וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי אזור הפיצוץ בסין מוחים נגד הממשל: "תקנו את בתינו"

תושבי העיר טיינג'ין שבתיהם נהרסו בפיצוץ הפגינו בדרישה לפיצויים על בתיהם ההרוסים. "הממשל צריך להסדיר את העניין, זוהי האחריות שלו". בתוך כך, הרשויות פועלות לפינוי השרידים מהפיצוץ מחשש להתפזרות חומרים כימיים מסוכנים במקום

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

מאות תושבי האזור שבו אירעו הפיצוצים הקטלניים בעיר הנמל טיינג'ין שבסין, שמהם נהרגו 114 בני אדם, הפגינו היום (שני) מחוץ למלון שבו גורמים רשמיים סיניים תדרכו עיתונאים בנוגע לנזקי הפיצוץ. המפגינים דרשו מהממשל לפצות אותם על הנזקים שנגרמו ו"לקנות את ביתם בחזרה". "תקנו את בתינו, זו דרישתנו", קראו המפגינים. לפי ההערכות, ההפסדים של חברות הביטוח בעקבות הפיצוץ יכולות להגיע למיליארד עד מיליארד וחצי דולרים.

"זו אינה הפגנה, זוהי הדרך היחידה להשיג את תשומת הלב של הממשלה", אמר לי ג'יאו, שביתו נמצא בסמוך לאתר הפיצוץ. "עד כה הם לא שמו לב אלינו". מפגין אחר סיפר כי לקח הלוואה של 800 אלף יואן (125 אלף דולרים) כדי לקנות את הדירה שנמצאת באזור הפיצוץ, אשר נפגעה באופן קשה . "רוב האנשים שקנו את הדירות האלה הם צעירים, פועלי צווארון-לבן כמוני. זה לא סכום כסף קטן בעבורנו". אדם שביתו נמצא כ-600 מטרים מהמחסן שהתפוצץ אמר כי ביתו נהרס לחלוטין. "הממשל צריך להסדיר את העניין, זוהי האחריות שלהם".

עוד חדשות מהעולם:
שליח חב"ד בבנגקוק: "מנסים להרגיע את ההורים בארץ"
מרקל: "משבר מבקשי המקלט גדול יותר ממשבר יוון"
חמינאי: "לא נאפשר כל השפעה לאמריקנים על איראן"

תמונות מאזור שבו אירעו הפיצוצים במחסן בטיאנג'ין שבסין, אוגוסט 2015. רויטרס
"תקנו את בתינו, זו דרישתנו". המפגינים בטיאנג'ין, היום/רויטרס

הרשויות פועלות לפינוי השרידים מהפיצוץ מחשש להתפזרות חומרים כימיים מסוכנים במקום, וקבוצות המתמחות בפינוי חומרים כימיים מסוכנים הגיעו לאזור. סגן ראש עיריית טיינג'ין, הא שושן, אישר כי ישנם כ-700 טונות של ציאניד במחסנים שהתפוצצו – פי 70 מהכמות המותרת לאחסון במקום אחד. לדבריו, עד סוף היום, צוותי המומחים יסיימו לסרוק את האתר, בקוטר של שלושה קילומטרים, כדי לפנות את שאריות הכימיקלים.

גורמים רשמיים אמרו כי המצב נמצא תחת שליטה וכי ישנן תכניות מגירה כדי למנוע מהגשם שצפוי לרדת במקום ליצור גזים מסוכנים או להפיץ את הרעלים. כמו כן, גורמים רשמיים במדינה אמרו כי רמת הזיהום באוויר ובמים תקינה. עם זאת, תושבי העיר הביאו ספק וארגון הסביבה גרינפיס דרש מהממשל להיות שקוף יותר בכל הנוגע למצב זיהום האוויר במדינה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
תמונות מאזור שבו אירעו הפיצוצים במחסן בטיאנג'ין שבסין, אוגוסט 2015. רויטרס
אזור הפיצוצים בטיינג'ין/רויטרס

התובע הראשי בסין הודיע כי יפתח בחקירת נסיבות האירוע, וסגן ראש העיר אמר כי אלה שאחראים לפיצוץ יועמדו לדין. "אנו מאמינים כי החוקרים ימצאו את הסיבה לתאונה", אמר.

עד כה אותרו גופותיהם של 114 בני אדם משני הפיצוצים הקטלניים, והמספר צפוי לעלות בשל העובדה שישנם 70 נעדרים, רובם כבאים. יותר מ-700 בני אדם נפצעו באירוע.

תמונות מאזור שבו אירעו הפיצוצים במחסן בטיאנג'ין שבסין, אוגוסט 2015. רויטרס
חלק מהבתים נהרסו לחלוטין. אזור הפיצוצים/רויטרס
תמונות מאזור שבו אירעו הפיצוצים במחסן בטיאנג'ין שבסין, אוגוסט 2015. רויטרס
ההפגנות מחוץ למלון, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully