וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנייה: ללא שחרור עצורי עסקת שליט, לא ננהל מו"מ על השבויים

17.7.2015 / 15:25

בכיר חמאס ברצועה טען כי הארגון לא יקיים שיחות עם ישראל על עסקת חילופי שבויים חדשה עד שחרורם מחדש של עשרות האסירים שנעצרו שוב מאז 2011. "הבהרנו זאת לכל המתווכים", אמר

צילום: מור שאולי, עריכה: טל רזניק

בכיר חמאס איסמעיל הנייה שב היום (שישי) על דרישת הארגון שישראל תשחרר את כל משוחררי עסקת שליט שנעצרו מחדש כתנאי לחידוש השיחות על חילופי שבויים. 54 המשוחררים, שהיו חלק מאלף האסירים ששוחררו תמורת החייל גלעד שליט ב-2011, נעצרו שוב מאז העסקה. הארגון מחזיק בגופותיהם של סגן הדר גולדין ושל סמל-ראשון אורון שאול וכן באברהם מנגיסטו ובצעיר בדואי, שנכנסו לשטח רצועת עזה.

"הבהרנו לכל המתווכים שהגיעו כדי לדון על עסקה חדשה שלא יהיה משא ומתן עד שישראל לא תשחרר את העצורים מעסקת שליט", אמר ראש ממשלת חמאס לשעבר בדרשה שנשא בעזה לכבוד סיום חודש הרמדאן. "לא יהיו שיחות ללא שחרורם ללא תנאי", הוסיף.

אתמול השמיע דברים דומים סגן ראש הלשכה המדינית של הארגון, מוסא אבו מרזוק, בריאיון שהעניק לרשת אל-ג'זירה. ישראל, מצדה, הבהירה כי היא דורשת מחמאס לשחרר את מנגיסטו ואת הצעיר הבדואי מטעמים הומניטריים וכי היא לא תקיים משא ומתן על השבתם.

חמאס מאותת לישראל: רוצים הפסקת אש לטווח ארוך. רויטרס
מציב תנאים מוקדמים. איסמעיל הנייה/רויטרס

חרף טענות בכירי הארגון, אתמול דווח בוואלה!NEWS כי חמאס שב לנהל שיחות עם ישראל על השבת מנגיסטו והצעיר הבדואי. לפי גורמים פלסטינים בכירים, מנגיסטו מוחזק בידי הארגון כשהוא בריא ושלם, ומסר דומה הועבר מחמאס לישראל. גורמים בחמאס סירבו להתייחס לדברים בשיחה עם וואלה!NEWS.

במקביל, ממשיך חמאס לשלוח מסרים לישראל בדבר רצונו להגיע להסכם הפסקת אש ארוך-טווח, "תהדיא". זאת באמצעות מתווכים בינלאומיים שונים, בהם שליח הקוורטט לשעבר, טוני בלייר, שביקר כמה פעמים בדוחא, בירת קטאר.

בלייר, כפי שהתפרסם גם בכלי תקשורת שונים, נפגש שם עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. מקורות פלסטינים וישראלים מסרו לוואלה!NEWS כי השניים נפגשו לפחות שלוש פעמים, גם בזמן ששימש שליח הרביעייה הבינלאומית, אך גם לאחר פרישתו מתפקיד רשמי בסוף חודש יוני.

לפניות לכתב אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully