וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: "לא נאפשר כל השפעה לאמריקנים על איראן"

17.8.2015 / 11:45

בזמן ששר החוץ האיראני מבקר במוסקבה ומדבר על שיתוף פעולה עם רוסיה בכל תחום, המנהיג העליון של איראן דואג להזכיר שהסכם הגרעין עדיין דורש אישור בפרלמנטים באיראן ובארה"ב, ומתחייב: "נחסום כל השפעה אמריקנית גם בעתיד"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הסכם הגרעין של איראן עם המעצמות לא יגרום לרפובליקה האיסלאמית להתקרב פוליטית או כלכלית לארצות הברית, כך טוען המנהיג העליון של איראן, האייאתולה עלי חמינאי, שגם הזכיר שההסכם עדיין עשוי להידחות בידי הפרלמנט האיראני והקונגרס האמריקני.

"הם חשבו שההסכם הזה – שעדיין לא ברור אם הוא יעבור באיראן ובארה"ב – יפתח את איראן להשפעה", צוטט חמינאי באתר האינטרנט שלו, "חסמנו את הדרך הזו ובוודאות נחסום אותה גם בעתיד. לא נאפשר לאמריקנים השפעה פוליטית, כלכלית או תרבותית על איראן".

עוד בעולם:
מחאת ענק בברזיל: עשרות אלפים הפגינו בדרישה להדחת הנשיאה
מצב חירום הוכרז באקוודור עקב חשש מהתפרצות הר געש.
עונש מוות ומשפט מזורז: התכנית של א-סיסי למלחמה בטרור

חמינאי: עדיף לא להגיע להסכם מלהשיג הסכם רע. רויטרס
עלי חמינאי, המנהיג הרוחני העליון של איראן/רויטרס

דבריו התקיפים של חמינאי נגד ארה"ב, שמצטרפים לעוד אמירות וציוצים שלו בטוויטר נגד ארה"ב ונגד הנשיא אובמה בפרט, רומזים לכך שדעתו אינה נוחה עם ההסכם. רק שלשום (שבת) העיתון השמרני "קייהן" היוצר בטהראן, טען שחמינאי מתנגד להסכם הגרעין שנחתם בחודש שעבר בין איראן לשש המעצמות. יש לציין שחמינאי עצמו לא התבטא נחרצות בעד או נגד ההסכם בהתבטאויות הפומביות, אולם עמדתו ביחס לאמריקנים, בהם הוא רואה את "השטן הגדול" נותרה על כנה. מצד שני, ללא אישורו לא היה מושג ההסכם.

בימים הקרובים צפוי הסכם הגרעין לעלות להצבעה באיראן – הן בפרלמנט והן במועצה לביטחון לאומי, ובחודש הבא ההסכם יעלה להצבעה בקונגרס האמריקני. כזכור הסכם הגרעין מסיר אמנם את הסנקציות הכלכליות מעל איראן, אבל בתמורה היא נדרשת לוותר על תכנית הגרעין הצבאית שלה ל-15 שנה לפחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, במהלך ביקורו בכווית, יולי 2015. AP
איראן מתרחקת מארה"ב ומתקרבת לרוסיה. שר החוץ זריף/AP

בתוך כך, שרי החוץ של רוסיה ואיראן סרגיי לברוב ומוחמד ג'וואד זריף נועדו היום במוסקבה ואמרו שהסכם הגרעין האיץ את היחסים הבילאטרליים בין המדינות. "אנחנו משוכנעים שלהסכם וינה תהיה השפעה עצומה על היחסים המתפתחים בין המדינות שלנו", אמר זריף במסיבת העיתונאים, "אחרי ההסכם, אנחנו נפתח את יחסינו בכל הגזרות – כלכלית, בטחונית וכולי".
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully