וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש מוות ומשפט מזורז: התכנית של א-סיסי למלחמה בטרור

נשיא מצרים אישר שורת חוקים מחמירים, לפיהם מי שיממן ארגוני טרור יישלח למאסר עולם ועיתונאים שימסרו דיווחים הסותרים את עמדת הממשלה ייקנסו. זאת בין היתר לנוכח המצב בסיני, שם פועל דאעש נגד הצבא

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, אישר אמש (שני) שורה של חוקים מחמירים במטרה להילחם בטרור הגובר במדינה. לפי החוקים החדשים, יוקמו בתי משפט מיוחדים עבור חשודים בטרור וכן תינתן חסינות לאנשי כוחות הביטחון.

בחודשים האחרונים התחייב א-סיסי לאמץ חקיקה חדשה בעקבות רצח התובע הכללי בפיצוץ של מכונית תופת בלב קהיר ובמתקפה הגדולה של שלוחת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בחצי האי סיני.

לפי מומחים למזרח התיכון, מדובר כיום ביחידה שמתפקדת הכי טוב, מאורגן ומפחיד מבין כל שלוחות דאעש, ויעיד על כך אירוע חטיפתו ורציחתו של אזרח קרואטי בסיני בשבוע שעבר.

עוד במזרח התיכון:
הנשק הכימי שבידי דאעש עשוי לאחד בין ארה"ב ואיראן
"טבח מתועד": עשרות נהרגו בהפצצת חיל האוויר של אסד ליד דמשק
ארצות הברית תפנה את מערכות הפטריוט שהציבה בטורקיה

כוחות צבא מצרים באזור אל-עריש, צפון סיני, מאי 2015. רויטרס
מסוק של צבא מצרים בשמי חצי האי סיני/רויטרס

לפי החוקים החדשים, משפטים של חשודים בטרור יתנהלו בבתי משפט מיוחדים בהליך מזורז, עונש מוות יוטל על מנהיגי ארגוני טרור ומימון של ארגונים אלו יגרור מאסר עולם. כמו כן, כל מי שיורשע בהשתייכות לקבוצה אלימה עלול להישלח לעשר שנות מאסר והסתה לאלימות או יצירת אתרי אינטרנט שמפיצים הודעות טרור יגררו עונש מאסר של בין חמש לשבע שנים.

עוד נקבע כי עיתונאים ייקנסו אם יפרסמו ידיעות שיסתרו את הודעות הממשל בנוגע לביטחון. בכך, למעשה, ייאלצו כל גופי התקשורת במדינה לאמץ את גרסת הממשלה בסקירת פיגועים ואירועי טרור. עם זאת, מדובר בריכוך היוזמה הראשונית, שקראה למאסר לעיתונאים ועוררה ביקורת רבה במצרים ובעולם.

ארגוני זכויות אדם טוענים שהחקיקה החדשה תשמש כלי נוח לא-סיסי להגבלת חופש הביטוי למחיצת כל התנגדות לשלטונו. נשיא מצרים שולט ביד רמה במדינה מאז עלה לשלטון בהפיכה הצבאית לפני שנתיים, אז הדיח את מוחמד מורסי והוציא מחוץ לחוק את תנועת "האחים המוסלמים". במהלך שלטונו של א-סיסי נכלאו אלפי תומכי התנועה ועשרות מהם נידונו למוות, בהם מורסי ובכירים נוספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בביקור בחצי האי סיני לראשונה מאז מתקפות הטרור, יולי 2015. רויטרס
חשש מפגיעה שלו בחופש הביטוי. הנשיא א-סיסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully