וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות האסירים למשפחת מנגיסטו: "הלוואי שיהיו חילופי שבויים"

17.8.2015 / 7:42

פעילים חברתיים ואחיו של הצעיר שחצה את הגבול לרצועה בשנה שעברה מפגינים מחוץ לכלא הדרים במקביל לביקור משפחות של אסירים פלסטינים. "הגיע הזמן שחמאס ישחרר את אחי". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

מחאה ראשונה: פעילים חברתיים ואחיו של אברהם מנגיסטו, הצעיר הישראלי שמוחזק ברצועת עזה, מפגינים הבוקר (שני) מחוץ לכלא הדרים שבשרון במקביל לביקורי משפחות של אסירים ביטחוניים פלסטיניים. זאת במחאה על החזקתו בידי חמאס ברצועת עזה חרף הקריאות לשחרורו מסיבות הומניטריות. לדברי המארגנים, זהו צעד ראשון מתוך שורת פעולות מחאה, שיתמקדו במישור ההומניטרי.

"לא ייתכן שאחי יהיה בשבי והאסירים פה ישבו, ישתו ויאכלו על חשבון משלם המיסים", אמר אילן מנגיסטו, אחיו של אברהם. "הגיע הזמן שחמאס ישחרר את אחי, הוא לוקה בנפשו והיום אנחנו מתחילים את המאבק לשחרורו. הם מבינים שזה לא הומינטרי להחזיק אסיר לוקה בנפשו, אבל אחת מהטענות זה שהוא לא נמצא אצלם. הם מעדיפים לחכות, להתמקח ולהציב דרישות".

המפגינים הכינו פליירים הממוענים למשפחות האסירים ובהם דרישה להעביר לחמאס המסר שיש לשחרר את מנגיסטו באופן מידי. עם זאת, המשטרה שהגבילה את מספר המפגינים ל-25, אף מונעת מהם לחלק את הפליירים. "האסירים הביטחוניים העבירו מסר למשפחות לא לשוחח איתנו, ניסינו לחלק להם פליירים אבל הם לא רצו לקבל", הוסיף אילן.

עוד ידיעות בנושא
קצין בכיר במטכ"ל: "לא ברור אם מנגיסטו חי או מת"
הנייה: ללא שחרור עצורי עסקת שליט, לא ננהל מו"מ על השבויים
בכיר חמאס: מנגיסטו חייל, נשבה במהלך מבצע "צוק איתן"

אחיו של מנגיסטו ופעילים חברתיים  מפגינים מול כלא הדרים בשעת הביקור של אסירים פלשתינים ביטחוניים, אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
"נציק לחמאס עד שהוא יבין שלא מדובר בלוחם". הפעילים בכניסה לכלא הדרים, היום/ניב אהרונסון

כאשר אוטובוס של משפחות אסירים ביטחוניים הגיע לשערי הכלא, רצו הפעילים לכיוונו במטרה לחלק לבני המשפחות פליירים ולנסות ליצור עימם הידברות. אילן מנגיסטו עלה לאחד האוטובוסים יחד עם פעיל חברתי שמדבר ערבית. "אמרנו להם שאנחנו שמחים שהם יכולים לבקר את משפחותיהם, אבל אנחנו לא יכולים לקבל אפילו פיסת מידע על מצבו. אנחנו מבקשים מהם לקרוא למנהיגים שלהם להביא לשחרורו".

פטמה תושבת טול כרם שירדה מהאוטובוס עליו היה אילן מנגיסטו ואמרה לוואלה! NEWS: "אני מבינה את המצב ואת מה שעובר על המשפחה, גם אני רוצה לראות את בני. אני מקווה שכולם ישתחררו מהכלא, גם הבן שלי וגם הבן שלה. יהלוואי שיהיו חילופי שבויים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מקווה שכולם ישתחררו מהכלא". פטמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפעילים, שלבושים בחולצות עם תמונתו של מנגיסטו, מבקשים להדגיש כי החליטו לקחת אחריות בעצמם, ללא עזרת המדינה, כדי להביא לשחרורו של מנגיסטו. הפעילים אף פתחו דף פייסבוק ששמו "Free Abera - משחררים את אברה", ובו יעדכנו על המשך פעילותם.

צאליק משה, אחד הפעילים שמלווה את משפחת מנגיסטו עלה אף הוא לאוטובוס משפחות האסירים ופנה אליהם בערבית. "אני שמח שהגעתם לפה אבל יש משפחה שלא רק שלא זוכה לבקר את הבן שלה היא גם לא יודעת מה מצבו. תגידו למנהיגים שלכם ולאיסמעיל הנייה - תחזירו את אברה הביתה".

"לא יכול להיות שהם יכנסו לבית מלון חמישה כוכבים ואנחנו לא יכולים לראות את אברה", הוסיף גבריאל טיגבו, פעיל נוסף ששוחח עם משפחות האסירים. "ארגון שמתיימר להיות סבלני שיגלה הומינטריות. לא נשב בחיבוק ידיים, הגיע העת לעשות מעשה. נציק לחמאס עד שהוא יבין שמדובר בבחור ולא בלוחם".

אחיו של מנגיסטו ופעילים חברתיים  מפגינים מול כלא הדרים בשעת הביקור של אסירים פלשתינים ביטחוניים, אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
"יש משפחה שלא רק שלא זוכה לבקר את הבן שלה היא גם לא יודעת מה מצבו"/ניב אהרונסון

מנגיסטו חצה את הגבול בספטמבר אשתקד דרך הגבול הימי עם רצועת עזה ומאז נעלמו עקבותיו. מקורות שונים מסרו למשפחה כי למרות הגרסאות השונות שהשמיע הארגון על כך שמנגיסטו שוחרר ועבר את הגבול למצרים, הוא אכן נמצא בעזה ומוחזק בידי חמאס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אילן מנגיסטו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אחיו של מנגיסטו ופעילים חברתיים  מפגינים מול כלא הדרים בשעת הביקור של אסירים פלשתינים ביטחוניים, אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
מחלקים פליירים למשפחות האסירים/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully