וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות המטוס האינדונזי: אין ניצולים, נמצאה הקופסה השחורה

עובדי חילוץ והצלה הגיעו לאזור ההתרסקות, ג'ונגל ללא אפשרות לנחות בקרבתו במרחק 14 ק"מ מיעד הטיסה, ואיתרו את התקן ההקלטה. נמצאו כל 54 גופות הנוסעים. במדינה עוקבים מקרוב אחרי נסיבות התאונה האווירית הקטלנית - השלישית במספר בתוך שמונה חודשים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

עובדי חילוץ והצלה מצאו את הקופסה השחורה של מטוס חברת "טריגאנה אייר סרוויס", שהתרסק במחוז המזרחי של אינדונזיה, פפואה, בסביבה מרוחקת ומיוערת בלב ההרים. "בשעה 1:40 שעון מקומי, נמצאה הקופסה השחורה", אישר היום (שלישי) שר התחבורה האינדונזי ג'וליוס אריבאדה בראטה. במקביל, אישרה הממשלה המקומית כי אין ניצולים והתגלו גופותיהם של 54 נוסעי המטוס.

קודם לכן מסר ארגון החילוץ וההצלה הלאומי כי מטוס מדגם ATR 42-300 פגע בפסגת הר לפני שהתרסק לתוך ואדי ביום ראשון באזור ההררי בינטאנג, מרחק 14 קילומטרים משדה התעופה אליו הוא היה מיועד להגיע.

עד אתמול, יממה אחרי ההתרסקות, עובדי חילוץ והצלה לא היו מסוגלים להגיע לאתר ההתרסקות בגלל תוואי השטח המסובך - ג'ונגל הררי ללא אזור נגיש לנחיתה בקרבתו - ובשל תנאי מזג אוויר קשים, שכללו ערפל ורעמים. היום הם כבר הצליחו להגיע לאזור ההתרסקות ואישרו את החשש - איש לא שרד. בין ההרוגים, חמישה פעוטות וחמישה אנשי צוות, והיתר נוסעים מבוגרים.

עוד באסיה:
הפיצוץ בבנגקוק: מצוד אחר חשוד שזוהה במצלמות אבטחה
תושבי אזור הפיצוץ בסין מוחים נגד הממשל: "תקנו את בתינו"
נמצאו שרידי המטוס האינדונזי שהתרסק במזרח המדינה

תמונה מאתר ההתרסקות של המטוס האינדונזיה של טריגאנה אייר, 18 באוגוסט 2015. רויטרס
תוואי השטח הפריע לעבודות החילוץ. אזור ההתרסקות באינדונזיה/רויטרס

ביום ראשון האחרון אבד הקשר עם המטוס כחצי שעה לאחר ההמראה מג'יאפורה לאוקסיביל שבמחוז פפואה. הטייסים לא שידרו אות מצוקה לפני ההתרסקות. דיווח של תושבי כפרים הסמוכים לאתר ההתרסקות נתן קצה חוט לחיפושים, שהובילו לאזור ההררי שבו אכן נמצאו שרידי המטוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

סיבות התאונה צפויות להתברר בקרוב. בין היתר, נבדק מה מהכיוונים הבאים הוביל להתרסקות: מזג אוויר קשה, תקלה טכנית, טעות אנוש, מצב התחזוקה של המטוס וכמובן תוואי השטח הקשה. התאונה כמובן לא מוסיפה למוניטין הרע של חברות התעופה במדינה: בתוך שמונה חודשים נרשמו שלוש תאונות אוויריות קטלניות, שגבו את חייהם של יותר מ-350 בני אדם.

"טריגאנה אייר סרוויס", חברת קטנה בעלת צי של 22 מטוסים, מחזיקה ברזומה בטיחותי מזעזע: 19 אירועי בטיחות חמורים מאז הקמתה ב-1992. בשמונה מתוכם המטוסים אבדו ובארבעה מהאירועים היו הרוגים. החברה נמצאת ב"רשימה השחורה" של האיחוד האירופי, שמשמעותה איסור כניסה לשטח האווירי של האיחוד. החברה מפעילה טיסות קצרות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully