וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בהפגנות למען שובת הרעב; אבנים יודו על שוטרים, 13 נעצרו

17.8.2015 / 0:15

כ-200 ערבים הפגינו בצומת אשקלון, לאחר שהורדו מאוטובוסים בדרכם לברזילי, שם מאושפז מוחמד עלאן. הם התעמתו עם השוטרים, שעצרו 8 מהם. מהומות נרשמו גם מחוץ לבית החולים, שם נעצרו 5 יהודים. צומת אשקלון נחסם לתנועה ונפתח כעבור כמה שעות. מחר ידון בג"ץ בעתירה לשחרורו

צילום: שי מכלוף עריכה: שניר דבוש

מהומות נרשמו אמש (ראשון) במהלך הפגנות באשקלון סביב סוגיית העציר המנהלי מוחמד עלאן, ששובת רעב זה כחודשיים ומאושפז בבית החולים ברזילי בעיר כשהוא מונשם ומורדם. כ-200 ערבים שהיו אמורים להצטרף למחאה מחוץ לברזילי הפגינו בצומת אשקלון שבכביש 4, לאחר שהורדו מהאוטובוסים שעשו את דרכם לבית החולים. הם יידו אבנים לעבר השוטרים וריססו אותם בגז מדמיע. בתגובה, השוטרים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות והעלו את המתפרעים בחזרה לאוטובוסים. שמונה מהם נעצרו. בעקבות ההפגנה נחסם צומת אשקלון לתנועה, ולאחר כשעתיים נפתח בחזרה.

מוקדם יותר התאספו מחוץ לבית החולים ערבים שקראו לשחרורו של עלאן ומולם היו מפגינים יהודים, שהתנגדו לכך. במהלך ההפגנה נעצרו חמישה יהודים בחשד להתפרעות ולהפרת הסדר הציבורי, בהם קטין תושב העיר אשר החזיק אבן בידו.

לקריאה נוספת בנושא
כ-250 בני אדם הפגינו בוואדי ערה לאות הזדהות עם שובת הרעב
אמו של העציר שובת הרעב: "מתנגדת להזנה בכפייה, גם אם ימות"
דריכות בשב"ס: העציר המנהלי השובת רעב מורדם ומונשם

הפגנה מחוץ לבי"ח ברזילי למען העציר שובת רעב, 16 באוגוסט 2015. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
מחוץ לבית החולים ברזילי באשקלון, אמש/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

מפקד מרחב לכיש, ניצב-משנה אלי כזרי, סיפר כי "מדיניותו של מפקד המחוז הדרומי הייתה לאפשר מחאה לגיטימית כל עוד זה באישור וכל עוד זה לא גובל בהסתתה ובאלימות. לקראת שעה 18:00 הגיעה קבוצה של בני מיעוטים לאזור בית החולים ברזילי, וקבוצה של יהודים. לדבריו, "כשהחלו קריאות הסתה בצד היהודי הוריתי על פיזור המפגינים, ניתנה הוראה לפיזורם ובעקבותיה בוצעו מעצרים.

נצ"מ כזרי הוסיף כי "בהמשך הגיעו ארבעה אוטובוסים של בני מיעוטים מכל רחבי הארץ. אנחנו בדקנו אותם והודענו להם שהפגנה בכמות כזאת היא בלתי-חוקית ויש לה נהלים מסודרים. הם סירבו לדבר אתנו. הם ירדו לכביש והחלה תהלוכה עם דגלי פלסטין וקריאות נגד והוריתי כי מדובר בהפגנה בלתי-חוקית. ברגע שהוריתי עליה, נפתח לעברינו גז מדמיע ונזרקו אבנים. כשהבנתי שאין דרך אחרת, הוריתי על פיזור המפגינים".

חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת), שהגיעה למקום, טענה כי המשטרה נוקטת ביחס מפלה כלפי המפגינים הערבים. "יש מדינה שהיא מאוד דמוקרטית, לא פשיסטית בכלל, שמנעה משלושת האוטובוסים להיכנס לעשות את ההפגנה", אמרה. "היא מנעה מהם אפילו להיכנס לעיר. אז העיר היא שטח צבאי סגור לערבים אבל נותנים לימין להתפרע ברחובות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הפגנה למען העציר שובת רעב, 16 באוגוסט 2015. יוסי פרטוק ?אשקלון נט?, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה של יהודים מחוץ לברזילי, הערב/מערכת וואלה! NEWS, יוסי פרטוק ?אשקלון נט?

מוקדם יותר עתרו עורכי דינו של עלאן לבג"ץ בדרישה לשחררו ממעצרו עקב מצבו הרפואי. לטענתם, סכנת החיים שבה הוא נתון מחייבת את המדינה לשחרורו. העתירה הוגשה לאחר שוועדת השחרורים מטעם שירות בתי הסוהר דחתה לאחרונה את בקשתם על הסף ."מאז ביקורנו האחרון ביום חמישי מצבו של מוחמד הידרדר משמעותית", אמר לוואלה! NEWS עו"ד כאמל נאטור. "העובדה ששוקלים להאכיל אותו בכפייה מעידה על כך שנשקפת סכנה מידית לחייו, ומטעם זה אנו סבורים כי יש לשחררו בשל מצבו הרפואי", ציין. עוד הוסיף עו"ד נאטור כי מצבו של עלאן הידרדר מאז שביקר אותו ביום חמישי האחרון.

כמו כן, אתמול בבוקר הגיע לברזילי שר הבריאות הפלסטיני לשעבר ד"ר האני עבדין, שנועד עם מנהל בית החולים ד"ר חזי לוי ודן עמו על מצבו של עלאן. עם זאת, עבדין לא הורשה להיכנס לחדרו של העציר המנהלי.

"אני לא מתכוון לומר או להצהיר על דבר, משום שנאסר עליי לבקר את המטופל", אמר ד"ר עבדין. "זה נעשה בכוונה, אחרי שאתמול ישראל העניקה לנו אישור לבקרו. דיברתי עם מנהל בית החולים, אולם הרעיון במקור היה שאבקר את המטופל
ואעריך את מצבו הרפואי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוחמד עלאן מובהל לבית החולים ברזילי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), גורמים פוליטיים בכירים סירבו לאשר את כניסתו של ד"ר עבדין למרות הסכמת הנהלת בית החולים. "הייתה נכונות של הצוות הרפואי, אך הדרג המדיני בממשלת ישראל קיבל החלטה לאסור על ד"ר עבדין לבקרו למרות התיאום המוקדם", טען טיבי. "אני יכול לגלות שהאיסור הגיע ממשרד ראש הממשלה".

(עדכון ראשון: 17:42)

הפגנת תמיכה בעציר המנהלי השובת רעב, בית חולים ברזילי, 12 באוגוסט 2015. שי מכלוף
הפגנת תמיכה בעלאן בשבוע שעבר/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully