו בזנות, ועם השנים הוא הפך לתחנה לסחר בסמים שבה העסקים התנהלו בגלוי. תחת קורת גג אחת גרו זונות וסרסורים, מכורים וסוחרים. צוותי מגן דוד אדום נהגו לפקוד את המקום כ-20 פעמים בחודש בגלל דקירות, מכות, אונס ומוות ממנת יתר. הפעילות המפוקפקת במקום נמשכה עד הרגע האחרון.

בעבר ניסתה המשטרה לבצע פעולות מבצעיות כדי למגר את הפעילות העבריינית במקום, ולצד פשיטות ומעצרים גייסה את העירייה ומשרד הבריאות, שהוציאו צווי סגירה לחלקים מהמבנה. בעבר אף ניסו לאטום את הבניין, אך למרות זאת, היצאניות וסוחרי הסמים שבו למבנה.

עוד בוואלה! NEWS:
האם השינוי בהוראות הפתיחה באש של צה"ל מבלבל את הלוחמים?
משפחות האסירים למשפחת מנגיסטו: "הלוואי שיהיו חילופי שבויים"
בכיר טורקי: התקדמות במגעים לגיבוש "הסכם כולל" בין ישראל לחמאס

הריסת הבניין ברחוב פין 1, תל אביב. אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
הריסות המבנה ברחוב פין 1, היום/ראובן קסטרו

בתחילת החודש, פינו קבלני הוצאה לפועל,שוטרים וכוח של משמר הגבול משטח המבנה כמאה נתינים ממדינות אפריקה, נרקומנים, יצאניות וכמה מלקוחותיהן, שביקשו כולם לשהות במבנה ולמנוע את הריסתו. הפינוי התבצע ללא כל התנגדות מצד יושבי הבניין.

כחלק מתכנית ההתחדשות העירונית שמובילה עיריית תל אביב בשכונות דרום תל אביב, התירה העירייה לקבוצת רכישה לקנות את הבניין ולהרוס אותו לטובת מגדל מגורים ובו 53 יחידות דיור ו-55 מקומות חניה במתקן רובוטי. "כל שכונת נווה שאנן עוברת היום חשיבה מחודשת ותכנון מחדש", אמר אלי דיגא, מתכנן אזורי בעיריית תל אביב.

"הפרויקט בפין 1 הוא בשורה - בגלל המיקום שלו, ההזנחה והיותו מוקד לפעילות קשה של זנות וסמים", הוסיף דיגא. "לצד זה העירייה מקדמת מתחמי מפתח באזור, עם שימושים מעורבים של תעסוקה, מסחר ומגורים. פין הוא דוגמה לפרויקט מגורים באזור הכי קשה של נווה שאנן. עצם העובדה שיזם הצליח להקים קבוצת רכישה והולך לבנות שם דירות מגורים, מעיד על השינוי שהשכונה עוברת. העירייה תומכת בפיתוח ועוזרת להתוות את דרך, אך גם היזמים מאמינים שאפשר לממש את זה".

(עדכון ראשון: 8:13)

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הריסת הבניין ברחוב פין 1, תל אביב. אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
הריסת הבניין ברחוב פין 1, תל אביב. אוגוסט 2015/ראובן קסטרו
הריסת הבניין ברחוב פין 1, תל אביב. אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
הריסת הבניין ברחוב פין 1, תל אביב. אוגוסט 2015/ראובן קסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • פין 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully