וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: הוצאות מעונות ראש הממשלה ב-2014 - כשני מיליון שקלים

17.8.2015 / 15:00

לפי התנועה לחופש המידע, סך הוצאות המעונות הפרטיים והמעון הרשמי היה נמוך בכ-400 אלף שקל לעומת 2013. בתנועה ביקרו את אי הפרדת נתוני המעונות. 47 אלף שקל הושקעו ברכישת משקאות קלים. דיווח מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

(הליכוד: הוצאות מעון ראש הממשלה פחתו בשנתיים האחרונות, ינואר)

התנועה לחופש המידע פרסמה היום (שני) דוח על הוצאות מעונות ראש הממשלה לשנת 2014, לאחר שלשכת ראש הממשלה העבירה לתנועה מידע בנושא. הדוח מסכם את כל ההוצאות על בסיס מזומן של מעונות ראש הממשלה, הן המעונות הפרטיים בירושלים ובקיסריה והן המעון הרשמי ברחוב בלפור בירושלים. בסיכום הכולל, הושקעו במהלך השנה כ-1.6 מיליון שקלים במעון הרשמי, ועוד כ-283 אלף שקלים במעונות הפרטיים. מהדוח עולה כי ההוצאה המשותפת על שני המעונות, כשני מיליון שקלים לשנת 2014, נמוכה בכ-400 אלף שקל לעומת ההוצאות בשנת 2013.

בפירוט ההוצאות עצמו ניתן לראות כי ההוצאה הקבועה הגדולה ביותר במעונות היא על ניקיון - ברוב חודשי השנה נרשמה הוצאה קבועה של כ-26 אלף שקל על ניקיון, ולצדה הוצאות קבועות נמוכות יותר של כמה אלפי שקלים בכל פעם. עבור חודש יולי, למשל, מתווספות להוצאה הקבועה של כ-26 אלף שקלים הוצאות של 8,843 שקל, 2,862 שקל ו-1,721 שקל. כאשר מחברים את הנתונים מגיעים להוצאה כמעט קבועה של 40 אלף שקלים מדי חודש.

לא נמסר הסבר לגבי חלוקת הוצאות זו, החוזרת על עצמה כמעט מדי חודש במספרים מעט שונים. בחודש דצמבר, לעומת זאת, נרשמה הוצאה של כ-37 אלף שקל עבור שירותי ניקיון במעונות השונים. כמו כן, כ-47 אלף שקלים הושקעו ברכישת משקאות קלים ו-17 אלף שקל נוספים בתחזוק של פרגולה במעון הרשמי בירושלים. בדוח תועדה הוצאה חריגה של כ-50 אלף שקל על רכישת מזון, שמתאורכת ל-25 במרץ אשתקד. נוסף על כך, לאורך השנה הושקעו כ-13 אלף שקל לרכישת יין לשלושת המעונות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגברת שרה נתניהו בביקור בתערוכת ציוריו של הדר גולדין ז"ל, אוגוסט 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

עם זאת, תנועה לחופש המידע הביעו ביקורת על כך שהנתונים הועברו להם על ידי לשכת ראש הממשלה מבלי שתבוצע הפרדה בין הוצאות על המעון הרשמי לבין הוצאות על המעונות הפרטיים. "מצער כי משרד ראש הממשלה בחר פעם נוספת שלא לפרט לציבור את הוצאות מעונות ראש הממשלה בצורה שקופה. החומר שהועבר לידי התנועה חלקי ואינו מפריד בין הוצאות המעונות הפרטים והמעון הרשמי, כך שלא ניתן ללמוד את סך ההוצאות עבור כל סעיף בכל אחד מהמעונות", אמרה בתגובה עו"ד עינת הורוביץ, מנכ"לית התנועה.

הורוביץ הוסיפה כי "ניתן היה לצפות שלאחר שבעבר כבר הוגשה עתירה בנושא לבית המשפט, משרד ראש הממשלה יפרסם באופן יזום ומלא את המידע בצורה שתעניק לציבור אפשרות לבחון את חלוקת ההוצאות. התנועה לחופש המידע תוסיף לעמוד על העברת המידע השלם לעיון הציבור". גורמים בלשכת ראש הממשלה הביעו תמיהה על טענתה של הורוביץ, שכן בדוח עצמו שהועבר לתנועה, נכתב על כל הוצאה "רשמי" או "פרטי" כדי להבהיר אם מדובר בהוצאה על המעון הרשמי או על אחד המעונות הפרטיים של משפחת נתניהו.

במכתב שקיבלה התנועה מפרקליטות מחוז ירושלים נכתב כי "בהתאם לחוות דעת של גורמי הביטחון המוסמכים בשירות הביטחון הכללי, אין לפרט לגורמים לא מורשים את שמות הספקים ונותני השירותים המועסקים בביצוע עבודות, שירותים ואספקת טובין למעונות ראש הממשלה ואין לתת פירוט מדויק של תחומי ההוצאה, בשל חשש לפגיעה בביטחונו ובשלומו של ראש הממשלה".

בית משפחת נתניהו בקיסריה, פברואר 2015. שלומי גבאי
מעונו הפרטי של ראש הממשלה בקיסריה/שלומי גבאי

על התקופה שבין ה-19 באוגוסט ל-14 בספטמבר, פרק זמן של כשלושה שבועות, שולמו כ-11 אלף שקלים על חשבון חשמל. הוצאה כמעט זהה נרשמה על התקופה שבין ה-20 בנובמבר ל-21 בדצמבר. בתקופה שבין ה-15 בספטמבר ל-25 באוקטובר נרשם חשבון חשמל בגובה כ-14 אלף שקל. בשאר החודשים מופיעים לרוב חשבונות חשמל נמוכים יותר, שסכומיהם נעים בין 5,000 ל-9,000 שקל. בנוסף לכך, הושקעו עשרות אלפי שקלים על הוצאות גינון, כאשר ההוצאה החודשית הגבוהה ביותר המתועדות היא בגובה 7,080 שקל.

בעבר נמתחה ביקורת ציבורית על משפחת נתניהו בשל הוצאות חריגות בחשבון המים שלהם בבית הפרטי בקיסריה, שהגיעו לכדי 81 אלף שקל. בדוח הנוכחי ההוצאה המשותפת על חשבונות מים לכל המעונות עומדת על כ-80 אלף שקל, כאשר ההוצאה התקופתית הגבוהה ביותר היא בחשבונית שמתוארכת ל-19 ביוני עבור המעון הרשמי, ועומדת על כ-10 אלף שקל. בנוסף לכך, הושקעו כ-15 אלף שקל בתיקונים הקשורים לתשתית המים והצנרת במעונות.

מלשכת ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה כי "משרד ראש הממשלה פרסם מיוזמתו את דוח הוצאות בית ראש הממשלה כבר בחודש מאי. הנתונים מראים כי ההוצאה השנתית בשנת 2014 היא הנמוכה ביותר בחמש השנים האחרונות, ומהווה ירידה של 19% בהשוואה לשנה הקודמת. הנתונים פורסמו בהתאם לנהלי הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully