וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס: מנגיסטו חייל, נשבה במהלך מבצע "צוק איתן"

16.7.2015 / 20:03

בהתייחסות ראשונה של הארגון להיעדרותו של הצעיר, אמר מוסא אבו מרזוק לאל-ג'זירה כי בניגוד לטענה של ישראל, מנגיסטו אינו לוקה בנפשו. הבוקר דווח בוואלה!NEWS כי חודשו המגעים בין חמאס לישראל להשבתו

צילום: מור שאולי, עריכה: טל רזניק

(נתניהו בישיבת הממשלה בתחילת השבוע: "עושים כל שביכולתנו כדי להחזיר את האזרחים לארץ")

בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק התייחס בריאיון שפורסם הערב (חמישי) ברשת אל-ג'זירה לראשונה לנעדר אברהם מנגיסטו, שנמצא ברצועת עזה מאז חודש ספטמבר האחרון. לדברי אבו מרזוק, שמשמש סגן ראש הלשכה המדינית של הארגון, מנגיסטו אינו לוקה בנפשו כפי שטוענת ישראל, אלא חייל שנשבה במהלך מבצע "צוק איתן". הוא אף הכחיש שמתנהלות שיחות בין חמאס לבין ישראל על עסקת חילופי שבויים חדשה.

לדבריו, "ישראל ביקשה מידע עליו מאז אוגוסט 2014, מה שאומר כי היא שיקרה על הדרך שבה נשבה החייל ממוצא אתיופי, שלמעשה נעלם במהלך תוקפנותה בעזה". אבו מרזוק עוד טען כי "מנגיסטו, שאותו הם מכנים משוגע, סיפר לנו על המשא ומתן בקהיר", בהתייחסו למשא ומתן העקיף שהתנהל במטרה לסיים את המבצע ברצועת עזה.

"איך אדם משוגע ולבוש מדים יכול לברוח בזמן המלחמה מבאר שבע ולעבור 40 ק"מ עד לצפון רצועת עזה?", תהה אבו מרזוק. הוא הבהיר כי חמאס לא ימסור על מנגיסטו מידע ללא תמורה, כשהוא מתייחס לתנאי שהשמיעו גורמים בארגונו הדורש את שחרורם מחדש של עצורי עסקת שליט.

לקריאה נוספת בנושא
"חמאס שב לנהל שיחות עם ישראל על הנעדרים; מנגיסטו בריא ושלם"
אחיו של הדר גולדין בוושינגטון: "באתי להחזיר את אחי"

בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק מבקר בסוכת האבלים של משפחתו של מוחמד אבו שימאלה שחוסל. רפיח, 28 באוגוסט 2014. רויטרס
מוסא אבו מרזוק ברצועת עזה בשנה שעברה/רויטרס

הבוקר דווח בוואלה!NEWS כי חמאס שב לנהל שיחות עם ישראל על השבת מנגיסטו והצעיר הבדואי שנכנסו לשטח הרצועה. לפי גורמים פלסטינים בכירים, מנגיסטו מוחזק בידי הארגון כשהוא בריא ושלם, ומסר דומה הועבר מחמאס לישראל. גורמים בחמאס סירבו להתייחס לדברים בשיחה עם וואלה!NEWS. מנגיסטו נכנס בחודש ספטמבר שעבר לרצועת עזה, לאחר שחצה את גדר הגבול בחוף זיקים, ועד שבוע שעבר הוטל צו איסור פרסום על הפרשה.

במקביל, ממשיך חמאס לשלוח מסרים לישראל בדבר רצונו להגיע להסכם הפסקת אש ארוך-טווח, "תהדיא". זאת באמצעות מתווכים בינלאומיים שונים, בהם שליח הקוורטט לשעבר, טוני בלייר, שביקר כמה פעמים בדוחא, בירת קטאר.

בלייר, כפי שהתפרסם גם בכלי תקשורת שונים, נפגש שם עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. מקורות פלסטינים וישראלים מסרו לוואלה!NEWS כי השניים נפגשו לפחות שלוש פעמים, גם בזמן ששימש שליח הרביעייה הבינלאומית, אך גם לאחר פרישתו מתפקיד רשמי בסוף חודש יוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully