וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר במטכ"ל: "לא ברור אם מנגיסטו חי או מת"

20.7.2015 / 16:49

הגורם הבכיר הבהיר כי ישראל פועלת במישור ההומניטרי לשחרורם של שני הישראלים שמוחזקים בעזה, למרות מאמץ חמאס לקשור בין האזרחים לחיילים שנפלו בצוק איתן. על חמאס: "אנו נערכים להפתעות שהם חושבים שהם מכינים לנו"

עריכה: ניר חן

קצין בכיר במטכ"ל התייחס היום (שני) לגורלו של אברהם מנגיסטו שמוחזק בידי חמאס ברצועת עזה, ואמר כי "יש מידע סותר באשר להימצאותו בחיים". מאז חשיפת הימצאותם של שני ישראלים בעזה, במערכת הביטחון מבהירים כי אין מקום להשוות בין סגן הדר גולדין וסמל-ראשון אורון שאול, שנפלו בעזה במבצע צוק איתן, לבין אזרחים שחצו מיוזמתם את גדר המערכת לעבר הצד הפלסטיני. "אסור לשחק לידיים של חמאס במשחק הציני הזה", הבהיר הקצין הבכיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חמאס פועל בציניות". מנגיסטו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבועיים האחרונים מדגישים בצה"ל את הקושי הרב בבלימת אזרח ישראלי שמעוניין לחצות את הגבול, בהתחשב בכך שבאזור ישנם חקלאים שמעבדים אדמות במרחק עשרות מטרים מגדר המערכת וכן גם בגבולה הצפוני של ישראל. המאמץ להשבת מנגיסטו והאזרח הנוסף, תושב הפזורה הבדואית ששמו לא הותר לפרסום, נמשך במישור ההומניטרי על אף שבחמאס מנסים לקשור בין השניים לבין גורל החיילים שמקום קבורתם אינו נודע, כדי להעלות את מחירם בעסקת אסירים עתידית, אם כזו תצא לפועל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"14% מתושבי הרצועה תומכים בדאעש"

הקצין הבכיר התייחס גם לחשש במערכת הביטחון מכך שחומרי הבנייה שמועברים מדי יום לרצועת עזה, דרך מעבר כרם שלום, ישמשו לטרור ולבניית מנהרות על ידי חמאס. "חמאס פועל במאמץ גדול לשיקום המנהרות, ומנגד אנחנו פועלים לעקר את היכולת הזאת. מצד אחד, אנחנו מאמצים גישה של מתן אופק מדיני ברצועת עזה, ומנגד מנסים לעקר את שני ה'ג'וקרים' שלהם - הן המנהרות והן הרקטות, תוך מתן דגש על האיומים מהים, לרבות הפתעות שהם חושבים שהם מכינים לנו", סיפר הקצין הבכיר.

הבכיר לא התייחס לאפשרות של הקמת נמל ימי צף מול חופי הרצועה, אך ציין כי ישנה כוונה לחזק את הרשות הפלסטינית ברצועת עזה, בדגש על מעברי הגבול. בדבריו הוא התייחס לסקר שנערך ברצועה לאחרונה, ובו עלה נתון מדאיג: "14% מתושבי הרצועה תומכים בדאעש. לא היינו רוצים לראות את 'המדינה האיסלאמית' מתרחב ברצועה, ויש לנו אינטרס לשקם את עזה מתוך הבנה שאם חמאס יידחק ממנה - יעלו קיצוניים ממנו", אמר.

למרות החיכוך בין חמאס לדאעש ברצועה, הקצין הבכיר טוען כי חמאס מקיים קשר מלא עם ארגון אנסאר בית אל-מקדס, שנשבע אמונים לדאעש ופועל בסיני. "חמאס מעביר להם אמל"ח. הם קולטים פצועים מסיני לרצועת עזה, מתאמים פיגועים וכל זאת בחסות הדרג הצבאי הבכיר בחמאס", הוסיף הקצין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully