וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר טורקי: התקדמות במגעים לגיבוש "הסכם כולל" בין ישראל לחמאס

יאסין אקטאי, יועצו של ראש ממשלת טורקיה, אמר כי במסגרת הסכם הפסקת האש ארוכת הטווח, יוסר המצור מעזה וייפתחו המעברים. דבריו נאמרו ברקע דיווחים סותרים על הגעת משלחת של חמאס לקהיר כדי לאשר את ההסכם

צילום: יותם רונן, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל

יאסין אקטאי, יועצו של ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו, טוען כי חמאס מתקרב לגיבוש "הסכם כולל עם ישראל". לדברי היועץ, במסגרת הסכם הפסקת האש ארוכת-הטווח יוסר המצור מרצועת עזה וייפתחו המעברים. כמו כן, בריאיון שפורסם היום (שני) בביטאון חמאס "א-ריסאלה" אמר היועץ כי הוא מעריך שבתקופה הקרובה השיחות בין מדינתו לבין ישראל בנוגע לתקרית משט המרמרה יגיעו לפתרון.

אקטאי הדגיש כי בתמורה לנרמול היחסים "תתנצל ישראל בפני העם הטורקי, תשלם פיצויים למשפחות הקורבנות, ותסיר את המצור מרצועת עזה". לדבריו, השיחות מתנהלות במקביל למגעים בין ישראל לחמאס להפסקת אש ארוכה ברצועה, "משום שהמצור על עזה הוא גם סוגיה טורקית". עוד אמר כי השיחות עם ישראל הגיעו לשלבים מתקדמים לפני מבצע "צוק איתן", אולם המבצע "החזיר אותן לנקודת האפס".

אתמול אמר הבכיר הטורקי כי ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, שביקר בשבוע שעבר באנקרה, דן עם ההנהגה הטורקית על המאמצים להגיע להפסקת אש עם ישראל ועל "חבילת הערבויות" החדשה שתציע טורקיה לרצועת עזה.

עוד ידיעות בנושא
דיווחים סותרים על הגעת משלחת חמאס לקהיר שתדון ברגיעה עם ישראל
האם השינוי בהוראות הפתיחה באש של צה"ל מבלבל את הלוחמים?
מהומות בהפגנות למען שובת הרעב; אבנים יודו על שוטרים, 13 נעצרו

ראש הלשכה המדינית של חאמס חאלד משעל נפגש עם ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו בכנס של מפגלת השלטון בעיר קונייה, 27 בדצמבר 2014. AP
ביקר בשבוע שעבר בטורקיה. משעל ודאווטאולו, ינואר/AP

דבריו מגיעים ברקע הדיווחים הסותרים שנשמעו אמש ביחס להגעתה של משלחת של בכירים בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי לקהיר. אתר החדשות הפלסטיני "א-סאחה" דיווח כי המשלחת, שבראשה עומד סגן ראש הלשכה המדינית איסמעיל הנייה, תיפגש היום עם ראש המודיעין המצרי חאלד פאווזי כדי לאשר את הסכם הפסקת האש. לפי הדיווח, מחר יצא ראש המודיעין המצרי לטורקיה ומשם לקטאר, ששתיהן תיווכו במגעים העקיפים בין חמאס לישראל. על פי דיווחים אחרים, משלחת חמאס ביקשה מהמצרים לצאת מרצועת עזה לפגישות במדינות ערב, אך קהיר עדיין לא אישרה להם זאת.

במקביל, בירושלים שומרים באופן רשמי על שתיקה בנושא, ולא מתייחסים לדיווחים ההולכים ומתרבים בתקשורת הערבית שלפיהם יש התקדמות של ממש במגעים. גורם ישראלי בכיר אמר לוואלה! NEWS כי "אם יש באמת משא ומתן עם חמאס, אז מעורבים בו מעט מאוד אנשים, רק מהמעגל הקרוב ביותר של ראש הממשלה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו העיד בחודש שעבר בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, שם נשאל אם אכן מתקיימים מגעים להפסקת אש ארוכת-טווח עם חמאס והוא השיב בשלילה. שר הביטחון משה יעלון אמר בשיחה עם תא הכתבים המדיניים בחודש שעבר כי יש אך ורק מגעים עקיפים, המתמקדים בסוגיות הומניטריות בלבד, ולא בנושאים מדיניים. הוא אמר כי לישראל יש אינטרס לראות התקדמות בשיקום ההרס ברצועת עזה שנגרם במבצע "צוק איתן".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ראש הממשלה בנימין נתניהו, אוגוסט 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
מכחיש כי יש מגעים. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ח"כ חיים ילין (יש עתיד), המתגורר על גבול רצועת עזה ושימש עד לאחרונה כראש מועצה אזורית אשכול, הביע חשש כי ישראל תסכים להפסקת אש בלי לדרוש מהלך של פירוז עזה. "אסור לאפשר הפסקת אש כמהלך טקטי, שבסופו חמאס ימשיך לחפור מנהרות ולהבריח מערך טילים חדש לרצועה", אמר ילין. "ממשלת ישראל צריכה לקדם מהלך אסטרטגי, שיכלול שיקום מלא של הרצועה תמורת פירוז, וייתן אופק כלכלי ומדיני הן לתושבי מדינת ישראל והן לתושבי לרצועת עזה. נתניהו, די להסתתר מאחורי שליחים ודיבורים - קח אחריות ותוביל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully