וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: 112 הרוגים, 95 נעדרים. חשש לפיצוצים נוספים

יותר מ-700 טון של נתרן ציאניד אוחסנו במחסן בטיינג'ין בו אירע הפיצוץ - פי 70 מהכמות המותרת. חשש מגשם שיגיע מחר ויגרור תגובה כימית מסוכנת

אתר רשמי

מניין ההרוגים מאסון הפיצוצים בטיינג'ין ממשיך לטפס: הבוקר (ראשון) דיווחה התקשורת בסין כי 112 בני אדם נהרגו וישנם עוד 95 נעדרים, 85 מתוכם כבאים. יותר מ-770 פצועים מהפיצוצים נותרו מאושפזים בבתי החולים וכ-6,300 בני אדם פונו מבתיהם.

משפחות הכבאים הנעדרים התפרצו למסיבת עיתונאים מטעם הממשלה ודרשו מידע על יקיריהם. המשפחות טוענות לטיוח על ידי הרשויות ומוחות על היחס שלו זוכים הכבאים, עובדי קבלן שעובדים בתנאים קשים ובשכר נמוך וללא הטבות, בניגוד לאנשי צבא. לפחות 21 מההרוגים הם כבאים.

ארבעה ימים אחרי פיצוצי הענק שאירעו במחסן בנמל, ובאוויר יש עדיין ריחות של כימיקלים, וחמור מכך: טרם ידועה הסיבה המדויקת שהובילה לפיצוצים ומהם החומרים הכימיים שגרמו להם. סוכנויות מידע סיניות דיווחו שבמחסן היו יותר מ-700 טונות של נתרן ציאניד – פי 70 מהכמות המותרת לאחסון במקום אחד.

עוד באותו נושא:
פיצוצים וחומר כימי מסוכן: אלפי אנשים פונו מאזור האסון בסין
העשן ממשיך להיתמר: תיעוד ממל"ט חושף את ממדי האסון בסין
האסון בסין: מומחים לחומרים כימיים נשלחו לנמל שנחרב בפיצוצים

תמונות מזירת הפיצוצים בעיר הנמל טיאנג'ין, סין, 16 באוגוסט 2015. רויטרס
תמונות ההרס מאזור הנמל בטיינג'ין/רויטרס

לפי החשד ישנם עוד מרכיבים של גזים רעילים באוויר וצוותי חירום של הרשויות פועלים בניסיון לנקותו, זאת גם בשל החשש מגשם בימים הקרובים: התגובה הכימית של נתרן ציאניד עם מים היא גז דליק, רעיל ומסוכן. גם חומרים כימיים אחרים החשודים שנמצאים בזירה, עלולים לגרום לפיצוצים ולהתפשטות רעלים מסוכנים בתגובה למים. ממחר, לפי התחזיות, צפויים להתחיל ממטרים מלווים בסופות רעמים בטיינג'ין, שבה חיים 15 מיליון תושבים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

אתמול היו מספר פיצוצים קטנים ואף פרצה דליקה קטנה. עד כה נמצאו שני ניצולים: כבאי בן 19, ז'ו טי, שנמצא מתחת להריסות ביום שישי בבוקר, וניצול נוסף בן 56 שנמצא בשבת. "ההישרדות של ז'ו היא נס שנגרם בעיקר בזכות העובדה שהוא כוסה בידי עמיתיו הכבאים שמתו", אמר לי יונגהאן, רופא בבית החולים "טדה". ז'ו עצמו סיפר: "עפתי לקרקע אחרי הפיצוץ הראשון, כיסיתי את הראש שלי ואני לא זוכר מה קרה לאחר מכן".

נשיא סין שי ז'ינפינג הבטיח שהפיצוצים ייחקרו והאחראים יעמדו לדין. המשטרה עצרה אזרח סיני שהפיץ שמועה לפיה יש יותר מ-1,300 הרוגים בטיינג'ין, והרשויות חסמו מחאות של תושבים ברשתות החברתיות.

לא מעט תקנות בטיחות הופרו בטיינג'ין, המרוחקת 120 ק"מ מזרחית לבייג'ינג, והרשויות חוקרות כעת את הסוגיות המטרידות שעולות מהאירוע: אלו חומרים אוחסנו במחסן? כיצד כמות גדולה כל כך של חומר מסוכן רוכזה יחד ואיך ייתכן שהמחסן בו אוחסנו החומרים נמצא בקירבה לאזור מגורים ולתשתיות חיוניות?

תמונות מזירת הפיצוצים בעיר הנמל טיאנג'ין, סין, 16 באוגוסט 2015. רויטרס
לפחות 21 כבאים הרוגים, רובם צעירים/רויטרס

האיסור על שהות ברדיוס של עד שלושה קילומטרים מהאתר שבו אירעו הפיצוצים, נמשך. המשטרה וכוחות הצבא שהגיעו לטיינג'ין ככוח חירום הציבו מחסומים בכבישים בדרך לאתרי הפיצוץ, ומונעים כניסת בני אדם. הרשויות בסין קיבלו עד כה תשבוחות על הדאגה הראשונית לאלפי העקורים, שמקבלים אספקה של מזון, לבוש ומקומות לינה.

זירת הפיצוץ הענק באזור התעשייה בינהאי של העיר טיינג'ין שבצפון-מזרח סין, 15 באוגוסט 2015. רויטרס
6,300 איש פונו מביתם/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully