וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום הגדול ביותר שבפניו ניצב העולם לפי ברק אובמה

שבועיים לאחר שהציג את התכנית השאפנית שלו למלחמה בהתחממות הגלובלית, נוסע נשיא ארה"ב לאלסקה כדי להראות לאמריקנים איך נראים בתים כשהם שוקעים באדמה. "פעמוני האזעקה מצלצלים"

צלמים זמניים מורשים

האיום הגדול ביותר שבפניו ניצב העולם לטענת נשיא ארצות הברית ברק אובמה הוא ממש לא הגרעין האיראני, כפי שסבורים כמה ממתנגדיו, אלא ההתחממות הגלובלית, שעליה הכריז לאחרונה מלחמה. בסרטון שהעלה אמש (שני) לחשבון הטוויטר שלו, הוא מספר כי בסוף החודש יבקר באלסקה, המדינה שסובלת באופן החמור ביותר מהתופעה.

"מאוחר יותר החודש אני מגיע לאלסקה, ואני מגיע לשם כי תושבי אלסקה נמצאים בחזית אחד האתגרים הגדולים ביותר שמולם אנו ניצבים במאה הזו: שינוי האקלים", מישיר אובמה מבט למצלמה. "שינוי אקלים נראה בעבר כמו בעיה עבור הדורות הבאים, אבל עבור רוב האמריקנים זו כבר מציאות".

אובמה מדבר על הביקור באלסקה שיעסוק בשינוי האקלים. דוברות הבית הלבן, מערכת וואלה! NEWS
"לפני שיהיה מאוחר מדי". ברק אובמה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הבית הלבן

במסגרת התכנית השאפנית שלו למלחמה בהתחממות הגלובלית, מתכוון אובמה לבסס את משק האנרגיה האמריקני על מקורות מתחדשים ולא על פחם, וכמו כן, לצמצם עד 2030 את פליטת גזי החממה ב-32% בהשוואה ל-2005.

"באלסקה הקרחונים נמסים. הדיג והציד שבהם תלויים דורות שלמים כדרך חיים וכעבודה, מאוימים", ממשיך הנשיא ומסביר על רקע צילומי נוף מרהיבים ומוזיקה שמזכירה טריילר לדרמה הוליוודית. "גלים חזקים שבעבר נעצרו במפרץ כעת מאיימים על כפרים שלמים. כשקרח-העד של אלסקה נמס, חלק מהבתים אפילו שוקעים באדמה. אוצרות הטבע של המדינה בסכנה".

הצגת התכנית לפני שבועיים נעשתה כחלק מרצונו של אובמה לממש את הבטחת הבחירות שלו עוד מ-2008, אז הצהיר כי הוא יילחם בשינויי האקלים. "כשאהיה שם, אפגש עם אמריקנים שמתמודדים עם שינוי האקלים בכל יום. ואשוחח עם מדינות נוספות לגבי איך שניתן להתמודד עם האתגר הזה, ביחד, כי מה שקורה באלסקה הוא לא רק קדימון למה שיקרה לכולנו אם לא ננקוט בפעולה, זוהי קריאת ההשכמה שלנו", הוא אומר. "פעמוני האזעקה מצלצלים, וכל עוד אני נשיא, ארצות הברית תוביל את העולם בהתמודדות עם האיום הזה, לפני שיהיה מאוחר מדי".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הר מקינלי, אלסקה, ארה"ב. AP
"הקרחונים נמסים". הר מקינלי המושלג באלסקה/AP

בכוונתו לממש את התכנית באמצעות צו נשיאותי, כשהוא עוקף את הקונגרס המתנגד לניסיונות החקיקה לצמצום הזיהום שנגרם כתוצאה מפליטת פחמן דו-חמצני – גז חממה נפוץ שלפי מומחים גורם להתחממות כדור הארץ.

ההכרזה על התכנית גררה כצפוי ביקורת נוקבת מצד הרפובליקנים. מנהיג הרוב בסנאט מיץ' מקונל טען כי החקיקה החדשה תגרום לסגירתן של תחנות כוח ולעליית מחירים. "אעשה כל שביכולתי כדי לעצור זאת", אמר. יו"ר בית הנבחרים הרפובליקני, ג'ון ביינר, קרא לתכנית "מס אנרגיה", שהממשל מעוניין להטיל במהלך ההתאוששות האטית מהמיתון. "אני מאמין שהתכנית הסופית היא יקרה ומהווה עלבון שחצני לאמריקנים שנאבקים כדי לגמור את החודש", תקף ביינר. אובמה, מצדו, הדף את הביקורת שלפיהן התקנות החדשות יגרמו לחשבונות החשמל לתפוח, יפגעו בעניים ויעמיקו את האבטלה, ואמר בביטחון כי "זה הדבר הנכון לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully